Ga naar inhoud

Muis plukt borst kaal!!!


Rian

Aanbevolen berichten

  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik kan haar afleiding bieden als thuis ben, maar als ik niet thuis ben haalt ze "de schade wel weer in".

En verdunde betadine klinkt heel goed, maar ze heeft een paardenmiddel ingespoten gekregen tegen de jeuk en irritatie, als dat al niet helpt...

Het is gewoon zinloos. Ik kan alleen maar afwachten of ze er ooit, en zo ja wanneer, mee stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het gewoon echt een cirkel verhaal is...

Zou je die wond af kunnen dekken>? Verbinden of iets van een rompertje ofzo aantrekken?

Bij floes, heeft van alles middelen en medicijnen dát het beste geholpen. doordat hij er niet meer aan kon komen is de cirkel en de gewenning doorbroken.

Pas als ze er niet meer aan kan zitten krijgt die wond de kans om te genezen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je die rompertjes toevallig bij de DA? Of waar kan ik ze uithalen? En dan haar pootje nog...ik ga zaterdagmorgen toch met haar op controle, eens kijken wat we dan kunnen doen.

Ze zit me hier zo onschuldig aan te kijken, ik krijg gewoon de neiging om een gesprek met haar aan te gaan, haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het pootje van floes heb ik een soort cohesive verband gedaan wat ik bij de DA heb gekocht. Maar je knt ook gewoon de smalste maat cohesive nemen (je weet vast wel wat dat is toch??? en dan die maat voor om vingers)

Onder dat verbandje deed ik een gaasje met zinkzalf spray.

Rompertje zul je wellicht in een dierenwinkel krijgen (voor chihuahua's?) ofzo..

En anders kun je er zelf een maken van een sok of een stukje tubigrip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet echt iets over haar borst gaan doen. De wond is nu weer groter, open en nattig. Gelukkig eet en drinkt ze verder nog prima, dus dat is een meevaller.

Al ben ik wel van mening dat het helemaal niet goed is om er iets overheen te doen in de toestand zoals het nu is, dan sluit de wond helemaal af en dat is niet de bedoeling, dan geneest het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je loopt het risico dat het gaat ontsteken als je er niets op doet..

Zolang ze er aan zit, krijgt het ook de kans niet om te genezen en een wond neigt altijd tot aankomen en dan zit je in het kringetje.

Gelukkig kan je vanmiddag ...

Misschien kan hij al iets geven tegen mijt/schimmel..onder het mom 'baat het niet, dan schaadt het niet'

Hij heeft niet onderzocht op bacteriën hè ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee welk, je hebt Ivomectine en ook iets van Imaverol ofzo..dat zijn injecties die herhaald worden.

En dat voor bacterien..Dat sturen ze ook op.

Die uitslag is er geloof ik wel sneller dan die van schimmels..

Één van de twee is ook wel prijzig hoor..

Maar ja, als ze nu antibiotica krijgt, zal dat voor de veel bacterien moeten helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, snap wel dat je je ellendig voelt, je staat behoorlijk machteloos toe te zien hoe het alleen maar erger wordt...en vertel een konijn maar eens dat ie er vanaf moet blijven..

Surolan creme helpt ook wel goed tegen wondjes...

Cafzalf... Surolan vond ik beter helpen..en over honing hoor je ook wel goede dingen..maar daar zit dan weer geen antibiotica in en in de eerste 2 wel..

Je doet er in ieder geval wel goed aan om maar eens zo'n kapje mee te nemen van je dierenarts...

Dan maar jeuk, maar dat krabben moet gewoon over zijn.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een kapje moet echt nu. Had dat woensdag al aangegeven, maar de DA wilde dat in eerste instantie niet omdat het veel stress zou geven. Maar gezien de situatie nu moet het wel.

De ivomectine en surolan creme ga ik zeker vragen. Is het nog geen 14u? Pff..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .