Ga naar inhoud

Muis plukt borst kaal!!!


Rian

Aanbevolen berichten

  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Terug van de DA.

Constatering: open wond op de borst. Niet ontstoken.

De DA vond een behandeling voor mijt op zich een idee, maar dan alleen een pipet Stronghold in de nek, geen injectie Ivermectine omdat er in de rest van haar vacht nergens een teken van mijt te zien is.

Het kapje hebben we geprobeerd, maar het was een regelrecht drama. Ze kreeg het gewoon zelf weer uit, ongelooflijk.

De wond moet dus dicht gaan. De DA heeft zelf het vermoeden dat er al een wondje heeft gezeten, dat ze zich daarom zo kaal is gaan plukken en nu zelf de wond open heeft gemaakt.

Eerst moet ik gaan proberen of de irritatie weg te nemen is met AB (Enrofloxoral drops) en moet ik de huid (zoals een aantal hier al zeiden) met betadine schoon houden.

Is er maandag geen verbetering, dan moet ze onder narcose en gaat de wond gehecht worden. Met het risico dat ze de hechtingen eruit gaat plukken, maar goed, we kunnen niet meer dan proberen.

Wat kan ik zeggen? Een hele diepe zucht....het is wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de DA ook kunnen verklaren waarom de spuit tegen het jeuken niet werkt? of niet zo goed werkt?

Het is even een behoorlijke situatie. Je doet alles wat je kan. Ik woon maar 1 trein rit van je vandaan, als er iets is waar ik je mee kan helpen, dan doe ik dat met alle plezier voor jullie.

Voor nu, heel veel sterkte voor jou en muis, we slepen jullie het weekend door meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft geen jeuk, daarom werkt de spuit tegen de jeuk niet.

Het kapje kreeg ze af doordat het nauw genoeg om haar nekje sloot, we hebben het geprobeerd met een riempje om het wat vaster te maken, maar het was zinloos.

De AB wil ze niet en de verdunde betadine laat ze zich niet op de wond doen, echt geweldig. Ik ga weekend houden, ben verdorie al 5 dagen met dit gezanik bezig en ik word er gek van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft geen jeuk, daarom werkt de spuit tegen de jeuk niet.

Het kapje kreeg ze af doordat het nauw genoeg om haar nekje sloot, we hebben het geprobeerd met een riempje om het wat vaster te maken, maar het was zinloos.

De AB wil ze niet en de verdunde betadine laat ze zich niet op de wond doen, echt geweldig. Ik ga weekend houden, ben verdorie al 5 dagen met dit gezanik bezig en ik word er gek van.

NIET nauw genoeg moet het natuurlijk zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het bij Floes waarscxhijnlijk ook begonnen... Kan zijn door een krabwondje van zichzelf met wassen, kan een insectenbeet zijn maar ook door bijvoorbeeld een prikje vban het hooi of stro...

Dat wondje heeft m toen geirriteerd en daar is hij aan gaan pulken..

Ik denk dat je het kan vergelijken met als je zelf droge lippen hebt...Als die droog zijn lik je erg langs waardoor ze alleen nog maar droger worden en meer pijn gaan doen...

Ik heb het wondje destijds ook twee keer daags moeten deppen met verdunde bethadine en dan afdekken.

Hechten wilde mijn DA toen niet aan omdat de wond al een aantal dagen open was... Ze waren bang dat als er toch iets van viezigheid in zou zitten en ze de boel gingen afsluiten het hek van de dam was.

Het afsl;uiten van de wond hebben wij ook als laatste optie geprobeerd m de redenen die jij ook al noemde...

Uiteindelijk heeft hem dat wel het meeste gebaat doordat we de "TIC"van het eraan kunnen zitten wegnamen..

Na een paar dagen verbinden was hij "vergeten"dat hij eraan kon zitten en hebben we de wond gewoon zo kunnen laten genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stronghold kan je sowieso doen, maar bij mijt zou je ook verwachten dat hij elders ook jeuk gaat krijgen en hij is echt gefixeerd op de plek waar de wond zit.

Zou je zelf een kapje kunnen maken ? In dat geval moet je héél goed opletten dat je hem niet te strak doet omdat het allemaal erg slap en meegaand is.

Dat hij er aanzit is gewoon logisch..kijk maar eens als je zelf een pukkel hebt..Je voelt of friemelt daar toch steeds aan en wij kunnen het dan nog opbrengen om er vanaf te blijven.

Wat dat betreft sluit ik me aan bij Kelly:

Het patroon proberen te doorbreken..

Toch een gedragsstoornis...:beurk:

En niet laten miepen dat ze niet wil: ze MOET.

Heb jij ook geen leuke buurman ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een dagje verder. Met Muis gaat het naar omstandigheden goed, ze is speels en hongerig, wat wil je nog meer bij een nijn.

En dan de wond. De AB neemt ze goed in op een stukje brood. Het deppen met betadine vind ik niet zo geslaagd, want zo gauw dat er op zit, gaat zij zich daar alleen maar meer likken en dat willen we nou juist niet!

De wond ziet er niet heel slecht uit, maar ook niet goed. Het is gewoon weer afwachten, is er na het weekend geen verbetering, dan gaat ze gehecht worden.

Mijn buurman is absoluut een schat van een man, maar hij is 74 :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wond zit toch op haar poot ?

Is er wel genoeg vel om dat te hechten ?

Even ter overdenking;

Het wordt gehecht..dat geeft ook irritatie..Hoe wordt dat opgelost ?

Feitelijk kom je dan mogelijk op hetzelfde punt uit: Afdekken tegen bijten

Als het afgedekt wordt, kan je dat net zo goed nu al proberen ?

Stel het werkt....dan heb je misschien geen hechting nodig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wond zit op haar borst! Grootte van een euro ongeveer. Onder haar achterpoot zit een kale plek, een soort schaafwond, maar die is droog en niet open.

Jouw gedachtengang over het hechten heb ik gisteren ook met de DA besproken, maar als het niet vanzelf dichtgaat zal de DA het moeten doen, dan zou onder narcose de boel schoongemaakt worden, hechten (al is dat niet zo'n denderende oplossing bij een niet schone wond) en afdekken: rompertje aan.

Ik houd goede moed. Ze zit er in ieder geval al een stuk minder aan te plukken. Ze likt het wel zelf schoon. Wie weet komen we een heel eind met de AB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké..ik dacht dat het bij haar achterpoot ook open was en dat dat ook gehecht ging worden.

Alleen op haar borst is dus open en dat zal dan worden gehecht.

Het is duidelijk.

Ter grootte van een euro is inderdaad goed te hechten op de borst..

Tja en als je antibiotica hebt dat goed aanslaat..dan kan het best snel beter gaan..dat is bij mensen net zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 3 van de AB-kuur en zie..de wond wordt kleiner en is, als ik me niet vergis, dicht!!!

Ik zie dat de wondranden beginnen de vervormen, het is geen ronde wond meer. De randjes zijn rood en binnenin zie ik nog wat gisten, net zoals vorige dagen, maar het duidelijke open stukje onder de huidlaag is niet meer zichtbaar! Ik heb eraan geroken (klinkt raar, maar daar kun je ook veel uit halen) en het ruikt nog altijd gewoon, naar nijn! Ik kreeg meteen een face-wash van haar, heel lief.

We moesten eigenlijk maandag of dinsdag op controle (afhankelijk van welke DA ik wil, er werken verschillende) maar als het zo doorgaat bel ik even om te vragen of ik door kan gaan met de AB!

Hopelijk juich ik niet te vroeg...

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .