Ga naar inhoud

Muis plukt borst kaal!!!


Rian

Aanbevolen berichten

Ze houdt het zelf heel schoon, dat is een geluk. Ik denk dat het niet helpt als ik er iets op ga doen. Een sok eromheen zou op zich een goed idee zijn, maar als ik er niet ben straks vind ik dat geen veilig idee, ik denk namelijk dat ze helemaal gek wordt als ze dat krijgt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee haha, mijn dierenarts gaat haar heel rustig en grondig bekijken, ik vertrouw hem (en de andere DA's in die kliniek ook overigens) echt voor 100%.

Betadine dus...merci voor de tip.

Maar...voor nu...sssttt....geen slapende Muisjes wakker maken...ze slaapt eindelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom net thuis en het is niet veel erger geworden. De kale plek is wat groter geworden, maar de huid eronder is rustig. Ze heeft gezonde honger en zit nu met Poo "kopje te duwen" bij de drinkfles. Normaal gedrag dus...

Maar, wat ben ik blij als ik naar de DA kan met haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, weer thuis!

Toen ik het kooitje uithaalde vloog de kat naar boven en de nijnen onder de bank in, dus dat ging al lekker. Uiteindelijk toch gelukt om Muis met veel moeite erin te krijgen.

De DA vond het niet lijken op een schimmel, maar heeft toch wat huid/haar weggepakt van zowel onder de kin als achterop haar pootje en tussen de tenen voor een kweek (Fungassay schimmeltest? duurt 10 dagen). De wondjes waren schoon en droog, maar omdat Muis niet verder mag met plukken en likken, kreeg ze een cocktail injectie van Voreen (Cortison) tegen de jeuk en Duplocilline.

Meteen even haar nagels laten knippen, en nu huppelt ze weer ondernemend rond hier.

Zaterdagmorgen moeten we terug voor controle. Dus...wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik eigenlijk niet. Ze plukt en likt nog steeds. Heb net het hele hok maar eens goed schoon gemaakt, alles stinkt nu naar Dettol. Weet echt niet wat ik nog kan doen!

Toevoeging: net even gebeld naar DA om te vragen hoe lang het duurt voor het werkt, maar dat kan wel 5 tot 8 uur duren. Morgenvroeg zou de jeuk volledig weg moeten zijn. Dus...dan nog maar even afwachten!

aangepast door Rian
even nagevraagd bij DA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .