Ga naar inhoud

Controle van de konijnen in de winter  

13 leden hebben gestemd

1. 1. Hoe vaak check jij je konijnen per dag in de winter?

• 1 keer
      1
    • 2 keer
      2
    • 3 keer
      6
    • 4 keer
      2
    • 5 keer of meer
      2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe vaak ga jij in de winter naar jouw konijnen? En is dat vaker of gelijk aan wat je de rest van het jaar doet?

Voor buitenkonijnen kan het nodig zijn vaker te controleren, zeker als het vriest, ivm bevroren drinkwater. Voor binnenkonijnen is dat minder belangrijk. Ik ben gewoon benieuwd, zit er bij jullie verschil in hoe vaak jullie bij de konijnen gaan kijken tussen zomer en winter? 

Geplaatst:

Ik heb zelf 3x ingevuld, dat is namelijk standaard dat ik echt naar de konijnen toe ga.  Ik ben echter vaker in de tuin, ook met de honden en dan kijk je toch altijd eventjes bij de konijnen hoe het gaat. Maar in de basis is het hier 3x per dag, zomer en winter. 

Geplaatst:

Ik voer/verzorg ze 3 keer per dag. 'S nachts staat de camera aan en als ik een konijn niet zie (als ze lekker in het schuilhok aan het rommelen zijn) dan kan ik ook via de camera kijken waar ze zijn..Als de voorspelling kouder is dan min 2 dan gaat om middernacht een snugglesafe onder de waterbak. De ren is grotendeels goed te zien vanuit het keukenraam dat scheelt. 

Geplaatst:

In principe zomer en winter gewoon 2x per dag, forse kou is daarop geen uitzondering. De laatste jaren komt het ook vrij weinig voor dat het water overdag alweer bevriest. Alleen met extreme warmte kijk ik een stuk vaker, daarvan vind ik de risico's veel hoger. Ik heb overigens wel ook overal camera's hangen waar ik tussendoor nog wel eens een blik op werp.

Geplaatst:

Ik 's morgens bij het eten geven. 's Middags geef ik wel eens een wilgentak of iets anders of ik kijk gewoon even door het gaas en 's avonds heel laat krijgen ze groenten. Maar ik loop vaak even naar de kliko of de garage en kijk ik ook even. Ik vul pas water bij als de bak bijna leeg is of het water vies is.

Als het bevroren is, geef ik nieuw water. Maar ze kunnen best even zonder.

Geplaatst:

5x of meer. Sowieso 3x eten, 1x schoonmaak en dan tussendoor nog even een keertje vaak. Zeker als het koud is voor de water check. 

Gisteren vond Scarlett dat niet genoeg keren dus er werd op het raam getrappeld dat ik naar buiten moest komen. 😂😂😂

En mijn kind weet nu het woord Stout, omdat ik probeerde Lodewijk te stoppen met aan de pui knagen 😓🫣

• Haha 3
Geplaatst:

Ik ga normaal gesproken 2× per dag naar mijn konijnen om ze eten, hooi en vers water te geven. Maar tussendoor ga ik ook nog regelmatig bij ze kijken en te checken hoe het met mijn konijnen gaat en krijgen ze nog wat lekkers. Ik ga s'morgens altijd naar mijn konijnen om ze eten, hooi en vers water te geven en aan het einde van de middag rond 16.30 uur geef ik ze ook eten en vers water. Op de dagen dat ik moet werken, ga ik 2× per dag naar ze toe en op de dagen dat ik vrij ben ga ik 3× per dag naar ze toe. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .