Ga naar inhoud

Snijtanden trekken kosten?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, mijn konijntje Milo heeft last van snijtanden die langs elkaar heen groeien, waardoor ze elkaar niet afslijten. Ondertussen al meerdere keren naar de DA geweest om ze te laten slijpen, maar ze adviseren toch echt om ze helemaal, alle 4 te laten verwijderen. Nu vroeg ik om een kostenschatting en de DA gaf aan dat de prijs hiervoor tussen de €250 en €400 euro zal liggen. Afhankelijk van hoe lang ze bezig zijn en inclusief de medicatie.

 

Maar toch vond ik dit erg prijzig klinken. Ik heb het zeker over voor Milo, maar toch ben ik benieuwd naar jullie ervaringen hiermee, zijn er andere mensen op Bunnybunch die dit ook hebben laten doen? Wat waren de kosten bij jullie? 

 

Milo is nog geen jaar oud en een echte ukkie, hij weegt ongeveer 800 gram. 

 

(Na zoeken vond ik een ander topic hierover uit 2013, waar iedereen een stuk lagere prijzen aangaf, nu zal alles in 2024 natuurlijk een stuk duurder zijn verwacht ik, vandaar dat ik een nieuwe topic ben gestart)

aangepast door CindyK
Spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat heel wat jaren geleden laten doen, ik vrees dus dat dat niet echt meer vergelijkbaar is qua prijs. Best kans dat ik in dat oude topic ook gereageerd had. Ik zou het uit mijn hoofd niet meer weten wat ik toen betaald heb, het was wel prijzig, maar ik heb het incl. castratie laten doen, uiteindelijk lukte het niet omdat het te veel tijd koste en het risico van te lange narcose te groot werd, en werden het toch 2 ingrepen. 

 

Als ik kijk naar wat andere ingrepen tegenwoordig kosten, en hoe een precies werkje snijtanden verwijderen van konijnen is. Dan vind ik een bedrag rond de 300 euro niet gek. Dat klinkt wel als een realisitische prijs. Zeker om alle 4 de tanden te laten verwijderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedragen die genoemd worden zijn (helaas) doodnormaal. Je hebt 3 dingen, de narcose, de tijd die de dierenarts bezig is en dan nog de extracties per tand en de recovery. Tel dat bij elkaar op en je zit zo aan de 300 hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee gesloten en geopend dit topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .