Ga naar inhoud

Nagel schaartjes.


Aanbevolen berichten

Ik heb een zwart oud schaartje van 9 jaar met hele kleine gaatjes voor mijn vingers. Bij elke knip een knijp blaartje.

Plus hij is al wat bot.

Dus ben ik op zoek naar een nieuwe.

 

Wat ik zelf merk met dit schaartje, is dat het wel handiger in de hand..vingers ligt en ik het niet kan laten vallen. Maar onhandig om de duim nageltjes te doen omdat die hoek niet handig gaat plus een beetje aaaaaw bij mij hihi

 

Graag wat ervarings ideeën voor schaartjes met vinger gaatjes of de knip tang? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf voor konijnen wel graag die simpele kleine schaartjes.

Als je wat groters wil zou je bij de honden nagelschaartjes kunnen kijken. Mijn ervaring is wel dat als de handvaten om het schaartje vast te houden groter worden, de ruimte voor de nagels dat ook word, en daarmee dus ook grotere kans dat het konijnenpootje er door schiet.

De kniptangen vind ik zelf een minder fijne beweging, ik heb ook maar kleine handjes en dan heb ik eigenlijk al twee handen nodig voor de tang, terwijl ik liever met één hand het pootje en één hand het schaartje vastpak.

 

Ik gebruik het liefst zo eentje: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/nagelschaar-happypet.html

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een simpel schaartje, ik heb geen idee meer waar ik die vandaan heb. Volgens mij heb ik er wel eentje voor knaagdieren. Mijn vingers passen er prima in (werkt als een gewone schaar). Het is wel eentje van een relatief bekend merk, denk ik. Vroeger had je alleen tangen die eigenlijk voor honden waren, dat ging ook wel, maar is toch minder fijn. Ik heb wel met beide ervaring bij konijnen. Ik zou dus een schaartje aanraden.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjullie wel 🤗🤗

Zo.n tang gebruikt de DA en het zag er zo simpel uit maar snap nu dat het niet zo handig is.

 

Het schaartje van mij is echt mini ( en ik heb hele kleine dunne handen met lange vingers ) dus niet echt handig.

 

Die jij laat zien @Eveelijkt me een stuk fijner. Ook wat grotere gaten en extra stukje voor de vinger. Ga gelijk zoeken en bestellen bij de volgende 5kilo Beaphar bestelling. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier slijten de konijnen hun nagels aan stenen, en dat is maar goed ook want nagels knippen met dit stel.....(oké trio dan) ........ geen idee waar ik zou moeten beginnen😅🤣. Geen fans van oppaksn en aan poten zitten hier😜. De nagels zijn nooit te lang geweest gelukkig, maar ik heb dus geen ervaring met nagelschaartjes. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schaartje is binnen. Ze hadden maar 2 soorten. 1 tang en een schaartje van Trixie. 

Vinger gaatjes zijn wat groter en het heeft zo.n kappersschaar ding eraan om beter vast te kunnen houden.

 

Nu geduldig wachten tot de nagels groeien hihi 😇

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knippen lijkt me dood eng. 
Oké je kan vast naar de dierenarst hiervoor.

 

Maar zijn er ook andere mogelijkheden?
Bv een elektrische soort vijl (die je bij kinderen ook hebt) of een krabpaal zoals katten hebben 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Forsa zei:

Knippen lijkt me dood eng. 
Oké je kan vast naar de dierenarst hiervoor.

 

Maar zijn er ook andere mogelijkheden?
Bv een elektrische soort vijl (die je bij kinderen ook hebt) of een krabpaal zoals katten hebben 😉 

 

Er zijn genoeg dierenartsen en konijnentrimmers die €10 vragen in NL voor het nagelknippen. Voor hen is een het zo gedaan, voor de baasjes is het erg moeilijk.

Jij gaat toch voor buiten konijnen? De kans dat je daar nagels moet knippen is minimaal. Zeker als er ook tegels in het verblijf staan. Er zijn mensen die specifiek bij de waterbak tegels neerzetten zodat ze daar een beeje slijten.


Wel is het goed om als gezondheidscheck naar de nagels te kijken. Voorpootjes op je hand en ff kijken of alles ok is. Achterpootjes terwijl ze eten krijgen of bij het optillen.

Training naar optillen kan afhankelijk van hoe stressvol het konijn het vindt. Lodewijk is helemaal panisch, Scarlett kan je op zich wel optillen. Maar ik doe de kontjes gezondheidscheck door gewoon ff met mijn hand te voelen. Dat accepteren ze beide prima (Scarlett doet zelfs haar staart omhoog, als ik daar wat moet controleren). Verder natuurlijk oogjes en oortjes controleren elke dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, bunnyempress zei:

Jij gaat toch voor buiten konijnen?

 

Ja. Heb een grote tuin, dus daar kunnen ze prima vertoeven. 

 

40 minuten geleden, bunnyempress zei:

Er zijn mensen die specifiek bij de waterbak tegels neerzetten zodat ze daar een beeje slijten.

 

Goeie tip.
Ben nog niet uit over de ondergrond van het basishok. Maar wat stenen rondom het voedergedeelte klinkt erg slim.

Goed om te horen dat dierenartsen ook gewon nagels knippen buiten consult om. 
gezondheidscheck is denk ik 1x per jaar, maar nagels misschien wel vaker. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Forsa zei:

Knippen lijkt me dood eng. 
Oké je kan vast naar de dierenarst hiervoor.

 

Maar zijn er ook andere mogelijkheden?
Bv een elektrische soort vijl (die je bij kinderen ook hebt) of een krabpaal zoals katten hebben 😉 

Gelukkig groeien ze niet hard. De grote is heel makkelijk maar de kleine (zijn nu trouwens bijna net zo groot of klein😜) te veel stress bij een ritje van 20 minuten dus alleen bij vaccinatie laat ik de DA de nagels doen en voor de rest zelf.

Ik had zo.n huisje gekocht met kerst voor katten waar van dat krab karton in zit en ze krabbelen daar veel in.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bobbyonthefloor zei:

Ik zie alweer een paar bijnamen ontstaan. Kom maar doorrrrrrr...

 

Ook hier hoef ik geen nagels te knippen ze hebben 4m2 wat betegeld is, de rest 6m2 is ondergrond wat ooit gras was🤣

Ik noem ze nu steeds Siamese twins.

Ze liggen continu dicht tegen elkaar. Niet meer kop kont maar kop kop. Het donkere gedeelten van Leeuw loopt over naar het zwarte van de kleine alsof ze aan elkaar vast zitten😂

 

Zal er ooit nog gras komen? 😜

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .