Ga naar inhoud

Lodewijk en Scarlett verhalen & foto spam


Aanbevolen berichten

Dat gedrag van "als ik wat ga slopen, dan kom je wel", dat doen ze hier ook. Ze weten precies wat niet mag hoor, ze doen het gewoon om te zorgen dat je wel moet reageren! Het beste zou zijn niet belonen door te reageren, maar ja het nadeel is, dan heb je straks geen deur meer over. Ik zorg nu meestal dat ze weten dat ik ze heb gezien, maar doe pas wat voor ze als ze gestopt zijn met het gedrag dat ze niet mogen vertonen.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Kolino zei:

Dat gedrag van "als ik wat ga slopen, dan kom je wel", dat doen ze hier ook. Ze weten precies wat niet mag hoor, ze doen het gewoon om te zorgen dat je wel moet reageren! Het beste zou zijn niet belonen door te reageren, maar ja het nadeel is, dan heb je straks geen deur meer over. Ik zorg nu meestal dat ze weten dat ik ze heb gezien, maar doe pas wat voor ze als ze gestopt zijn met het gedrag dat ze niet mogen vertonen.

 

Ik heb wel wat knaagschade - maar gelukkig is het dus echt iets van 1x per maand. Ze doen het soms ook maanden niet. In het najaar hadden we wat schade en nu in de lente zitten dus ook een beetje te knagen. Ondanks hun nieuwe wilgentakken. Als ik dus op het glas bonk, dan schrikt Lodewijk en dan stopt hij. Ik ga dan echt past later naar buiten, zodat het geen 'beloning is'. Scarlett is echter niet onder de indruk van lawaai. Dus het is een beetje lastig hoe ik haar gestopt krijgt vanaf binnen. Buiten komen / deur open doen is natuurlijk wel een beloning.

 

Hoop dat de schilder zegt dat het meevalt. Anders gaan we toch op de ergste plekken knaagstrips doen denk ik. @To van de Veluwe 2 sets deuren en 2 sets extra kozijnen met ramen allemaal doen lijkt me wat teveel van het goede.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bunnyempress zei:

 

Ik heb wel wat knaagschade - maar gelukkig is het dus echt iets van 1x per maand. Ze doen het soms ook maanden niet. In het najaar hadden we wat schade en nu in de lente zitten dus ook een beetje te knagen. Ondanks hun nieuwe wilgentakken. Als ik dus op het glas bonk, dan schrikt Lodewijk en dan stopt hij. Ik ga dan echt past later naar buiten, zodat het geen 'beloning is'. Scarlett is echter niet onder de indruk van lawaai. Dus het is een beetje lastig hoe ik haar gestopt krijgt vanaf binnen. Buiten komen / deur open doen is natuurlijk wel een beloning.

 

Hoop dat de schilder zegt dat het meevalt. Anders gaan we toch op de ergste plekken knaagstrips doen denk ik. @To van de Veluwe 2 sets deuren en 2 sets extra kozijnen met ramen allemaal doen lijkt me wat teveel van het goede.

Bij Leeuw werkt het Nederlandse woord NEE!! Heel goed...voor 10 seconde😜 In het begin stampte hij heel hard en rende al stampend weg maar nu...NEE!!  Koppie omhoog en schuin naar me kijken, Kleine staat dan al in de stress houding van doe ik iets niet goed? Dan zeg ik kleintje niet voor jou lieverd...dan al wat minder gestresst. Leeuw vervolgens nog een keer en ik weer een NEE. Kleine snapt dan soort van dat Leeuw iets stouts doet en gaat naar hem toe om te likken en dan is het even rustig en vervolgens begint het weer van voor af aan totdat Leeuw het zelf zat is 😂 

 

Moet altijd weer zachtjes lachen met dit soort situaties. Kleine lijkt het echt te begrijpen dat Leeuw iets uitspookt en helpt hem uit de brand voordat hij straf krijgt. (Geef nooit straf...geen idee hoe haha)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, bunnyempress zei:

2 sets deuren en 2 sets extra kozijnen met ramen allemaal doen lijkt me wat teveel van het goede.

Het was wat grappig bedoeld en niet serieus menend. Ik heb aan de zijkant van het hok een plastic stoffer en blik hangen. Maar zittend op een catcube kunnen ze erbij en ik zag dat de rubberen rand van het blik goed aangevreten is.

Daar verdenk ik Flo van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lappie2 Ik hoorde al eerder van konijnen die ook naar "nee" luisteren, maar nee hoor, Lodewijk was niet onder de indruk vandaag van een harde nee. Hij kwam heel gezellig richting deur rennen na het knagen om te kijken of ik die open kwam doen. Die bons associeert hij kennelijk niet met mij, maar mijn stem wel.

 

@To van de Veluwe oei, rubber vreten is ook niet echt heel goed voor ze. Stouterds zijn het soms toch ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, bunnyempress zei:

@Lappie2 Ik hoorde al eerder van konijnen die ook naar "nee" luisteren, maar nee hoor, Lodewijk was niet onder de indruk vandaag van een harde nee. Hij kwam heel gezellig richting deur rennen na het knagen om te kijken of ik die open kwam doen. Die bons associeert hij kennelijk niet met mij, maar mijn stem wel.

 

@To van de Veluwe oei, rubber vreten is ook niet echt heel goed voor ze. Stouterds zijn het soms toch ook?

Krijgen ze stuiter poep van 🤪

 

De kleine luisterd er heel goed naar en gedraagt zich direct als een engeltje. Leeuw ipv boos nu even stoppen en weer doorgaan.

 

Lappie luisterde direct en kwam gelijk naar ons toe om te spelen maar vaak deed hij het een week later gewoon weer.

 

Mijn Flappie 25 + jaar terug luisterde echt heel goed en deed het dan ook nooit meer. 

 

Grappig hoe ze zo verschillen van elkaar😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ik leer Terror Bobby nooit iets. Echter, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hij grijpt altijd naar mijn hand en wil er in bijten, wel of geen eten. Nu ben ik met Bobby aan het oefenen dat hij met beleid iets uit mijn vingers moet pakken. En tot mijn grote verbazing lijkt het erop dat hij het begrijpt. Na 1,2,3 keer dacht ik nog toevalstreffer maar inmiddels geloof ik er wel in. Hij pakt nu heel galant een erwten vlok uit mijn vingers. Meike doet dat sowieso al. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, bobbyonthefloor zei:

Ik dacht ik leer Terror Bobby nooit iets. Echter, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hij grijpt altijd naar mijn hand en wil er in bijten, wel of geen eten. Nu ben ik met Bobby aan het oefenen dat hij met beleid iets uit mijn vingers moet pakken. En tot mijn grote verbazing lijkt het erop dat hij het begrijpt. Na 1,2,3 keer dacht ik nog toevalstreffer maar inmiddels geloof ik er wel in. Hij pakt nu heel galant een erwten vlok uit mijn vingers. Meike doet dat sowieso al. 

👏👏👏👏 Goed gedaan🤗 Knappe Bobby🥰

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terror Flo krijg ik dat vast niet geleerd. Ik moet altijd goed uitkijken. Als ik Rosie een brokje geef en ze pakt het niet gauw genoeg wringt Flo zich ertussen en het is meerdere malen gebeurd mijn vinger ook. Kinderen mogen hem van mij ook niet uit de hand voeren. Rosie wel. Zijn kop is ook wat anders gevormd dan van Rosie. Volgens mij ziet hij het minder goed.

Rosie is een zeer beschaafde dame. Ze verweert zich tegenwoordig beter. Als Flo iets af wil pakken heb ik haar al een paar keer een soort grom horen geven. Maar ze zijn nog steeds erg close.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag zijn de konijnen naar de opvang, zodat wij een week de tuin overhoop kunnen gooien.
Mijn man's plan: ik geef de pijnstiling dan in de ochtend daar, kunnen ze zien hoe het gaat.

Ik: zul je zien dat Lodewijk afgeleid is en niets wil aannemen. Wat ga je dan doen?

Man: wachten

Ik: we hebben binnen 45 mins een andere afspraak.. maar goed, dan kunnen zij het ook later proberen en anders rijden we op en neer.

 

Yup. Ik kreeg gelijk. Meneer moest alles alles alles kinnen en wilde stro eten en rennen en niet luisteren.

Had ik hem eindelijk waar ik hem wilde hebben, nam hij wel het brokje aan, maar mooi zijn medicatie niet.

 

Uiteindelijk kreeg ik een berichtje dat het 's middags prima was gelukt. 👍

 

Wel heel leuk om te horen: oh, jullie knuffel konijnen zijn er weer. 😍.

Mijn schatjes 🥰.

 

Man wel door alle consternatie vergeten het knaaghout uit de auto te halen. Nou hopen dat hij daar alles heel laat en niet overal aan gaat knagen.

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update vanuit de opvang: Diva blijft diva 😅🫣. Snel afgeleid projectiel blijft ook snel afgeleid projectiel. 😅

 

De pijnstilling gaat dus vanuit andijvie voor Lodewijk, omdat hij niet stil blijft staan voor zijn spuitje.

Diva zette gisteren haar tanden in de voerbak, voordat hij neergezet kon worden en strooide dus zelf haar brokjes over de grond, voor haar eigen verrijking. 😂

 

Verder ligt hier mijn tuin open, voor hun nieuwe graafstuk, is het hok al helemaal van groene aanslag ontdaan, de schuttingen zijn bijna gebeitst. Vandaag hopen we de gaaskuil te maken, de kabels door te trekken (ze zijn nu in mijn kruipruimte aan het boren) voor de nieuwe camera's en mogelijk wat palen te slaan. Morgen dan tegel vervangingen en vrijdag nieuwe voegen tussen de tegels. Druk druk druk.

  • Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-3-2024 om 09:55, bunnyempress zei:

 

Verder ligt hier mijn tuin open, voor hun nieuwe graafstuk, is het hok al helemaal van groene aanslag ontdaan, de schuttingen zijn bijna gebeitst. Vandaag hopen we de gaaskuil te maken, de kabels door te trekken (ze zijn nu in mijn kruipruimte aan het boren) voor de nieuwe camera's en mogelijk wat palen te slaan. Morgen dan tegel vervangingen en vrijdag nieuwe voegen tussen de tegels. Druk druk druk.

Ow leuk leuk leuk💪😄 Succes 🤗

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw verblijf - nieuwe pret

 

Afgelopen dagen ben ik helemaal total-loss geweest, want we deden de tuinverbouwing. Die zou eigenlijk vorig jaar komen maar door omstandigheden met de tuinman, zijn we er nu. Het was behoorlijk wat werk en we hebben ook gelijk een flink stuk lente-schoonmaak doorgemaakt.

 

Oude situatie:

 

OudeSituatie.jpg

 

Problemen:

  1. ze konden met hun neuzen door het gaas heen. We hebben later er wel extra hekjes ingezet, maar alsnog konden ze er enigszins doorheen. Ze drukten er ook op zodat ze konden 'winnen', omdat het tijdelijk zou zijn (dus niet zo stevig).
  2. het hek had geen plek voor water eronder door
  3. dit was de begin ruimte en klein voor ze

Het idee was natuurlijk dat ze de hele tuin zouden krijgen, dus voor een tijdelijke oplossing was dit prima. Alleen moesten we naar een echte blijvende oplossing voor ze. Helaas zijn ze echte vraathazen, dus ze kunnen de tuin niet krijgen.

 

Nieuwe situatie:

 

links.jpg

 

Nieuwe stevige palen die 30cm de grond in zitten met de grondboor, en veel beter gaas. Het deurtje is wel van hout. Ik had mijn man gevraagd om het gaas aan de buitenkant te doen, maar hij vond het te scherp en onhandig. Er moet nog een extra slot in, er zit bovenin een schuifslot, maar hij vond het niet stevig genoeg. Dus extra konijnveilig gemaakt door de tie-wrap. Dit is mijn snoei in of uitgang.

 

midden.jpg

Overzicht, de hekken zijn een flink stuk dieper de tuin in. We moesten het grondspotje ook ff verplaatsen, want die kwam anders onder het hek te zitten. Beide kanten kunnen open, maar wij hebben vooral rechts die open gaat. Met een schuif en extra haak. Rechts ook weer een snoei uitgang/ingang voor mij en de toegang tot de konijnen-border.

 

Het plan was om ook de achterkant van de borders veilig te maken. Gaas moet daar nog vastgemaakt worden en mijn man heeft daar nog 2 hekjes die gefixt worden. Dan is alles veilig, ook als ze uit het hek zouden ontsnappen.

 

rechts.jpg

 

Hun opnieuw schoongeboende hok, een de afscheiding tussen de konijnenborder en de rest van de border. Mijn man zou het hekje de andere kant op doen, maar dat was toch mis gegaan. Hij is half/half gemaakt, zodat er dus nog planten konden staan aan beide kanten. Ik kan er makkelijk overheen stappen. Alleen staan in de konijnen border alleen lage planten, dus dat was handiger geweest de andere kant op.


Wij wilden geen 24/7 toegang tot de konijnenborder, want dan kan ik niet in de gaten houden hoeveel ze eten/graven. Ik wil ze niet in een modderpoel én ondanks dat er dus een hele gevlochten gaasmand gemaakt is (die weer vast zit aan de hekken voor de stevigheid), vind ik het niet relaxt om niet te zien hoe diep ze graven.

 

De reactie:

 

Scarlett: leuk hoor dit, maar ik ben net terug van vakantie. Ff chillen in de zon. Eindelijk weer buitenlucht.

 

ScarlettChill.jpeg

Foto van 10 minuten na binnenkomst.


Later heeft ze wel vakkundig alles wat toch nog uitstak, als spaghetti door het gaas heen getrokken. Komisch om te zien.

En ze was heel blij, want ik heb weer 2 binkies gezien en normaal gesproken is er 0,0 binkies van Mw. Dit zijn binky 2 en 3. Binky 1 was de eerste keer terug van vakantie.

 

Lodewijk: *yay* leuk. Zoomies/binkies, rennen, alles! Daarna ook kijken naar de narcissen, want die kende hij nog niet. Tegen het gaas en en wel jammer dat hij die mooie gele dingen niet te pakken kreeg.

 

Verder wilde meneer wel laten zien dat hij kan graven. Filmpje

Inmiddels is dat stuk gedeeltelijk beplant. Als het weer goed blijft dit paasweekend en mijn man de dubbele sluiting fixt, mogen ze lekker dollen terwijl ik in de tuin zit.

 

Inmiddels staan de boomstronken en de tunnels ook weer in de ren. Ze zijn duidelijk blij met meer ruimte. Ik wilde het extra schuilhok er ook inzetten, maar dat is nog niet gelukt, want dat zit nog vol met wilgenhout. Dat hoop ik dit weekend ook te doen om te kijken of ze er in plassen of niet.

 

Al met al vinden we het een stuk veiliger, sjieker en hopelijk ook bestendiger voor de toekomst. We zullen wel zien met vraathaas 1 en vraathaas 2.

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, bunnyempress zei:

Nieuw verblijf - nieuwe pret

 

Afgelopen dagen ben ik helemaal total-loss geweest, want we deden de tuinverbouwing. Die zou eigenlijk vorig jaar komen maar door omstandigheden met de tuinman, zijn we er nu. Het was behoorlijk wat werk en we hebben ook gelijk een flink stuk lente-schoonmaak doorgemaakt.

 

Oude situatie:

 

OudeSituatie.jpg

 

Problemen:

  1. ze konden met hun neuzen door het gaas heen. We hebben later er wel extra hekjes ingezet, maar alsnog konden ze er enigszins doorheen. Ze drukten er ook op zodat ze konden 'winnen', omdat het tijdelijk zou zijn (dus niet zo stevig).
  2. het hek had geen plek voor water eronder door
  3. dit was de begin ruimte en klein voor ze

Het idee was natuurlijk dat ze de hele tuin zouden krijgen, dus voor een tijdelijke oplossing was dit prima. Alleen moesten we naar een echte blijvende oplossing voor ze. Helaas zijn ze echte vraathazen, dus ze kunnen de tuin niet krijgen.

 

Nieuwe situatie:

 

links.jpg

 

Nieuwe stevige palen die 30cm de grond in zitten met de grondboor, en veel beter gaas. Het deurtje is wel van hout. Ik had mijn man gevraagd om het gaas aan de buitenkant te doen, maar hij vond het te scherp en onhandig. Er moet nog een extra slot in, er zit bovenin een schuifslot, maar hij vond het niet stevig genoeg. Dus extra konijnveilig gemaakt door de tie-wrap. Dit is mijn snoei in of uitgang.

 

midden.jpg

Overzicht, de hekken zijn een flink stuk dieper de tuin in. We moesten het grondspotje ook ff verplaatsen, want die kwam anders onder het hek te zitten. Beide kanten kunnen open, maar wij hebben vooral rechts die open gaat. Met een schuif en extra haak. Rechts ook weer een snoei uitgang/ingang voor mij en de toegang tot de konijnen-border.

 

Het plan was om ook de achterkant van de borders veilig te maken. Gaas moet daar nog vastgemaakt worden en mijn man heeft daar nog 2 hekjes die gefixt worden. Dan is alles veilig, ook als ze uit het hek zouden ontsnappen.

 

rechts.jpg

 

Hun opnieuw schoongeboende hok, een de afscheiding tussen de konijnenborder en de rest van de border. Mijn man zou het hekje de andere kant op doen, maar dat was toch mis gegaan. Hij is half/half gemaakt, zodat er dus nog planten konden staan aan beide kanten. Ik kan er makkelijk overheen stappen. Alleen staan in de konijnen border alleen lage planten, dus dat was handiger geweest de andere kant op.


Wij wilden geen 24/7 toegang tot de konijnenborder, want dan kan ik niet in de gaten houden hoeveel ze eten/graven. Ik wil ze niet in een modderpoel én ondanks dat er dus een hele gevlochten gaasmand gemaakt is (die weer vast zit aan de hekken voor de stevigheid), vind ik het niet relaxt om niet te zien hoe diep ze graven.

 

De reactie:

 

Scarlett: leuk hoor dit, maar ik ben net terug van vakantie. Ff chillen in de zon. Eindelijk weer buitenlucht.

 

ScarlettChill.jpeg

Foto van 10 minuten na binnenkomst.


Later heeft ze wel vakkundig alles wat toch nog uitstak, als spaghetti door het gaas heen getrokken. Komisch om te zien.

En ze was heel blij, want ik heb weer 2 binkies gezien en normaal gesproken is er 0,0 binkies van Mw. Dit zijn binky 2 en 3. Binky 1 was de eerste keer terug van vakantie.

 

Lodewijk: *yay* leuk. Zoomies/binkies, rennen, alles! Daarna ook kijken naar de narcissen, want die kende hij nog niet. Tegen het gaas en en wel jammer dat hij die mooie gele dingen niet te pakken kreeg.

 

Verder wilde meneer wel laten zien dat hij kan graven. Filmpje

Inmiddels is dat stuk gedeeltelijk beplant. Als het weer goed blijft dit paasweekend en mijn man de dubbele sluiting fixt, mogen ze lekker dollen terwijl ik in de tuin zit.

 

Inmiddels staan de boomstronken en de tunnels ook weer in de ren. Ze zijn duidelijk blij met meer ruimte. Ik wilde het extra schuilhok er ook inzetten, maar dat is nog niet gelukt, want dat zit nog vol met wilgenhout. Dat hoop ik dit weekend ook te doen om te kijken of ze er in plassen of niet.

 

Al met al vinden we het een stuk veiliger, sjieker en hopelijk ook bestendiger voor de toekomst. We zullen wel zien met vraathaas 1 en vraathaas 2.

Waaauwwww wat een ruimte😍

 

En zo chill in het zonnetje 😎

Lodewijk zoekt al naar nooduitgangen😜  

 

 

Flinke klus geweest😵

 

Goed gedaan 💪😄

 

Ik hoop zelf volgend jaar mijn balkon konijn en vogel proof te maken. Lijkt me zo fijn als de deur gewoon open kan en Kippie het balkon op kan vliegen en de nijntjes ook van de buitenlucht en zonnetje mogen genieten. Natuurlijk met kleedjes naar het balkon toe🤣

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
29 minuten geleden, knaagjeknabbelsuddenly zei:

Mooi geworden zeg! Klopt het dat de bovenkant wel open is? Ik zou dat nooooit aandurven. Katten, roofvogels, maar bij jullie gaat dat goed? Misschien ook omdat jullie konijnen een stukje groter zijn...🤷‍♀️

 

Scarlett is groter dan de meeste katten (4,5kg) en Lodewijk is inmiddels ergens tussen de 3,6kg en 3,7kg. Van te voren hebben we het de buren gevraagd (links van ons), maar die hadden dus in 5 jaar nooit katten gehad. Inmiddels wonen wij er ook alweer 4 jaar. We hebben laatst 1 kat gehad, vanaf rechts. Gespot op de camera, aan de konijnen niets gemerkt. Daar zit nu gaas op de schutting, dus vanaf die kant kan er nu ook geen kat meer komen. Desbetreffende kat is de tuin in gesprongen en heeft lopen loeren (ook vanaf het dak van hun hok), maar durfde dus niet. Het was een jonkie. De buurman rechts heeft de plek die de kat gebruikte om erop te springen (stond iets tegen zijn schutting aan), ook weggehaald.

 

Wij wonen stedelijk, ondanks het mooie uitzicht, dus we hebben geen roofvogels en geen marters etc. We hebben overlegd met het asiel en die vonden een open ren geen probleem. Met kleine konijnen zou ik het ook never nooit aandurven, al heeft Pluis dus rondgerend als konijn van 2,5kg vrij in de tuin, bij meerdere huizen. Maar beide ook stedelijk, dus alleen katten als gevaar.

 

Wij vinden het ook heel mooi en sjiek ogen, dus dat is wel leuk ja.

 

1 uur geleden, Lappie2 zei:

Waaauwwww wat een ruimte😍

 

Ja, lekker hé? Achter is vrij gehouden zodat wij er kunnen BBQ-en en ik met de fiets in en uit kan zonder dat mijn konijnen ontsnappen. Maar als alles straks 100% dicht is, mogen ze wat mij betreft daar ook weleens neuzen.

 

1 uur geleden, Lappie2 zei:

En zo chill in het zonnetje 😎

Lodewijk zoekt al naar nooduitgangen😜  

 

 

Haha, ja, ik vind het zo grappig dat hij als ram toch altijd heel graaf-gericht is.

Lodewijk is normaal gesproken de zon-aanbidder, maar Scarlett is echt een buiten konijn.

De opvang is een paardenstal, dus onverwarmd, maar wel met dak.


Lodewijk vond het wat minnetjes... dat hij weer regen voelt.

 

1 uur geleden, Lappie2 zei:

Flinke klus geweest😵

 

Goed gedaan 💪😄

 

Thx. Zeker flinke klus geweest. Halve tuin heeft opengelegen, omdat de elektra eruit moest en anders weer erin, en de waterleiding ook is verlegd. Nu hoef ik dus niet meer achter hun hok te klunzen, maar zit het bij de watertonnen. Op termijn wil mijn man met een pomp, daar evt. ook water uithalen, zodat het automatische druppelsysteem daar op kan.

 

1 uur geleden, Lappie2 zei:

Ik hoop zelf volgend jaar mijn balkon konijn en vogel proof te maken. Lijkt me zo fijn als de deur gewoon open kan en Kippie het balkon op kan vliegen en de nijntjes ook van de buitenlucht en zonnetje mogen genieten. Natuurlijk met kleedjes naar het balkon toe🤣

 

Ja, het is echt heel leuk om de konijnen te zien zonnen. 🙂 En Scarlett zit altijd tegen de muren op als ze binnen zit. Zo van: geen uitzicht ofzo, wat is dit voor saais 😉 Ben benieuwd hoe je dat goed gaat afschermen, maar dat kan denk ik wel met van dat flexibele net voor Kippie. En dan de onderrand met gaas voor de konijnen.

Wist je dat er ook speciale deur en raam-stangen zijn om je konijnen/honden/katten buiten te houden of vrij naar binnen/buiten te laten lopen? Jouw konijnen durven niet over de lava... maar voor de toekomst of voor kippie.

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, bunnyempress zei:

Gespot op de camera, aan de konijnen niets gemerkt.

In al die jaren dat we hier wonen, komen er regelmatig katten buurten. Onze konijnen zaten altijd in een open ren en nog nooit heeft één kat ze kwaad gedaan. Ze waren lucht voor elkaar. Alleen het huidige stel, schiet in de stress als onze kat voorbij de ren gaat. Dat doet hij al twee jaar maar ze wennen er nooit aan, lijkt het wel. Als ik in de ren ben, merk ik aan hun houding dat hij ergens rond marcheert. De kat kijkt niet eens naar die bangeriken. 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, bunnyempress zei:

 

Scarlett is groter dan de meeste katten (4,5kg) en Lodewijk is inmiddels ergens tussen de 3,6kg en 3,7kg. Van te voren hebben we het de buren gevraagd (links van ons), maar die hadden dus in 5 jaar nooit katten gehad. Inmiddels wonen wij er ook alweer 4 jaar. We hebben laatst 1 kat gehad, vanaf rechts. Gespot op de camera, aan de konijnen niets gemerkt. Daar zit nu gaas op de schutting, dus vanaf die kant kan er nu ook geen kat meer komen. Desbetreffende kat is de tuin in gesprongen en heeft lopen loeren (ook vanaf het dak van hun hok), maar durfde dus niet. Het was een jonkie. De buurman rechts heeft de plek die de kat gebruikte om erop te springen (stond iets tegen zijn schutting aan), ook weggehaald.

 

Wij wonen stedelijk, ondanks het mooie uitzicht, dus we hebben geen roofvogels en geen marters etc. We hebben overlegd met het asiel en die vonden een open ren geen probleem. Met kleine konijnen zou ik het ook never nooit aandurven, al heeft Pluis dus rondgerend als konijn van 2,5kg vrij in de tuin, bij meerdere huizen. Maar beide ook stedelijk, dus alleen katten als gevaar.

 

Wij vinden het ook heel mooi en sjiek ogen, dus dat is wel leuk ja.

 

 

Ja, lekker hé? Achter is vrij gehouden zodat wij er kunnen BBQ-en en ik met de fiets in en uit kan zonder dat mijn konijnen ontsnappen. Maar als alles straks 100% dicht is, mogen ze wat mij betreft daar ook weleens neuzen.

 

 

Haha, ja, ik vind het zo grappig dat hij als ram toch altijd heel graaf-gericht is.

Lodewijk is normaal gesproken de zon-aanbidder, maar Scarlett is echt een buiten konijn.

De opvang is een paardenstal, dus onverwarmd, maar wel met dak.


Lodewijk vond het wat minnetjes... dat hij weer regen voelt.

 

 

Thx. Zeker flinke klus geweest. Halve tuin heeft opengelegen, omdat de elektra eruit moest en anders weer erin, en de waterleiding ook is verlegd. Nu hoef ik dus niet meer achter hun hok te klunzen, maar zit het bij de watertonnen. Op termijn wil mijn man met een pomp, daar evt. ook water uithalen, zodat het automatische druppelsysteem daar op kan.

 

 

Ja, het is echt heel leuk om de konijnen te zien zonnen. 🙂 En Scarlett zit altijd tegen de muren op als ze binnen zit. Zo van: geen uitzicht ofzo, wat is dit voor saais 😉 Ben benieuwd hoe je dat goed gaat afschermen, maar dat kan denk ik wel met van dat flexibele net voor Kippie. En dan de onderrand met gaas voor de konijnen.

Wist je dat er ook speciale deur en raam-stangen zijn om je konijnen/honden/katten buiten te houden of vrij naar binnen/buiten te laten lopen? Jouw konijnen durven niet over de lava... maar voor de toekomst of voor kippie

Ja ik wil het dan volledig afsluiten met voliere gaas. Maar wel zo dat ik het in de winter open kan maken zodat de meesjes het balkon op kunnen. Ze eten altijd samen. Kip binnen aan het raam en meesjes buiten. Zomers komen ze ook wel maar een stuk minder dan in de winter. 

 

Eerst het hele balkon afwerken. Muren zijn heel scherp gestuuct. Wil dat allemaal wegwerken met hout.

Voor schaduw heb ik vorig jaar bamboe rolgordijnen op gehangen. Maar die moet ik nu wat gaan schuren en aflakken want schimmel komt erin 😖

 

Voor de nijnen zal ik dan wat vierkante matjes neerleggen zodat ze zelf naar buiten kunnen. Op balkon heb ik al matten op het beton en idd iets om de deur open te houden want die slaat soms dicht door de wind.🙈

En dan een zandbak want het enige waar ze in graven is de voerbak en hooi doos😜

 

 

Voor jullie allemaal (mens en dier)lekker genieten van de nieuwe tuin 🥰  

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi geworden hoor 🙂 Scarlett is wel een diva zeg 😄 

 

Hoe doe je dat eigenlijk met wilg en de pijnstilling van Lodewijk? In theorie kan het wel, maar door de pijnstillende werking van de wilg is er meer kans is op maagproblemen, vandaar dat ik het me afvroeg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@To van de Veluwe Ik hoor dat wel vaker - dat katten helemaal niet zo aggressief zijn naar konijnen als wij mogelijk denken, maar ik vind het toch wel een beetje eng. Daarom liever zorgen dat de kat de tuin niet in kan.

 

@Kolino Ja, zeker blijft mijn diva een diva. Ik moet vaak lachen over hoe parmantig ze er bij ligt. Ik kan dat woord echt alleen maar gebruiken als ik haar moet omschrijven. 😂 Ik heb de dierenarts gevraagd of ik moest opletten met de wilg, maar ze zei dat ik me pas zorgen hoefte te maken als we veel hoger in zijn dosering zitten. Hij knaagt graag, dus t.z.t. zouden we dat dan vervangen door bijv. appel of andere takken.

 

@bobbyonthefloor Vergeet niet dat we hulp hebben gehad met graven, stenen optillen en palen inslaan. Maar we zijn idd heel blij met het resultaat. ❤️. Voorlopig nog genoeg te doen hier, maar dan in huis 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, bunnyempress zei:

 Ik hoor dat wel vaker - dat katten helemaal niet zo aggressief zijn naar konijnen als wij mogelijk denken,

Toen Lappie nog een Lapje was van 1 jaar geloof ik, hoorde ik een gestamp in de slaapkamer en fluiten.

 

Wij hadden in die tijd al jaren een aanloop poes die nooit binnen mocht. De allerliefste boskat🥰 Maar NieWolno (Mag niet) was binnen gekomen en over het hek gesprongen naar de slaapkamer en had m in haar bek en kon gelukkig niet met zware Lap omhoog springen. Als Lappie niet was gaan stampen en fluiten had ik het nooit gemerkt😱 Ze dacht lekker lopend buffet 🤤

Behalve een natte nek had hij niks gelukkig😇

 

Gelukkig heeft ze dat nooit meer gedaan en ging Lap vaak stoer naar haar toe toen hij wat ouder was. Echt in een aanvals houding ervoor staan hihi.

 

Wandelingen in het bos liep ze altijd mee. Konijn en boskat samen door de bossen hossen. Ze is 2 maanden voor Lappie vredig gestorven op haar favo plekje onder het huis. 14+  was ze.

 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

When it rains cats and dogs - act like a dog - Lodewijk style

 

We hebben natuurlijk nogal wat regenachtige dagen gehad de afgelopen tijd. Normaal gesproken ligt Lodewijk dan het liefst binnen te slapen, maar soms gaat hij toch buiten liggen. Omdat hij Scarlett mist of omdat hij er al lag en dan gaat het opeens regenen.

 

Als het hem niet zint (te hard regent) dan gaat hij snel naar binnen. Scarlett zie je echt onverstoorbaar blijven zitten vaak. Gaat het echt te hard, dan zoekt ze beschutting onder de bakken (links voor), onder een wilgenbrug of in haar wilgentunnel. Ze wil vooral geen regen op haar hoofd, dus je ziet haar vooral met haar hoofd erin liggen.

 

Nu ging het een maandag in de ochtend opeens hard regenen en nu heb ik dus een allerleukst filmpje van Lodewijk.

 

Hij zit links boven, door de regen wordt hij wakker, hij strekt zich uit, gaapt, schud zich af, strekt zich nogmaals en loopt dan op zijn teentjes (natte vloer hé?) met een kwispelend staartje het hok in (droog). Vooral dat staartje, wat een humor, net een hondje. Scarlett blijft intussen daaronder (links in beeld) gewoon doorslapen/zitten. Ik heb me echt slap gelachen om dit filmpje.

 

Ik weet nog dat @To van de Veluwe zei dat haar konijnen nooit zo gek op de teentjes lopen, maar Lodewijk doet het regelmatig. Vooral als hij ergens sneaky probeert te doen, maar ook als hij het dus te nat vindt.

 

Af en toe doet hij wat maf met zijn staart. Die van Scarlett zit altijd mooi hoog en recht achter zich, die van Lodewijk zit weleens links of rechts gefrummeld en vaak idd laag. Als hij zit te eten bijv. dan zit de staart dus naast hem ipv achter hem.

Als je hem zijn staart zo ziet bewegen, snap je wel dat ik me inmiddels geen zorgen meer maak of hij per ongeluk zijn staart heeft bezeerd.

 

Kortom: tijd voor een filmpje. 🤣.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .