Ga naar inhoud

Mijn konijnen zijn niet bang voor vuurwerk


Aanbevolen berichten

Even iets leuks tussendoor 

 

Toen ik de konijnen kocht maakte ik me het meest zorgen om de decembermaand. Er wordt flink vuurwerk afgestoken in deze wijk

 

Het werd ook de reden om ze grotendeels binnen te houden. Met ook veel tijd die ze in de tuin doorbrengen, maar het hok staat gewoon in de keuken. (Die ik dus kocht voor de tuin)

 

Ze geven er echter niks om. Hooguit kijken ze wat geïrriteerd. Het was dit jaar zo heftig dat ik er zelf doodmoe van werd. Urenlang hevige knallen.

 

Mijn vermoeden is dat ze al jong aan herrie gewend raakten, omdat het gekochte hok te klein was en ik binnen een week al aan t timmeren en zagen sloeg. Met flink herrie en angst van de konijntjes tot gevolg. 
 

Dus liet ik ze zien wat ik deed. Het mannetje keek echt heel trots toen t af was, van wauw dat jij dat kan (hihi geweldig vind ik dat)

 

Nu vraag ik me dus af wat er in die kopjes omgaat met oud en nieuw 😂. Een flinke verbouwing buiten???? Een megagroot konijnenhok?

 

😉

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geven ze er ook niet om. Zijn ook veel lawaai gewend: landbouwmachines, loeiende koeien. Golfplaten die rammelen, vallende eikels, dichtslaande garagedeur, rijdende auto's acht de ren in de garage, hogedrukspuit, compressor. Doet ze allemaal niets. Even vonden ze de koeien eng maar dat was ook gauw over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier precies zo, was oorlogsgebied hier met zware bommen. Ik heb Jip nog geen jaar en was benieuwd hoe hij erop zou reageren. Vlinder geeft er niks om en is nooit bang geweest. 
Jip keek er ook niet van op, ze deden beiden gewoon hun ding zoals anders.

Terwijl ikzelf echt last heb van die knallen en er super onrustig van word. 
Ik ben zelf dan ook superblij dat het weer voorbij is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, DaniëlleV zei:

was oorlogsgebied hier met zware bommen

Ik hoor dit van iedereen die ik sprak en iedereen was in een ander dorp/stad.

Ook waar ik was tijdens oud en nieuw was het het niet normaal met zware bommen o.i.d.

 

9 uren geleden, Martine75 zei:

Even iets leuks tussendoor 

Zeker een leuk en grappig verhaal. Fijn dat het ook zo kan. Tip voor een ieder: ga verbouwen dit jaar😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .