Ga naar inhoud

Wat eten jouw konijnen vandaag?


Evee

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Eén handje brokjes voor twee dwergkonijnen per dag. Onbeperkt hooi en heel laat in de avond een bak met groenten. Standaard witlof en gras. Aangevuld met wat voorradig is. Nu op dit moment nog wat aardbeienblad, munt, peterselie, basilicum, paardenbloemblad, fluitenkruid, muur. En als ik de groentenbak kom brengen krijgen ze elk twee lijnzaadbrokjes uit de hand en strooi ik voor de nacht nog wat Johannesbroodbrokjes rond.

Soms overdag een wilgentak. Of een verrassing uit het Secret Santa pakket. Soms een lekkere hooirol met goudsbloem etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze s morgens en s avonds brokken, met mariadistelzaadjes, dan vul ik ook hooi en water aan of eerder als ze er sneller doorheen heen zijn. Ze willen s middags graag groen. Op dit moment met is dat andijvie. Weet nog niet of ze straks kruiden of een halve snackstick ( selective hoor) krijgen. Ik denk kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onbeperkt hooi

 

'S morgens en 's avonds 19 gram Science Selective

 

'S morgens 6 gram gedroogde kruiden van ofwel de weerstandsmix of moestuinmix. De ene week de ene mix en de andere week de andere mix.

 

 Vroeg in de avond ongeveer 120 gram andijvie, witlof, snack komkommer en radijs

 

'S avonds ieder een lijnzaadbrokje en eind van de middag een stukje johannesbrood of een zonnebloempitje. Dat weten ze precies.

 

1 keer per week een appeltak uit eigen tuin.

 

Verder ben ik na twee keer een gasbuik bij Micha in een jaar tijd gestopt met het introduceren van nieuwe dingen. 

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is dit het schema:

 

's ochtends hooi, brokjes en schoon drinkwater

's middags nogmaals hooi, hun groenvoer en water aanvullen of vervangen indien nodig.

 

Het groenvoer wisselt regelmatig. Vanmiddag is het een mix van witlof, komkommer, bleekselderij, rozemarijn en munt.

Op het moment is er niet zo heel veel in eigen tuin te plukken, maar rozemarijn en munt nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is het schema:

 

ochtend: 3 eetlepels care + voor 2 konijntjes van 1,7 en 2 kilo, vers hooi en vers water.

 

middag/avond: groente wisselend welke soorten. Vandaag was het andijvie, Romeinse sla, peterselie wortel en tomaat. Indien nodig vul ik hooi bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .