Ga naar inhoud

Wassen


rabbitPuk

Aanbevolen berichten

Ik zie bij mijn koppel altijd alleen maar dat Tilly Puk likt. Nooit andersom. Tilly likt overigens alles af. Ik hoor de halve dag likgeluiden hier🤣.

Tilly gaat er wel voor zitten maar Puk negeert het gewoon en huppelt weg. Terwijl hij zich altijd uitgebreid laat verwennen. Vind het gewoon sneu voor Til.

 

Wassen ze bij jullie wel allebei, of ook maar 1 vd 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scarlett de diva wordt echt 20x op een dag uitgebreid gewassen. Nu ze een jaar samen zijn, wast ze Lodewijk wat meer, maar de eerst maanden was 1 likje op een dag al veel. 
 

Toch zag ik vandaag weer het volgende gebeuren:

 

Scarlett ligt sphinx-style 

Lodewijk komt er aan en likt haar kop en oren. 

Vervolgens flopt hij en begint zijn voorpoten te wassen. 
Verwachtingsvol schuift hij zijn koppie onder Scarlett’s neus 🥺🥺🥺
Zij besluit vervolgens dat ze een neus vol Lodewijk niet ziet zitten 🤬 en gaat verzitten naar loaf style 🙃

Lodewijk: 😭😭😭

Hij schuift geflopt een stukje op, zodat hij toch tegen haar aan kan liggen. 
Zij sluit haar ogen en negeert hem. 
 

Ik vind het soms dus echt wel heel sneu voor hem. 🥲

 

Hij schuift ook vaak zijn kop onder haar als ze zichzelf wast, hopend dat ze haar voorpoot mist en hem likt. Dat gebeurd bijna nooit, maar soms besluit ze dan wel zijn koppie te likken. Dus blijft hij het maar proberen 🥺
 

Scarlett is wel een ontzettend dominant konijn, dus misschien zie je toch eerder wel wat verschuiving tussen Puk & Tilly.  
 

Als ze er zelf wel zin in heeft, dan wordt hij wel langdurig gewassen. 

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze duwen hier allebei hun kop onder elkaars neus. Soms hebben ze succes, soms niet. Vooral als eentje zich zit te wassen dan hoopt de ander meegewassen te worden. Vooral Kushi kan dan echt haar hele kop onder Micha's buik steken.

 

Soms gaan ze ook spontaan elkaar wassen. Ik denk dat het deels komt door Micha's hangoren. Die hangen dan onbedoeld naast Kushi's neus zodat ze denkt dat hij gewassn wil worden en gaat zijn oren likken. Micha vindt dat wel fijn en vraagt dan om meer.

 

Hij doet het ook wel eens als zij weer eens alert is om niks. Dan vraagt hij om een wasbeurt en dan is zij haar schrikbui vergeten doordat ze hem wast. Ook likt hij haar als hij vindt dat ze het nodig heeft, bijvoorbeeld als haar oogje weer eens traant. Ze houden het bij snoeten, oren en hoofden wassen maar bij rui-perioden worden nek en rug ook wel meegenomen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Bunny566 zei:

Hier wordt Hubble altijd wel gewassen door Silke maar andersom niet. Silke probeert het altijd wel door haar kop onder hem te steken maar meer dan een paar likjes zitten er niet in. Het lijkt dan ook echt meer een gunst dan een liefdevol gebaar ☺️

 

Net als hier dus. Vind het zo sneu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijn wat plat op de grond gaat met de kop en gelikt wil worden, dat is toch de dominante? Die dwingt een likbeurt af. Ik zit op fb in een konijnengroep en daar beweert iemand dat het konijn wat gelikt wordt de onderdanige is. Dat klopt toch niet? 

 

aangepast door rabbitPuk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat laatste klopt inderdaad niet. Het konijn dat gelikt wordt is de dominante.

Hier legt Silke wel regelmatig haar kop op de grond omdat ze graag gelikt wil worden. Maar Hubble geeft daar niet aan toe omdat hij dominant is. Ik zie hem bij haar nooit zijn kop neerleggen, bij ons doet hij dat wel zodra we hem aaien.

Ik zie hem ook geen wasbeurt afdwingen, misschien dat Silke dat wel zo ervaart maar het lijkt altijd of zij hem spontaan begint te wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Bunny566 zei:

Nee, dat laatste klopt inderdaad niet. Het konijn dat gelikt wordt is de dominante.

Hier legt Silke wel regelmatig haar kop op de grond omdat ze graag gelikt wil worden. Maar Hubble geeft daar niet aan toe omdat hij dominant is. Ik zie hem bij haar nooit zijn kop neerleggen, bij ons doet hij dat wel zodra we hem aaien.

Ik zie hem ook geen wasbeurt afdwingen, misschien dat Silke dat wel zo ervaart maar het lijkt altijd of zij hem spontaan begint te wassen.

Dankje. Misschien is afdwingen niet het goede woord maar je ziet Puk er echt om vragen. Soms legt ie zijn koppie plat voor haar en doet ze precies hetzelfde. Liggen ze dom met de neuzen tegen elkaar an te koekeloeren. Uiteindelijk is het altijd Tilly die dan opgeeft en Puk begint te wassen.

Silke wast hem dan zonder dat hij er om vraagt? Das wel heel lief. Puk kan echt onbenullig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je zeggen dat Puk dominant is. 
Hier lijkt Hubble er inderdaad niet om te vragen. Meeestal zit hij gewoon wat voor zich uit te staren en komt Silke naar hem toe  en begint hem te wassen. Maar wie weet heeft hij een heel dwingende blik die wij niet kunnen zien 😜

Er zijn ook koppels die elkaar wassen, dan lijkt het me moeilijk te zeggen wie er dominant is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Bunny566 zei:

In welke zin?

In de zin van als er bv wat aankomt voor ze, dan is het net of Tilly niet bestaat. Meneer moet met de kop vooraan staan.  Of in het geval van wassen, dan ligt ie languit en draait ie helemaal bij met zijn kop naar Tilly zodat hij op een gegeven moment als een croissantje op de grond ligt, alles om maar aandacht te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, rabbitPuk zei:

Echt hè. Tijd dat we de dames wat emancipatie bijbrengen 💪

 

Die van jullie hé? Ik zou zeggen ze mogen wel les komen nemen bij Scarlett, onze diva, maar ik verwacht dat zij andere vrouwen rondom haar slaaf maatje niet gaat accepteren. 😂. In ongeveer 8 van de 10 gevallen hupst Lodewijk naar haar om haar te gaan likken, zonder dat ze er om vraagt. Ze heeft hem goed onder de duim. De andere 2 keer vraagt ze erom en dan gaat hij het alsnog doen. Ik heb hem haar nog nooit zien negeren.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hier precies zo. Silke probeert altijd Hubble zijn eten te stelen en meestal maakt hij daar geen probleem van. Maar één keer heeft hij haar op haar plek gezet toen ze een blaadje van de appelboom probeerde af te pakken, dat ging te ver 😂

Maar Hubble is zeker wel zorgzaam, net als Scarlett.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt zowel Aya door Verdi vaak gewassen en Verdi wordt regelmatig door Aya gewassen. Ze wassen zowel elkaar ruggetjes als elkaar oortjes enz. Ik vind het altijd erg lief en schattig als ze elkaar doen wassen. Ook vind ik het erg schattig als ze zich zelf doen wassen. Nijntjes zijn gewoon schattige fluffy beestjes 🥰.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .