Ga naar inhoud

Beaphar care+


Lappie2

Aanbevolen berichten

Is het oke om voorlopig alleen de Beaphar care + te geven zonder enig vers groen? 

Dus geen verse kruiden, verse sla en fruit etc? Wel hooi natuurlijk .

 

Zitten er genoeg vitamines in?

 

Het liefst geef ik natuurlijk al het groen maar ik wil kijken of De Leeuw zijn darmen beter gaan werken als ik zeker een maand geen groen geef. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Ja hoor, dat kan goed. Je moet er inderdaad wel gewoon hooi bij geven 🙂 

 

Niet alle konijnen kunnen goed tegen groenten.

Dankjewel voor de snelle re🤗

 

De kleine kan alles eten maar de grote is echt drama. Nu ze eindelijk allebei de care + volledig op eten hoef ik me nu niet druk te maken dat ze niet genoeg binnen krijgen.

Zal af en toe nog wel stiekem wat aan de kleine geven maar voel me zo schuldig naar de grote toe...Hij ruikt het toch als de kleine een stukje appel krijgt. ... En dan ga ik weer overstag en geef de leeuw ook een mini stukje met als resultaat 💩🙈.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan geen appel meer geven. Daar zitten veel suikers in, niet echt goed voor de darmen. Mijn ram is gevoelig voor dingen als sla, rucola, wortel en andijvie. Hij krijgt snel plakpoep. Witlof gaat wel goed. Aardbeiblad, paardebloemblad en kruiden gelukkig ook. Maar ik houd het bij kleine hoeveelheden.

 

Hopelijk is er iets wat bij de Leeuw straks ook wel goed gaat. En anders maar zonder idd. Gedroogde kruiden gaan ook niet goed?

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Bunny566 zei:

Ik zou dan geen appel meer geven. Daar zitten veel suikers in, niet echt goed voor de darmen. Mijn ram is gevoelig voor dingen als sla, rucola, wortel en andijvie. Hij krijgt snel plakpoep. Witlof gaat wel goed. Aardbeiblad, paardebloemblad en kruiden gelukkig ook. Maar ik houd het bij kleine hoeveelheden.

 

Hopelijk is er iets wat bij de Leeuw straks ook wel goed gaat. En anders maar zonder idd. Gedroogde kruiden gaan ook niet goed?

 

 

Gedroogde weegbree, gedroogd gras, gedroogde paardebloem eigenlijk alles gedroogd behalve hooi =💩 

Verse peterselie is eigenlijk het enigste wat nog kan...

Alles vers is gelijk 💩 1 mini plakje wortel of bleek selderij is ook 💩

 

Onze Lap had het alleen bij koolsoorten en sla maar de rest kon hij allemaal eten. De kleine kan alles eten zonder problemen maar is moeilijk omdat ik het hem niet echt kan geven zonder dat de grote eraan komt en hij vind het natuurlijk ook zo lekker....

Ik dacht eerst om de kleine naar beneden te doen voor een half uurtje of zo en dan lekker groen voer geven maar sinds de syfilis en 2 maanden, 3 keer per dag optillen, schoon maken, medicatie is hij anti optillen geworden.. en de grote kan niet naar beneden want die vreet alle kabels binnen een seconde aan stukjes. 

 

Het enigste wat ik nog kan bedenken om groen voer te geven aan de kleine en de grote op schoot te doen en borstelen tot de kleine zijn groen op heeft. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er problemen zijn, is teruggaan naar een basis van onbeperkt hooi + een afgemeten porties van een goede brok vaak een goede keuze. Geef dan ook echt een aantal weken helemaal niets aanvullends van snack, groenvoer of snoep.

 

Het is geen probleem om dat te geven. Voor konijnen die slecht hooi eten, is het vaak ook goed om terug naar de basis te gaan. Dus heel veel hooi, en een afgemeten porties brok.  Als het een aantal weken goed gaat, kun je dan altijd kijken of je heel rustig één voor één weer andere producten kan introduceren. 

 

Fruit zou overigens helemaal onderaan in het lijstje van wat ik zou geven staan. 

En als er ook medicijnen gegeven worden, realiseer je dat dat bij konijnen vaak ook flinke impact heeft op de spijsvertering. 

 

Wil je iets uit de hand voeren, hou daar dan een deel van de dagelijkse brokken voor apart. Dan geef je wel iets, zonder dat het extra is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Evee zei:

Als er problemen zijn, is teruggaan naar een basis van onbeperkt hooi + een afgemeten porties van een goede brok vaak een goede keuze. Geef dan ook echt een aantal weken helemaal niets aanvullends van snack, groenvoer of snoep.

 

Het is geen probleem om dat te geven. Voor konijnen die slecht hooi eten, is het vaak ook goed om terug naar de basis te gaan. Dus heel veel hooi, en een afgemeten porties brok.  Als het een aantal weken goed gaat, kun je dan altijd kijken of je heel rustig één voor één weer andere producten kan introduceren. 

 

Fruit zou overigens helemaal onderaan in het lijstje van wat ik zou geven staan. 

En als er ook medicijnen gegeven worden, realiseer je dat dat bij konijnen vaak ook flinke impact heeft op de spijsvertering. 

 

Wil je iets uit de hand voeren, hou daar dan een deel van de dagelijkse brokken voor apart. Dan geef je wel iets, zonder dat het extra is. 

Dankjewel 🤗

 

Geen medicatie gelukkig. 

En ja ik geef ze ook de brokken als snack tussendoor. Heel weinig. Gaf ook nog de droom konijn maar daar willen ze allebei niks van weten, dus maar mee gestopt. 

Ze hebben een grote papieren zak vol hooi bij de wc en kartonnen doos waar ook veel hooi in zit.  

Verder ben ik nu dus gestopt met al het andere sinds 2 dagen. Zag dat ze eindelijk echt de care + op eten dus geen extra.s meer. Geen gedroogde rode bietjes, kruiden en vers groen. 

Hopelijk werkt het en is het echt het groen, suiker probleem.🤞🙏🙏

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
2 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Nee dit keer mag jij alles opeten pluche. Je hebt het verdient.

Nou vanmorgen hebben ze pluche eraf gegooid en zelf van geknabbeld 😂. Niet veel maar wel wat. Dacht om dat als snoepjes te geven in dat ding waar ze de dopjes van af moeten halen. (Naam kwijt) Eens kijken of ze het vanavond gaan doen. 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bunnyempress zei:

Dat intelligentie speelgoed? Misschien wordt het idd lekkerder als ze er meer werk voor moeten doen 😛

 

Ach ja dat ding 🙈🤪. De grote haalde het eraf de eerste keer en de kleine graaide het eruit. 🦁 Huh 🤨🤔en daarna kon de kleine het ook. Leeuw 1 er af kleine 1 eraf en op het plekje van Leeuw 😂😂😂 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Lappie2 zei:

Ach ja dat ding 🙈🤪. De grote haalde het eraf de eerste keer en de kleine graaide het eruit. 🦁 Huh 🤨🤔en daarna kon de kleine het ook. Leeuw 1 er af kleine 1 eraf en op het plekje van Leeuw 😂😂😂 

 

Hahaha, slimme kleine laat de Leeuw het werk doen en beschermt verder zijn snoep. 😂 

 

Hier heb ik van die stapelbakjes waar ik het in doe, dan kunnen ze het eruit halen en met hun tanden los halen. Scarlett haalt het los en smijt alles om zich heen. Lodewijk huppelt rond om te zoeken wat er ligt. En dan heeft zij nog meestal al het eten, want ze ruikt veel beter waar het ligt. In de kleinste bakjes kan ze niet met haar kop, maar Lodewijk wel. Dus dan leg ik dat eerst bij hem neer, zodat hij in ieder geval 1 stukje johannesbrood heeft als snoep. Met de balletjes weet zij ook precies onder welke wat ligt, terwijl Lodewijk gewoon overal mee gaat spelen...

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, bunnyempress zei:

 

Hahaha, slimme kleine laat de Leeuw het werk doen en beschermt verder zijn snoep. 😂 

 

Hier heb ik van die stapelbakjes waar ik het in doe, dan kunnen ze het eruit halen en met hun tanden los halen. Scarlett haalt het los en smijt alles om zich heen. Lodewijk huppelt rond om te zoeken wat er ligt. En dan heeft zij nog meestal al het eten, want ze ruikt veel beter waar het ligt. In de kleinste bakjes kan ze niet met haar kop, maar Lodewijk wel. Dus dan leg ik dat eerst bij hem neer, zodat hij in ieder geval 1 stukje johannesbrood heeft als snoep. Met de balletjes weet zij ook precies onder welke wat ligt, terwijl Lodewijk gewoon overal mee gaat spelen...

Zo leuk 2 totaal verschillende nijnen 🥰😂

Moet altijd zo lachen om zijn kop als de kleine weer wat onder zijn neus weggepikt heeft. Je hoort nog net geen "huh" maar zie het wel. 😜 En dan met zijn neus naar m toe...van hej dat was toch van mij? 🤨🤔

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Lappie2 zei:

Zo leuk 2 totaal verschillende nijnen 🥰😂

Moet altijd zo lachen om zijn kop als de kleine weer wat onder zijn neus weggepikt heeft. Je hoort nog net geen "huh" maar zie het wel. 😜 En dan met zijn neus naar m toe...van hej dat was toch van mij? 🤨🤔

 

Ja, ik vind het ook heel leuk om die twee karakters zo te zien. Vanochtend stond Scarlett op en Lodewijk dacht helemaal happy, ze komt bij mij zitten 🥰 vervolgens loopt ze hem voorbij richting hok (denk voor water of plasje).. en je ziet hem gewoon beteuterd kijken 🤔 en vervolgens haar dan maar achterna lopen. 🤣

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .