Ga naar inhoud

Bladluizen in water van konijnen


bunniesarebunnies

Aanbevolen berichten

In ieder geval het water verversen en op een andere plek zetten zodat er niks meer in kan vallen. Als ze niet veel eten en drinken is er misschien wel meer aan de hand. Gezien klimop giftig is zou ik de plant wegsnoeien bij hun verblijf zodat er geen blaadjes of luizen meer in hun verblijf vallen (ik zou voor het snoeien dan ook even het verblijf afdekken met een zeil of iets, zodat het snoeiafval niet bij ze neer komt.

 

Hoeveel en wat eten en drinken ze nog wel? Zoals je het nu opschrijft zou ik in ieder geval de dierenarts bellen en overleggen en aan de hand van hun oordeel wel of niet langs gaan. Eten is voor konijnen heel erg belangrijk, heb je het al met groenvoer of kruiden geprobeerd? Zou je het ene konijn dat niet meer echt actief is als apatisch omschrijven?

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje wel ik heb net gezien dat het konijn die niet actief was wel weer aan het eten was.

Alleen moest ik haar ff naar buiten tillen om buiten te spelen omdat ik het hok wou verschonen toen ik het hok aan het verschonen was zag ik wel poepjes aan elkaar en te kleine en tegrote poepjes iemand ervaring?

 

De andere is wel goed actief maar of ze op veel eten ik had ze vanm een handje eten gegeve  maar dat is nog niet op ik ga het ook ff met hooi proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poepjes aan elkaar heten kettingkeutels en komen veel voor als konijnen verharen. In principe is het niet erg, tenzij je andere symptomen ziet bij je konijnen. Sommige krijgen namelijk last van hun buikjes of darmen tijdens het verharen. Dan kunnen ze een gasaanval of verstopping krijgen. Let dus goed op dat ze voldoende eten, drinken en keutelen. Als ze dat niet doen, moet je naar de dierenarts.

 

Fijn dat het minder actieve konijn weer aan het eten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit je hier wel goed hoor, ik postte net toevallig deze link in een ander topic en er staan in dat artikel nog heel veel andere linkjes naar informatie die interessant is voor jou 🙂 Dan weet je een beetje hoe het werkt met voeren en hoeveel ze van welk voer moeten eten.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/voeding-van-een-konijn

 

Over zieke konijnen zou je dit artikel eens kunnen lezen, niet bang worden wat ze allemaal kunnen krijgen hoor. Het is een heel uitgebreid overzicht, maar er staat ook op waar je op moet letten en wanneer je naar de dierenarts moet gaan.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/ziektes-en-medisch-problemen-bij-konijnen

 

Zie net je foto, kan inderdaad al aan de foto zien dat het de witte is met problemen. Zonder dat ik had gelezen dat het de witte was met de problemen. Ik kan je niet goed uitleggen waarom, maar je ziet gewoon dat zij niet lekker in haar vel zit. Zijn ze in de rui? Op de foto is dat niet echt te zien, maar dat zou de kettingkeutels wel verklaren.

 

Even een vraag tussendoor, is dat witte hartje(het lijkt een hartje) wat aan de tralies hangt een knaagsteen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, bunniesarebunnies zei:

Ik ben nog maar 11 en doe de verzorging zelf dus ik moet zelf dingen uitzoeken

Wat knap van je dat je dat je hier je vragen stelt. Blijf dat vooral doen want je kunt hier veel leren want er zijn mensen met erg veel kennis op het gebied van konijnen hier.

En die knaagsteen moet je weghalen. Die zijn eigenlijk heel slecht voor konijnen. Gooi maar weg. Gelukkig doen Teun en Snoes er niets mee. In knaagstenen zit veel calcium. Op zich is dat goed voor de botten maar er zit genoeg calcium in het voer. 

 

Welk hard voer geef je? Van dat gemengde voer? Krijgen ze ook groenten? Kunnen ze de hele dag hooi eten?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze biks van de intaratuin (niet gemengd),

Country snacks/musli van De Witte Molen heel soms een beetje door het voer of los een klein beetje

Meestal wel groenten 1keer per dag bv

1 appel, stuk stronk van broccoli of bloemkool, of andere groentes.

 

DANKJE WEL DAT JE ME WAARDEERD! 

 

Ik probeer wel elke dag genoeg hooi te geven maar ze zijn erg kieskeurig

Boven uit de ruif eten ze niet alleen uit het hooiballetje beneden en die 

Kan ik nietbijvullen als ik elke dag naar school moet en mijn vader en moeder

Werken meestal Ook.

 

Ik ga zo ook het hartje weghalen ze hebben er ook nooit wat mee gedaan

Moet ik nog meer dingen weten?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Kolino zei:

Bedoel je chemischie castratie? Of is hij echt geopereerd en zijn de balletjes verwijdert?

Mijn nichtje van bijna 9 zegt ook dat hun ram een spuitje heeft gekregen zodat er geen kleintjes meer komen. Maar hij is toch echt geopereerd.  Ik denk dat @bunniesarebunniesdat bedoeld en dat het zo is uitgelegd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .