Ga naar inhoud

Mogen konijnen alles van de muntplant?


Annasbeestenbende

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag bezig in mijn moestuintje en de munt heeft onder de grond te veel ruimte in beslag genomen. Dus ik heb wat munt wortels weg geknipt. Ik heb gegoogled of konijnen de wortels nou wel of niet mogen hebben en ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Dus voor de zekerheid vraag ik het hier: mogen konijnen alles van de munt plant, dus ook de wortels?

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mogen ze van munt alles hebben. Die munt is wel een geweldige woekeraar ja. Die heeft bij mij inmiddels de hele moestuin overgenomen. Het moet ooit jaren geleden zo'n klein potje van de Albert Heijn geweest zijn, ik kan me niet meer herinneren dat ik er ooit een muntplant in heb gezet. Maar nu bloeit het overal. Ik heb vandaag ook weer flink wat weggeknipt voor de cavia's want hij nam het licht weg van de goudsbloemen. Het scheelt dat ze het lekker vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze mogen alles hebben van wat boven de grond vandaan komt. Ik ga er vanuit dat de wortels geen probleem vormen, maar, als je slakken e.d. in de tuin hebt (of katten bijvoorbeeld) zou ik wel de aarde weg spoelen. Zodat er geen eitjes van het een of ander opgegeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, To van de Veluwe zei:
Op 14-8-2023 om 22:58, Lollie zei:

Het moet ooit jaren geleden zo'n klein potje van de Albert Heijn geweest zijn,

Ik had diverse soorten munt in mijn tuin gezet een paar jaar geleden en er is niets meer van terug te vinden! Helaas.

 

Of gelukkig. Je houdt geen moestuin meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .