Ga naar inhoud

Mijn zorgenkindje Lio


Lio en Leia

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ik weet zeker dat Lio geluk heeft met jou ❤️.

Dankjewel 🤗. Geldt ook voor die twee gelukzakken van jou 🥰.

Wat denk je van hen nu al buiten te laten? Ik zou het doen zodat ze terug in hun vertrouwde omgeving zitten en ook wat meer ruimte. De wonde is niet echt meer open dus ik denk niet dat stro echt zal prikken. Ik heb ook nog gehakseld stro, is wat zachter. Kan ook heatpad leggen' snachts.

Of toch langer binnen? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het moeilijk te zeggen. Buiten is meer kans op weerstand die naar beneden gaat en infectie gevaar wat omhoog gaat. Aan de andere kant wil je dat ze ook blij en gelukkig zijn. Als de wonde rood is of er onrustig uitziet, zou ik ze zeker binnen houden. Je kan ook buiten proberen en bij twijfel op de wond weer terug naar binnen zetten, maar misschien is dat weer heel onrustig voor je koppel.


Zelf ben ik heel voorzichtig, dus ik zou ze denk ik binnen laten zitten.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dankjewel om te vragen 😊. Helaas toch een beetje wat we verwacht hadden..  Hij zit ondertussen terug buiten, doet het goed maar helaas komt er nog steeds etter uit. Het is wel veel minder dan voordien. Het zijn ook geen echte zichtbare 'bollen' maar de etter zit er dus nog. Een drietal keer per week maak ik hem schoon, probeer hem zo droog en proper mogelijk te houden in de ren. Dit kan ik voor verzorging wel op termijn doen en is voor Lio denk ik ook wel haalbaar. Ik vrees dat ik niet meer kan doen en verder moet aanzien. 

We hadden het er gisteren nog met vrienden over en mensen begrijpen dit echt niet. Ze vinden dat ik te ver ga, zouden dit in mijn plaats nooit doen. Tja  ze hebben ook een konijn dat eerst een hamster als maatje had. Blijkbaar ging dat heel goed 🤔... hamster is overleden en zit nu alleen...

Mensen begrijpen heel moeilijk dat konijnen mits juiste verzorging echt heel leuke dieren zijn....Jammer...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer dat het niet blijvend opgelost is. Wel fijn dat de verzorging haalbaar is. Ik duim toch dat het lichaam het verder oplost en de hoeveelheid etter steeds minder wordt. Dat zou heel fijn zijn.

 

Tja. Jaren geleden kende ik iemand die met zijn hond naar Utrecht ging om de hond door de MRI daar te halen (toen kon dat nog nergens anders - nu is het misschien wel gebruikelijker). Dat vonden mensen echt absurd en begrepen niet eens waarom er een dieren MRI bestond. Je kan het dat soort mensen ook gewoon niet  uitleggen. 😐

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang hij het goed doet en met jouw goede zorg komt het vast goed. Of in iedergeval stabiel.

 

Ach ja de meeste mensen snappen het niet..je kan het ze niet uitleggen en eigenlijk ook niet kwalijk nemen..

Voor ons zijn konijnen niet een huisdier maar gezinslid. Dat snappen veel mensen idd niet. 🥴

 

 

Ik weet nog dat mijn konijn(Flappie) samen met een eendje was. Ze zorgde er heel goed voor. Hihi. Dus sommige konijnen/ dieren kunnen inderdaad heel goed met een totaal ander dier samen. Maar Lap kon met geen 1 dier. Totaal het tegenovergestelde. En nu hebben we 2 nijnen die onafscheidelijk zijn plus een kanarie die er ook continu bij moet zitten 😂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2023 om 09:30, bunnyempress zei:

Jaren geleden kende ik iemand die met zijn hond naar Utrecht ging om de hond door de MRI daar te halen (toen kon dat nog nergens anders -

Een belevenis als je daar komt. Net een gewoon ziekenhuis met bordjes als oogheelkunde etc.

We waren er met een hond met een huidziekte. Haha, werd een oogarts bij geroepen en we hebben daar als het weer terugkwam steeds oogzalf op moeten smeren. Het consult was erg duur maar de tubetjes zalf waren steeds goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .