Ga naar inhoud

Konijn lijkt ziek


Quint_y

Aanbevolen berichten

Wij zijn net terug van vakantie en mijn konijn is bij mijn tante geweest sinds de 2e week dat hij daar was deed hij raar. Hij at slecht en heeft zelfs de vriend van mijn tante gebeten wat hij anders nooit doet.

Sinds hij weer thuis is doet hij heel raar hij eet idd weinig en als ik hem aai doet hij zijn oren niet meer omhoog zoals altijd. 

Normaal als wij zijn hok opendoen om de rest van de dag buiten te zijn (zijn hok staat gemiddeld 8 uur open) komt hij er altijd uit en rent hij vrolijk rondjes om me heen en volgt hij me als een hond, maar nu geeft hij niet eens een kik als we zijn hok opendoen (normaal zat hij s'ochtends al voor het deurtje te wachten) 

Ik ben super bang dat het beestje dood gaat terwijl hij pas 6 is. Iemand tips naast naar de dierenarts gaan want dat doen wij liever niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet naar de dierenarts? Dit is een spoedgeval. Niet naar de dierenarts gaan, is medische hulp ontzien en dat is strafbaar.

Als je niks doet, gaat die inderdaad dood. Dus NU NAAR DE DIERENARTS!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koninnem zijn prooidieren en zullen dus niet snel laten zien dat ze zich niet goed voelen. Dus als je konijn zich duidelijk anders gedraagt dan anders, dan wil dat zeggen dat er echt iets aan de hand is.

En een konijn dat 24 uur niet eet gaat dood, dus het is heel belangrijk dat hij blijft eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de vraag niet goed, hoe kan het enige juiste wat je kan doen in zo een situatie nou niet het advies zijn dat je wil horen?

 

Konijnen zijn levende wezens met gevoel. Ze voelen echt pijn en angst. Als je zelf ziek bent, pijn hebt en bang bent, ben je toch ook blij dat je naar een dokter kan? Waarom kan dat dan niet voor het konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een dier neemt weet je dat je soms een dierenarts moet bezoeken. Wil je dat niet, moet je niet aan dieren beginnen. Ik vind het ook geen feest om naar de dierenarts te gaan, heb ook liever dat het niet nodig is. Maar als er iets aan de hand is ben ik blij dat ze daar het leven van mijn konijn kunnen redden. Jouw konijn laat zien dat hij zich niet lekker voelt, dat betekent dat hij zich echt ellendig voelt, anders zou hij het je niet laten merken. Je zult dus met hem naar de dierenarts moeten, of je dat nu leuk vindt of niet. Het is zelfs vastgelegd in de wet, je bent strafbaar als je een ziek dier niet de juiste medische zorg biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .