Ga naar inhoud

Lynn is ziek?


BaasjevanBakkes

Aanbevolen berichten

Bedankt voor het meedenken. Ik ben inmiddels bij 3 dierenartsen geweest :'D waarvan 1 dierenkliniek in Lienden die samenwerkt met Utrecht. Zelfs daar weten ze het niet.. Ze kunnen Lynn opnemen, maar daar doen ze hetzelfde als ik doe zeggen ze. Ik moet Lynn blijven behandelen met Panacur, Metacam, Ciseral, Metocloral. Als ze achteruit gaat of veranderd in haar gedrag, moet ik meteen weer bellen en kan ik meteen langskomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van mijn avonddienst. Lynn heeft duidelijk interesse in de weerstandmix en in de gedroogde peterselie uit het webwinkeltje. Brokjes is ze wat wispelturig in. Hooi eet ze gelukkig wel een stuk beter. Wat mij wel opvalt is dat ze een behoorlijk natte kont weer heeft van de urine. Ik heb haar kontje gister wat bijgeknipt en de dikke doordrenkte plukken eraf gehaald. Ik hoop dat ze vooruit blijft gaan:$

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrrrrrrrrrr... Gister een fikse baaldag!! Met lynn naar de DA geweest in de avond/nacht. Bloed bij haar anus/vulva, echo en foto gemaakt. Niet schokkends op te zien, geen tumoren, geen stenen, geen vreemde andere dingen. Lynn had iets verhoging 40.6... Antibiotica meegekregen en wederom metacam..

 

Kom ik vanmorgen uit mijn bed, ga mijn ritueel doen, medicijnen geven en haar pompom schoonmaken, zie ik ineens dit!!! Nog nooit eerder gezien en gehad bij een konijn. DA is pas om 11 uur open... * zucht... Arme meid. Ze eet wel, plast ook redelijk, keutels zijn wel redelijk alleen ze is duidelijk uit haar hum. Iemand ooit gezien? Bedankt voor het meedenken.

 

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts zegt dat het een ontsteking is van het slijmvlies. Op de echo vanacht (ja... ik ben weer geweest) de blaas zat toen op de juiste plek.. vind het zo gek. Moet antibiotica geven en moet met 2-3 dagen verschil zien... anders toch druk en dan moet ze open, maar dat is risicovol aan de onderkant:'( vooral omdat ze zo slap is.. zijn ze bang dat de narcose niet gaat overleven. Ik hoop zo dat het ontstoken slijmvlies is.. pfffff

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook @Lienappelsien vind het heel moeilijk om haar zo te zien. Als  ik zoek op prolapse bij konijnen en dan op blaas, zie ik of een doorzichtige blaas die naar buiten komt of een knalrode.. bij haar ziet het eruit of er een vlies om zit.. Ben er zeker niet gerust om, en ze is duidelijk uit haar doen.. Vooral vannacht zat de blaas op de goede hoogte.. zou dat dan zo snel kunnen? Pfff vind het wel wat hoor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Domino:

Ach jeetje het lijkt wel verzakt ofzo. Hopelijk krijg je nu eindelijk duidelijkheid wat er nu speelt en is dit goed op te lossen. Succes voor straks! 

Ik weet het zelf ook allemaal niet meer.. doet me zeer om haar zo te zien. Omdat het inwendig zit nog en niet buiten het lichaam, denk de DA dat het niet om een blaasverzakking gaat, maar om een ontsteking van het vlies aan/in haar vulva..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat een verschil met gister!! Vandaag nog dubbele dosis antibiotica gekregen en volgens mij al meteen effect. Net contact gehad met de DA en die vond het er al een stuk rustiger uit zien. Haar vulva is niet meer opgezwollen en ook zit er geen bal meer die naar buiten komt. Het kan dus een grote kans zijn dat mevrouw echt een fikse infectie heeft in haar blaas en dat daardoor het slijmvlies behoorlijk geïrriteerd is geraakt..

Voor de zekerheid toch nog een echo gemaakt en ook de blaas was weer duidelijk te zien op de plek waar hij gister ook zat... gelukkig. Vanaf vandaag zelf in de weer met antibiotica voor 7 dagen.. hopelijk slaat het goed aan en gaat het snel beter met mijn meisje:$. Wordt vervolgd..

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, denk je dat het eindelijk een beetje beter gaat.... *zucht! Mevrouw wilt sinds gister (volgens mij) niet meer eten en keutels zijn er ook maar heeeeel weinig! Ik heb Lynn vanmorgen apart gezet van Jopje (die vreet al het voer op en is alwel 0.7 kg aangekomen in 3 weken 8)) ik kon niet meer zien van wie welke keutels zijn en wie wat eet. Dan maar even zo.

 

Lynn ligt sinds vanmiddag al een beetje te draaien. Last van haar buik? Ergens anders last van? Ik heb geen idee. DA denkt dat het door de vele medicatie komt en door het groenvoer (wat ze normaal ook eet, maar niet zo veel)

 

Ik ben zaterdag gestopt met de ciseral en merkte vanmorgen op dat Lynn (waarschijnlijk) niet meer keutelt. Toch maar weer ciseral, metacloral, infacol, metacam en antibiotica...

Vraagje, kan ik dit allemaal achter elkaar geven? Is dat wel juist? Hoe doen jullie dat met zo'n hoeveelheid medicatie?

 

Op de echo en foto's waren geen blokkades te zien, maar ben zo bang als ik nu ga dwangvoeren dat ik het nog erger maak. HELP! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .