Ga naar inhoud

Gasbuik


Jose28

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

2 weken geleden is helaas mijn Duitse reusje overleden aan een gasbuik toen we net onderweg naar de dierenarts waren. Nu merkte ik het ook bij mijn lotharinger, en ben meteen naar de DA gegaan. Dit was afgelopen zondag. Het leek toen nog mee te vallen en ze heeft 2 injecties gekregen en we kregen een zakje dwangvoeding mee. Het leek toen even beter te gaan, ze at weer wat hooi en dronk ook gewoon. De volgende dag was het weer mis.. gelijk weer naar de DA gegaan en temperatuur was erg laag. We hebben nu 3 soorten medicatie meegekregen en extra zakjes recovery voer. Eigenlijk poepte ze tot vanmorgen nog steeds niet (hooguit 1 keuteltje), ze plast wel. maar vanmiddag zat ze ineens onder de diarree. Hier is ze in gaan liggen. Ik heb gebeld en het lijkt te betekenen dat de boel eindelijk wat op gang komt? Ik hoop zo dat het goed komt! 

 

Kan ik het konijn nu ook voorzichtig wassen en hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ze zit er echt helemaal onder en het stinkt enorm, om over het geknoei van het dwangvoeren nog maar te zwijgen.. dat zit ook in haar vacht. 

 

Ik vind het heel vreemd dat dit al het 2e konijn in 2 weken is met een gasbuik terwijl ik ze alleen een beetje biks, onbeperkt hooi en water geef.. word er best moedeloos van :( hoop echt dat ze opknapt.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je eerdere topic zag ik dat je konijn nog jong is. Jonge konijnen hebben hele gevoelige darmen, misschien ligt het toch daaraan ook al geef je ze een goede voeding.

 

Hier kun je vinden hoe je een konijn wast:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-verzorging/post/wassen-van-een-konijn/

 

In ieder geval beterschap met je konijn!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ze is nu ongeveer 15/16 weken. Is me nooit eerder overkomen dus ga me al gauw schuldig voelen omdat het nu al de 2e is in zo'n korte periode. We hebben haar net gewassen in lauw water. Het dikste is er gelukkig af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .