Ga naar inhoud

Jailbreaker voelt zich denk ik niet goed!!!


Vala

Aanbevolen berichten

  • Reacties 209
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hij wilde net weer niet eten dus heb ik hem weer wat dwangvoer gegeven. Het is al heel erg dun gemaakt met water, dat is wel prettig dus zo komt hij wel aan een beetje vocht. Hij zit de hele tijd in zijn mandje, dat vind hij het fijnste, ik laat hem maar weer lekker. Over een half uurtje weer een massage, en hopen dat hij eindelijk gaat keutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heel veel sterkte en fijn dat je nu bij een dierenarts terecht kunt met heel veel ervaring met konijnen en waarbij er ook nog rekening gehouden wordt met je financiële situatie. Ik hoop heel erg voor jullie dat het allemaal blijkt mee te vallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de masage van net ineens dit :mdr:

5dw5uc.jpg

en nog veeel meer keuteltjes. Ik denk wel een stuk of 20! Hij zat ook net hooi te eten. En ik voelde net aan zijn buikje en die is helemaal niet meer opgezet.

Ik merkte dat hij het nog wel fijn vond dat ik hem nog even masseerde dus dat doe ik ;) maar het gaat dus de goede kant op :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vala,

Ik heb even heel je topic doorgelezen en vind het echt niet leuk voor je hoe het met ze gaat.

Mijn konijnen zijn ook echt alles voor me en ik sta ook onder bewindvoering dus ik weet hoe lastig het is met betalen.

Gelukkig heb ik op tijd een verzekering bij Petplan afgesloten zodat ik nu niet meer hoef te betalen.

Maar daar wilde ik nog wat over zeggen.

Petplan betaalt de rekeningen niet als het een behandeling is van een probleem wat hij al had VOOR dat je een verzekering had bij hun. Heb dit ook meegemaakt en moest dus zelf effe 1000 euro betalen aan un rekenig omdat mijn konijn ziek was en Petplan vergoedde dit niet omdat het dus een probleem was voordat je een verzekering daar had. Hun vergoeden alleen nieuwe problemen zodra je een verzekering bij hun hebt. Dus deze zou je zelf nog moeten betalen en ik raad je aan om toch een verzekering te nemen. Dat kost je 20 euro per maand voor 2 konijnen. Ik heb het er voor over want als er nu iets is kan ik gelijk met ze gaan zonder me zorgen te hoeven maken of ik het wel kan betalen.

Wil je meer informatie of wil je hulp, kun je me altijd een PB sturen.

Sterkte met je konijnen, ik duim voor je :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat de massages hebben geholpen. Het lucht volgens mij enorm op dat hij nu wat keuteltjes en gas kwijt is. Jij bent ook een van de weinigen waarvan ik lees dat die ook buikjes masseert. En ik snap het niet want het is zoooooo goed en het kan zoveel pijn verzachten en verstopping en gas verhelpen naast medicatie. Ook blij te horen dat je nu een betere dierenarts hebt gevonden die ook nog eens betaalbaar is. Wanneer mag je daarheen? Zou het wel zo snel mogelijk doen, want het is een drama om nog zo langer door te gaan. Nog veel succes en sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent ook een van de weinigen waarvan ik lees dat die ook buikjes masseert. En ik snap het niet want het is zoooooo goed en het kan zoveel pijn verzachten en verstopping en gas verhelpen naast medicatie.

Ik masseer bij gas ook de buik, krijg ik nu een stikker :he:

@Vala wat fijn dat er weer keuteltjes uit komen! Je bent goed bezig

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Cynthiatjuh...ik heb je een pb'tje gestuurd ;)

Ik vond het wel heel logies als ik pijn in me buik heb masseer ik me buik ook. Als ik ongesteld ben leg ik ook een warme kruik tegen me buik. Of als ik pijn in me buik heb druk ik zelf ook op me buik en masseer ik het zelf helpt super goed, dus dacht ik probeer het gewoon, en hij leek het prettig te vinden. Ik hou het wel allemaal goed in de gaten want hij is nog niet de oude, dat zie je aan hem, maar ik durf vannacht in elkgeval wel te gaan slapen als het zo goed blijft gaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik masseer bij gas ook de buik, krijg ik nu een stikker :he:

@Vala wat fijn dat er weer keuteltjes uit komen! Je bent goed bezig

We krijgen allemaal een stikker :D en die plakken we dan op ons voorhoofd net als vroeger :D

Ik ben ook echt blij dat er iets uitgekomen is. Zijn buikje voelde meteen een stuk beter, ik ga zo weer even kijken en een blaadje sla geven maar het voelt nu wel een stuk beter dan gisteravond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ik zei ook een van de weinigen. Er zijn hier heel veel die daar niet eens kaas van gegeten hebben en toch hun konijntje aan gas hebben verloren..vandaar dat ik het zei. Ik weet nog dat toen ik jaren geleden hier op het forum kwam ik dood gegooid werd met het advies buikje masseren en nu lees ik er amper nog wat over. Terwijl zoveel konijntjes er baat bij hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he wat vervelend.. het is hardnekkig. Er is ook medicatie tegen gas, alleen het kan ook gevaarlijk zijn. Hangt er vanaf waar het gas zit. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Hou je hem wel warm? Kan zijn dat zijn temperatuur te laag is. Ik hoop dat iemand hier je daar wat meer over kan vertellen, die daar wel ervaring mee heeft..die medicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is gewoon zwaar verrot. Hij is nog wel actief en is Lady ook volop aan het wassen en wil ook best eten. Maar ik voel zijn buikje weer harder worden. Het is meer dan 24 graden in me huis, dan kan die het toch niet koud krijgen? Hij gaat zelf op het zeil zitten i.p.v in zijn mandje op het zeil. Is dat geen goed teken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, ik voel meestal de oortjes..als ze koud en stijf zijn dan zijn ze onderkoeld. Alleen durf ik geen thermometer te gebruiken, de eerste en laatste keer dat ik het probeerde.. was ik heel onhandig en bang en wou ik het al ergens anders stoppen waar het niet moest:$:beurk: Gelukkig had ik door dat het niet helemaal klopte dus deed het maar niet en vanaf dat moment durf ik het niet meer. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is niet omdat de omgeving warm is, dat hij ook warm heeft. Het gebeurt toch soms ook dat, wanneer je ziek bent en iedereen rond je loopt te puffen, jij nog steeds rilt van de kou? Heeft hij een kruik om tegenaan te gaan liggen, of een fles met warm water? (Heb niet alles gelezen, dus misschien heb je dit al verteld.) Als hij het al te koud heeft, misschien is hij helemaal niet onderkoeld?

Je bent wel goed bezig, getuige de keutels van daarnet. Nog even volhouden en verder doen zoals je bezig bent. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een fles warm water neer gelegd maar hij moest er niets van hebben.

Ik heb niet eens een thermometer voor mens of dier in huis :P ik voel dus ook aan de oortjes en die voelen gewoon warm. Ik vergelijk ze met Lady want die is gewoon gezond. Hij eet wel ineens weer volop hooi, komt omdat hij minder groente krijgt nu van me. Lady krijgt ook minder van me. Ik ga maar harder worden, weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Maar nu ik de groentes (andijvie) heb geminderd en ze niets tussen door geef. Behalve 1 SS brokje ofzo. Zie ik ze de hele dag door hooi eten. Ze zijn wel erg kieskeurig maar is zie ze nu continu een sprietje pakken :D ze keken er beide niet meer naar om. Maar als 1 schaap over de dam springt ;)

Maar er 1 mega grote verandering in het gedrag van Jailbreaker en ook wel in Lady. Toen hij zich helemaal niet goed voelde kwam Lady hem elke keer zoeken, ging ze voor hem liggen van je moet me wassen, maar dat wilde hij niet en ging ook de hele tijd van haar weg. Op een gegeve moment ging ze naar hem toe en begon e hem te wassen dit is dus nog NOOIT gebeurt. Jailbreaker wil niet gewassen of geaait worden maar nu liet hij het toe. En lady die NOOIT was ging wassen. wel heel lief.

Ook lijkt het of hij er steeds meer van begint te genieten van een aaitje, en ze zijn beide veel kleffer geworden naar elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes!!! Wil ik wel zo'n mega disney stikker:p

Pff verdorie, hoe is zn buikje nu? Zolang die blijft eten gaat het in ieder geval niet bar slecht met m dus dat is wel goed. Ik houd de temperatuur ook in de gaten door de oortjes.

Otje bleef trouwens de eerste twee dagen nadat het gas helemaal weg was wel een beetje zielig doen hoor. Nou heb ik een ontzettende knuffel kont, dus in haar ogen was t (zolang ze geen dwangvoer kreeg) oeeh baasje (nouja ik zeg altijd mama :$) vertroetel me want ik ben zo zielig!!!! Jaa beetje misbruik maakte ze er de eerste dagen dat ze er boven op was wel van hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet de enige gek, en mn moeder is oma :whistle2:

Me vriend is papa hoor :P Ik zeg hier ook continu kom maar bij mama :P Fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben haha

Vannacht meerdere keren me wekker gezet om even te kunnen kijken en er wat eten in te stoppen en elke keer even zijn buikje na te kijken. Nou om 8 uur stond me wekker op nieuw, ik deed de keuken open in stap in de keuteltjes van Jailbreaker :party: maakt niet uit fat hij nu ze keuteltjes rond strooit, zijn plasjes gaan op de bak. Hij eet weet normaal, zijn buikje voelt normaal. Pff wat ben ik blij dat ik hem hier door heen heb gekregen. Want heb me flink zorgen lopen maken.

Vandaag krijg ik te horen of er geld vrij gemaakt kan worden voor mijn lieve kindjes. Ik duim, bid, hoop whatever dat het in orde komt. Hopelijk kan ik er morgen nog heen en anders zal ik toch echt nog door het weekend heen moeten. Deze dierenarts is voor mensen met een uitkering en ze zitten bij het asiel hier. Ze zijn dus alleen open op kantoor uren :( en ik het weekend helemaal niet :s dus ik hoop echt dat hij zich het weekend netje blijft gedragen en dat ik uiterlijk maandag op gebitscontrole kan gaan. Echt desnoods betaal ik die 12,50 wel van mijn etens geld krijg 50 euro per week er voor, naja heb genoeg eten in huis en in de vriezer dus het zou geen ramp zij. Ik kom er wel uit. Me kinderen gaan voor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaat het weer wat beter met je konijntje. Goed te horen :) Nou over dat financiële plaatje..het is eigenlijk ook best erg. Sinds die crisis lees je heel vaak dat mensen hun huisdiertje weg moeten doen, omdat ze financieel er niet meer voor kunnen zorgen. Dat is heel erg, want ten eerste raken zo die asielen overvol en daarnaast is het toch te triest voor woorden dat diereigenaren hun lief kindje weg moeten doen, terwijl ze vaak zoveel steun aan zo'n diertje hebben. Het is toch ook bewezen dat huisdieren juist goed voor de gezondheid zijn. (buiten allergie om natuurlijk) Gewoon omdat ze troost en liefde geven aan mensen die zich eenzaam voelen of een gestrest leven hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn we een beetje erg gek op onze beestjes:P

Zo fijn om te horen dat het weer beter gaat met Jailbreaker! Nu hopen dat er geld vrij gemaakt kan worden:)

Ben het helemaal met Boefje eens, vind het echt triest dat het tegenwoordig zo moet. En vind het ook een beetje tegenstrijdig eigenlijk. Je bent als mens wel verplicht een zorgverzekering te hebben zodat je altijd de nodige zorg kunt krijgen. Ook ben je verplicht om een huisdier de nodige medische zorg te verlenen, maar als je het niet kunt betalen worden ze je afgenomen. Het is niet dat je niet wil maar dat het gewoon niet kan. En dan zijn de meeste dierenartsen ook nog best duur, terwijl ons loon nou niet bepaald stijgt. En daar wordt je vervolgens dan voor gestraft terwijl je zoveel kracht, energie, liefde en troost uit die beestje haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het zou allemaal niet zo afgrijselijk duur moeten zijn. Ik vind het echt niet erg om geld te uittegeven aan me beestjes maar als ik kijk wat een verschillen er zijn tussen dierenartsen kwa prijzen. Het zou niet moeten zijn dat je al helemaal krom moet liggen voor een consult, want die prijzen varieren ook erg sterk.

Helaas draait onze maatschappij op geld en niet meer op wat nodig is...zouden andere mensen in de regering moeten, mensen met een beetje verstand haha.

Zonder mijn dieren zou ik er al lang niet meer zijn. Lady en Jailbreaker hebben de plek ingenomen van mijn kindje na mijn miskraam, daar heb ik een mega sterke band mee. Op het moment dat mijn lichaam weer helemaal pijn doet komt Dopey op mijn schoot liggen zodat ik een beetje afleiding heb. Echt dieren voelen dingen zo goed aan. Voor mij is een dier niet minder dan een mens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .