Ga naar inhoud

Jailbreaker voelt zich denk ik niet goed!!!


Vala

Aanbevolen berichten

Net de dierenarts gesproken want ik vroeg me af hoe lang ik door moest gaan met dwangvoeren elke 2 uur en masseren, want geen idee hoe lang zo'n gasbuik duurt. Heb ik gister niet goed opgelet in me stress om me ventje, ik moet net zo lang door gaan tot ik hem aan zijn tanden heb laten helpen!!! Omdat de haaken zo erg zijn dat hij niet meer kan eten vertelde de dierenarts me net op nieuw. Had gister echt veel gemist in me stress. En ik vroeg hoe lang dit maximaal kon want dan zou ik dat tegen mijn bewindvoerder kunnen zeggen, want die wil natuurlijk overal het fijne van weten en of het ook spoed is etc. hij zal ook zelf nog wel de dierenarts bellen als ik hem eindelijk gepsroken heb. Maar wat blijkt nu ik kan zo dus maximaal een maand door gaan :gasp: dit zou hem ernstig verzwakken maar als het niet anders kon....ik schrok me te pletter, ik dacht dit kan max een week ofzo dan moet het echt gebeuren...maar nu blijkt het een maand te zijn, ik weet echt niet of ik een maand elke 2 uur dwangvoeren en elk half uur masseren ga volhouden. Ik ga het natuurlijk proberen...maar ow ik weet het echt even niet, en ik kan me bewindvoerder ook niet te pakken krijgen. Ik zit hier echt zwaar te stressen gewoon. Ik weet het echt niet meer ik zit hier ook echt bijna te janken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 209
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik zit er echt niet met mijn hoofd bij ik bedoel een week kan die dit maximaal volhouden.

Net ook me bewindvoerder gesproken en die gaat kijken of we het kunnen betalen maar hij denkt van niet, ik voel me zo rot. Ik zit hier ook echt te huilen met de gedachte dat ik ze moet afstaan omdat ik ze niet de medise zorg kan geven die ze nodig hebben. Meteen allebei me kindjes weg want Lady zal over een paar maanden ook problemen krijgen, en ik wil ze niet kwijt ik heb al 2 kindjes aan een miskraam verloren en nu raak ik deze kindjes ook kwijt ik weet het niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde net even tot rust komen dus ga ik net bij Jailbreaker zitten om eerst te kijken of hij gewoon wil eten voor dat ik hem moet gaan dwingen, Dus had andijvie en zijn brokjes mee genomen, hij en Lady kwamen meteen op me af was al helemaal verbaasd dat Jailbreaker ook kwam maar ik stond helemaal verbaast toen hij aan een blad andijvie (ik heb kroppen die waren goedkopern moet op elke cent letten) begon te knabbelen. Lady probeerde hem het af te pakken maar gaf haar snel een eigen. En hij heeft nu gewoon meerdere blaadjes andijvie gegeten, ik moest wel goed opletten dat hij rustig kon blijven eten omdat Lady het wilde afpakken. Het gaat allemaal heel traag maar hij wilde dus weer eten ik heb hem ook een stuk of 5 SS brokjes gegeven. Hij wilde nog meer maar dat heb ik maar niet gegeven want hij mag niet te veel in 1 keer nu eten denk ik of vergis ik me? Na het eten heb ik zijn buikje weer gemasseerd bij begint nu te begrijpen wat er gaat komen en geeft zich veel makkelijker over aan de massage en lijkt het zelf lekker te vinden. Na een minuut of 10 masseren zou ik als leek zeggen dat zijn buikje weer in orde was (maar zo gaat het al de hele nacht met zijn buik, elke keer als ik zijn buik masseer gaat het even goed maar na een half uur is zijn buik weer helemaal hard, en begin ik over nieuw ;) ) maar zou dit door de medicijnen komen dat het minder is?

Even nu duidelijk wat de dierenarts zei, was net erg van streek en ik ben alleen thuis vandaar dat ik het hier even dr uit gooide.

Jailbreaker heeft flinke haken op zijn tanden en die zorgen er voor dat hij niet meer eet (waarom eet hij nu weer wel dan) met alleen dwangvoer en medicatie zou hij het een week uithouden ander zou hij te zwak zijn voor de narcose.

Ik denk zelf dat hij de pijn nu niet voelt door de pijnstillers en hij heet ook weer, hij is weer een stuk levendiger zit ook Lady nu te wassen en tussen door op een wilgenhout tak te knagen. Hij ziet er ineens niet meer uit als dat zieke konijntje. Komt dit door de pijnstillers? Ik blijf nog steeds door gaan met elke 2 uur er onder toe zicht wat eten in krijgen vannacht waren net was dat al andijvie en brokjes. Is dit ook goed om te geven? Ik ga het maar hier vragen om nu weer de dierenarts te bellen :s

Ook blij ik elk half uur zijn buikje masseren omdat het dan een beetje soepel blijft. Hij heeft net ook gekeuteld ik weet het niet 100% zeker, maar Lady heb ik vannacht netjes naar de bak zien gaan en Jailbreaker niet en ik vond keuteltjes op de plek waar hij zat. Een aantal hele kleine zwarte en een aantal normale keutels...betekend dit dat hij zich wat beter aan het voelen is?

Op het moment dat ik hem zo zie eten zou ik echt gaan denken dat de dierenarts overdreef. Omdat het allemaal zo van de 1 op andere dag is gegaan, die gasbuik klopt dat voelde ik zelf ook. Maar toen ik in januari met ze bij een andere dierenarts was die zei dat de tanden er perfect uitzagen. Kan dit zo snel verslechteren?

Ik heb hier zo weinig verstand van dat ik het moeilijk vind om hier goed over te kunnen oordelen. Ik wou dat er iemand naar Jailbreaker en Lady kon kijken die er zelf geen belang bij heeft. Dus dat als de tanden slecht zijn de dierenarts geld krijgt voor de operatie terwijl het allemaal wel mee valt. Ik heb er geen verstand van zou kunnen toch? Of ben ik nu me zelf aan het gek maken?

Echt waarom is geld altijd zo'n probleem en zijn de dingen allemaal zo duur. Het hoort niet dat je moet kiezen tussen je dier of eten bij wijze van spreken. Ik hoor ook zo veel verhalen over slechte dierenartsen de laatste tijd dat ik niet weet wie ik kan/moet vertrouwen en dit is de eerste keer dat ik bij haar ben geweest, en ik hoor meteen dat Jailbreaker er heel slecht aan toe is en dat Lady over een paar maanden ook geholpen zou moeten worden aan haar gebit. Kan je dit zien met alleen een kijkertje in de mond? Ik hoor hier dat je de tanden alleen goed kan zien onder narcose? Word ik nou bedrogen???

Pff ik weet het niet...hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen

Sorry voor de lange tekst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meis wat een verhaal, ik zou je niet durven adviseren over de haakjes van Jailbreaker maar ik wil je wel een hart onder de riem steken... Hoofd hoog hoor! Hoe moeilijk ook....wat ik zo lees zit je in een lastig pakket... Kan je mss met de da afspreken dat je de rekening in delen kan betalen??? En ik weet dat petplan donaties van verzekerden vraagt zodat mensen die geen geld voor de da hebben toch hun diertjes zorg kunnen geven mss kan je daar eens lezen en mss zelfs aankloppen? Voor de gezondheid van Jailbreaker heb ik echt geen advies, gewoon lief voor hem zijn zoals je al doet, je doet keihard je best! Sterkte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje,

Ik zit nu ook op petplan te kijken en goede argumenten te bedenken dat dit de oplossing is. Echt ik ga voor ze vechten! Ook ga ik zo een aantal andere dierenartsen bellen moet nog even uitzoeken welke, waar ik mijn verhaal kan doen en vragen hoe die gene er over denkt.

Net zat hij aan een paar hooitjes te knabbelen en hij wilde net ook maar al te graag wat biksjes. Ook zijn buikje was nu minder hard, ik heb er niet zo veel verstand van natuurlijk. Maar ik hoefde nu veel minder lang te masseren en hij wilde nu ook veel sneller weg.

Maar ik denk dat het ook wel verstandig is om nog kontact op te nemen met andere dierenartsen om te kijken hoe zei er over denken. Het voelt gewoon niet goed ik heb het gevoel dat het niet klopt :s

Hebben jullie misschien nog goede dierenartsen die me misschien even zouden willen aanhoren en me advies willen geven ;) zodat ik als ik een dierenarts bel dat die er ook echt verstand van heb, want heb er net ook al een paar aan de lijn gehad. De eerste zei afmaken, de tweede zei dat ik hem bij Lady weg moest halen en in een klein hok moest stoppen zodat hij kon rusten zei die man. Ik vond het apart want ik heb juist gelezen dat hij juist nu moet blijven bewegen omdat het ook de darmen stimuleerd.

Pff lastig allemaal

aangepast door Vala
Link naar reactie
Delen op andere sites

ten eerste wat vervelend zeg dat ineens dat gebit van beide konijnen zo slecht zijn. Hoe kan dit zo ineens dan? Daarnaast vraag ik mij af wat er aan het gebit gedaan moet worden van je ventje, want 120 euro voor haken verwijderen is wel erg extreem hoor!! Inderdaad wat een vage dierenartsen. Het is wel een goed teken dat hij sneller weg wil bij het masseren. Dat betekend dus dat het begint te helpen en het gas wat verminderd. Wat je kan doen is gewoon 3 bikjes ofzo neerleggen en als hij het echt wil en kan eten dan komt hij er zelf wel op af. Want als zijn buikje het nog niet kan hebben dan eet hij het ook niet.

Ik heb niet alles gelezen omdat ik nog niet helemaal wakker ben :$ maar.. moet je een maand wachten vanwege het geld? Het is wel wijs om te wachten met zo'n ingreep totdat het gas verdwenen is. Maar niet een maand lang dwangvoeren en dan nog eens zo'n ingreep, want inderdaad dan is hij veel te zwak. Misschien dat je nog het een en ander over gas kan vinden hier of op internet. Want ze hebben wel veel goede tips. Goed dat je masseert, want dat werkt echt wel heel goed. Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhaal zeg! Ik weet eigenlijk niet of je zelf kan zien of je konijn haken heeft. Wel fijn dat het met de gasbuik wat beter gaat!

Gelukkig dat je er zo snel bij was! Heb je meerdere DA's in de buurt? Want dan kan je ook even bij een andere langsgaan, of niet?

Bellen kan natuurlijk ook, maar ik weet niet of het beter is als ze Jailbreaker (en Lady) zien?!

Ik duim voor je dat alles snel weer goed is met je konijnen! Heel veel sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ook iets waar ik me over verbaaste want de dierenarts wilde dat ik hem gister daar al liet zodat hij vanmorgen kon worden geopereerd. Maar nu ik daar dus over na denk, ze wilde een ziek konijn gaan opereren die gas heeft en waar de darmen van stil stonden?:s

Dwangvoeren met een spuitje hoeft niet meer, ik gaf nat gemaakte SS brokkjes in een spuit, maar nu wil hij wel weer zelf zijn brokjes eten, nou ik vind het prima. Ik ga op de grond zitten met de brokjes in mijn hand en hij gaat helemaal recht opstaan om er eentje te pakken te krijgen. Hij doet er wel heel lang over om hem weg te krijgen Lady is dan al 2 brokjes verder als hij weer bij me komt kijken. Op het moment dat hij dan weer wegloopt, probeer ik hem nog wat andijvie te laten eten. Hij heeft daar nu ook al 3 blaadjes van op. En dan komt de massage ;) ook heb ik al een paar keuteltjes gevonden. Dus het lijkt de goede kant op te gaan maar ik hou het in de gaten natuurlijk en blijf masseren.

Ik ga zo ie zo nog elke 2 uur even extra met eten langs en hou alles goed in de gaten ;) en elk half uur een massage, zou elke man wel willen denk ik ;)

Dat het 120 euro zou koste kwam zei ze omdat dit de eerste keer was dat hij aan zijn tandjes zou worden geholpen dan zou het meer werk zijn ofzo. En ze kon bij Lady zien dat het zou schreef groeien, en dat ik zei over een paar maanden ook geholpen zou moeten worden, ook zou ze hele kleine haakjes hebben....Lijkt me stug dat ze dat kon zien, als ik hier lees dat er hier met rontgen foto's naar de tanden van konijnen wordt gekeken omdat ze het anders niet goed kunnen zien. Dus dit komt op mij ook weer erg vreemd over.

Nog maar even verder speuren weer op internet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid toch en die arme Jailbreaker. Ik zit op mn werk met beginnende tranen. Ik lees namelijk een hele hoop wat bij Otje ook aan de gang was een paar maanden geleden. Met de medicatie en de gasbuik die steeds terug keert. Bij haar bleek uiteindelijk dat ze gas kreeg door de pijnstillers en antibiotica. (carprofendrops verbeter me als ik hier fout zit met de pijnmedicatie of antibiotica). Dat wil niet zeggen dat het bij Jailbreaker hetzelfde is, maar ik zou het wel even in je achterhoofd houden mocht je merken dat het toch weer ineens slechter gaat. Wel echt fijn om te lezen dat hij weer redelijk begint te eten en vooral uit zichzelf.

Ik weet uit eigen ervaring dat haakjes trouwens niet van de een op de andere dag ontstaan, maar de pijn en het echt niet meer kunnen eten daardoor wel.

En zo ontzettend vervelend voor jou dat je ook nog met geld en een bewindvoerder zit.

Qua dierenarts, ik heb pas met het zelfde gezeten, dat ik twijfelde. Uiteindelijk heb ik mijn gevoel gevolgd en ben ik terug gegaan naar de dierenarts waar wij vroeger ook altijd zijn geweest en ik voel me daar zo veel prettiger bij. Dus volg je gevoel wat dat betreft een beetje.

Sterk blijven voor je nijntjes en een digitale knuffel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat hij nog wel brokjes eet, zegt eigenlijk dat hij ondanks de haken alsnog wil kauwen. Misschien door de pijnstilling? Maar dat het duurder is omdat het de eerste keer is dat is grote dikke onzin!! De procedure is gewoon hetzelfde. Je betaald voor de narcose naar gewicht en de handeling en de duur ervan. En dat het langer zou duren omdat dit de eerste keer is slaat gewoon nergens op. Haken zijn haken.. Lekker andere dierenarts zoeken meid. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot je konijn is. Hoe groter, des te meer je moet betalen voor de hoeveelheid narcose. Maar ik hoefde voor mijn klein konijntje om en rond de 50 euro te betalen. Volgens mij nog niet eens..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie lieve woorden doen me goed :)

Me vriend het net ook allemaal uitgeled en die zei van als je bewindvoerder het niet wil betalen zegt tie dan sluit ik zelf een verzekering af bij petplan en dan doen we het zelf wel. Hij wil ze ook niet kwijt wat het ook kost. Dat maakt me wel blij dat hij er het zelfde over denkt. Want ik heb mijn bewindvoerder een uitgebreide mail naar me bewindvoerder gestuurd en de optie verteld over petplan. Ik heb het wel getroffen met hem want hij vind het wel heel vervelend allemaal maar ja die klote schuldeisers en die schulden komen niet eens door mij nee die komen door me ex, maar dat is weer een ander verhaal.

Maar nu volop duimen dat Nelson (zo heet me bewindvoerder) hier in meegaat zodat ik ze niet af hoef te staan want dat zou ik echt niet trekken.

Ik heb het gevoel alsof die haakjes er van de ene op de andere dag waren. Januari is hij gecontroleerd toen hij ook gecastreerd werd. Toen was hij helemaal perfect. En nu zijn we 7 maanden verder en hij heeft ineens verschrikkelijk erg haakjes? Dit klopt voor mij gewoon niet. Dat hij gas heeft dat merk ik zelf ook wel en daar behandel ik hem nu ook voor. Maar die dierenarts zegt dat die gas niet overgaat tot hij aan zijn tanden is geholpen? Gas en tanden staat dat in verbinding met elkaar? Hij knabbelt nu weer rustig aan het hooi, net weer zijn medicijnen gegeven die voor de darmen. Werdt ik weer flink bij gebeten :P is een vechtertje. En bij de massage voelde ik zijn buikje en het lijkt het steekt ook echt een beetje uit lijkt net of iemand een klein ballonnetje in zijn buik heeft opgeblazen (zo is het natuurlijk ook) je ziet het niet maar je voelt het wel. Heel apart. Bij Lady is het helemaal glad. En als ik hem masseer probeer ik dat "ballonnetje" weg te masseren van met strelingen van boven naar beneden. Ik laat hem dan altijd op zijn achter pootjes staan en met zijn voor pootjes leunt hij dan op mijn ene arm en met de andere masseer/streel ik zijn buikje tot ik het ballonnetje niet meer zo voel. Ik hoop dat jullie me uitleg snappen, maar als jullie het snappen doe ik dit dan goed ;) ik improviseer ook maar een beetje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haakjes komen niet van de een op andere dag, maar die kunnen in hele korte tijd ontstaan. Zelfs binnen een paar weekjes. Meestal door verkeerde voeding of fout kauwen. Gas en haakjes staan op zich los van elkaar, maar door haakjes kan wel gas ontstaan. De pijn, stress en of slecht eten kan gas veroorzaken. Maar als de pijn weg is vanwege pijnstilling en je de gas weg masseert of door de medicatie de gas via keutels uit de darmen gevoerd wordt dan is de gas verdwenen. Vind het wel een beetje een suffe dierenarts als ik dat zo hoor. Wat massage betreft snap ik wat je bedoeld. In het begin deed ik ook maar wat en zelfs dat hielp. Nu heb ik bij bunny stuff webwinkel een stethoscoop gekocht en daar kreeg ik ook een omschrijving waar je kan luisteren en wat je moet horen en ook hoe je moet masseren. Het is zo moeilijk uit te leggen. Op 1 bepaalde plek moet je juist omhoog masseren..en op een andere plek naar beneden. Maar ik durf dat zo niet hier uit te leggen. Ik moet ook telkens op de plaatjes kijken want ik ben wat dat betreft ook een probleem geval met 'links en rechts'. Misschien dat je op internet daar wat meer over kan vinden. Maar wat je nu doet schijnt ook wel wat te helpen. Fijn dat je het financieel misschien beter kunt oplossen. Wel zou ik zoeken naar een andere dierenarts. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit ook volop op internet te lezen over gas en dergelijke en lees nu ook andere manieren om te masseren

GAS IN DE MAAG

Gas in de maag is (nog) ernstiger dan een gasophoping in de darmen. Wanneer het gas zich namelijk in de maag bevindt, is het niet of nauwelijks mogelijk om voedsel of medicatie toe te dienen, omdat de maag al overvuld is. Primperid/Primperan en pijnstiller dienen dan per injectie toegediend te worden en dit is zeker iets wat onmiddellijk gedaan moet worden. De maag, die normaal gesproken vrij plat is, loopt van links naar rechts, vlak onder de borstkas. Bij veel gas in de maag kan de maag buiten de ribben uitpuilen, deze bult is zeer duidelijk te voelen en kan enorme proporties aannemen.

Maagmassage

Een konijn kan niet boeren, daarom moet gas wat zich in de maag bevindt via de maagpoort naar de darm. Dan door de darm naar de anus en zo als (stinkende) windjes het lichaam verlaten. Dit is niet eenvoudig. Door massage kan geprobeerd worden het gas via de maagpoort richting darm te duwen. De maag wordt van linksonder naar rechtsboven gemasseerd. De beweging mag niet te zacht zijn, maar ook absoluut niet te stevig om de tere maag niet te beschadigen. Voor de massage zet je je konijn met de rug naar je toe op schoot, leg je handen om de borst. De opening van de maag naar de darmen zit rechtsboven op de rug van het konijn. Als je de vingers van de rechterhand op de maag legt en je rechterduim bovenop de rug, dan kun je met je vingers masseren en voel je (hopelijk) de luchtbellen onder je duim door naar de darmen gaan. Als het gas weg kan zal de druk op de maag afnemen. Je zult de maag steeds moeten blijven masseren opdat het gas niet weer de maag zal vullen. Tussendoor heeft het dier rustpauzes nodig. De reactie van je konijn op de massage is zeer belangrijk. Als de massage helpt, zal het dier wat gaan ontspannen. Een warmtebron onder of tegen de buik kan helpen het gas af te voeren en geeft verlichting van pijn. Wanneer er iets ruimte in de maag is, kunnen Primperan of Cisaraldrops en pijnstiller wel oraal toegediend worden.

Gas in de maag is zeer moeilijk weg te krijgen en er is kans dat de massage geen effect heeft. De dierenarts kan proberen door middel van een sonde het gas in de maag via de mond te laten ontsnappen. Verschillende dierenartsen hebben deze techniek met succes toegepast maar het lukt helaas niet altijd

- Doe buik massage. Doe dit heel zacht en voorzichtig! Alleen met de vingertoppen. Dit zal helpen de pijn en het ongemak te verlichten en zet de darmen aan tot bewegen. Als je merkt dat je konijn het niet prettig vindt, en rusteloos wordt, dan stoppen. Als je konijn doodstil blijft zitten is dit een teken dat hij het prettig vindt. Je kunt ietsje steviger gaan masseren, let op de reactie van je konijn. Het moeten lichte bewegingen blijven, om geen organen te beschadigen. Massage is uiterst belangrijk, hierdoor kun je de darmen tot bewegen aanzetten. Hoor je tijdens massage of na het geven van het antigas-middel harde borrelende geluiden, dan is dat een teken dat er beweging in het gas komt.

- Probeer van tijd tot tijd of je konijn wil eten. Vanwege de pijn zal je konijn weinig interesse hebben. Als je konijn voedsel aanneemt, weet je dat het beter met hem gaat. Wat peterselie wordt vaak het eerst genomen door een konijn dat buikpijn gehad heeft.

- Geef je konijn tussendoor steeds wat water, gebruik daar een spuitje voor. Spuit niet hard in zijn bekje maar doe het voorzichtig. Misschien krijg je maar 1 ml. water per keer naar binnen. Belangrijk is dat je konijn blijft drinken. Beste is elk half uur tot een uur een paar ml. water naar binnen zien te krijgen.

- Als het al enige uren geleden is dat je konijn gegeten heeft, is het zinvol elk uur een paar ml. dwangvoer te geven. Dit kan wortelhapje zijn of gemalen biks (= geperste staafjes) met wat water tot een papje geroerd. Dwangvoer wordt met een spuitje in de bek gegeven.

- Zorg ervoor dat er voldoende hooi is. Als je konijn weer wil gaan eten, moet er veel vers hooi zijn. Zorg voor vers water.

Hier staat dat het belangrijk is dat je konijntje blijft drinken, ja nu kan je me echt een sukkel vinden maar daar heb ik dus helemaal niet meer aangedacht. Ik dacht nu hij zelf weer begint te eten hoef ik hem niet meer te dwangvoeren, maar ik heb hen nog geen 1x zien drinken of plassen :s ow shit......

Even snel hem wat water gegeven, hij wilde het niet echt hebben dr is denk een ml in gekomen. Wel wilde hij nog een blaadje andijvie is dit ook goed?

Mijn vraag nu: Moet ik hem blijven dwangvoeren, voor het vocht als hij weer een beetje begint te eten? Want ik heb hem nog niet zien drinken?

aangepast door Vala
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang hij niet voldoende eet zou ik sowieso blijven dwangvoeren. Maar let inderdaad wel op.. als er gas in de maag zit zoals je hebt gelezen kan dwangvoeren gevaarlijk zijn omdat de maag dan verstopt raakt want het kan nergens heen. Het is gewoon heel erg eng en lastig. Overigens zit er ook aardig wat vocht in dwangvoer. En nat groenvoer zit ook genoeg vocht in. Het kan geen kwaad heel af en toe een beetje water in een spuitje toe te dienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ik zal het gewoon allemaal goed in de gaten houden.

Momenteel lijkt het allemaal wat minder weer te gaan, zijn buikje was net weer helemaal hard (net 10 min geleden nog gemasseerd) en hij is weer alleen gaan zitten. Hij zit nu helemaal kaarsrecht maar als je naar zijn oogjes kijkt zie je dat hij zich niet goed voelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Otje dronk toen ze gas had ook niet uit zichzelf, ik was bang dat ze ondanks dat ze verse en natte groentes kreeg toch te weinig water binnen kreeg dus heb ik der op de dwangvoer manier ook steeds een beetje water gegeven, alleen moest ze daar al helemaaal niks van hebben. Hebben ze een bakje of een flesje water bij jou? Misschien, als je een flesje hebt, een bakje voor Jailbreaker nu wat fijner is. Bij mij hielp dat toen helemaal niks maar je kan het altijd proberen.

Vervelend dat het weer minder aan het gaan is! Is het slechter voelen niet zo lang gekomen nadat je de medicatie hebt toe gediend?

Ik hoop dat je het geregeld krijgt om het geld vrij te krijgen. Maar ik zou inderdaad toch voor de zekerheid ook even contact op nemen met een andere dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een dierenarts gevonden die is voor mensen met een uitkering. Minimax dierendokter. Is ook een deskundige konijnenarts. Heb een hele tijd aan de telefoon gezeten net. Hij werkt ook in een knaagdierenopvang waar die alle konijntje die daar binnen komen verzorgd en alles. Voor €12,50 worden beide konijnen nagekeken ook hun gebit, en dan krijg ik echt te horen wat er gedaan moet worden. Maar ze zeiden dat op het moment dat het gaat om kiezen slijpen kost dat rond de 50 en 70 euro, dus dat is een groot verschil mer €120 euro.

Meteen weer een mailtje gestuurd naar me bewindvoerder ;) nu duimen op goed nieuws

Zijn medicijnen metocloral drops heeft hij om 1 uur gehad. En vanmorgen vroeg was toen 8 uur heeft hij die pijnstillers gehad. Op het doosje staat dat hij het maar 2x per dag mag en dan 0,5 ml. Is dat niet een beetje weinig? De pijnstiller heet carprofen drops.

Hij zit nu weer in het mandje stokstijf rechtop. Wilde ook niets eten dus heb ik hem maar weer gedwangvoerd wilde hij natuurlijk niets van weten dus dat was ook weer een strijd. Echt het is zo vermoeiend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm t klinkt mij echt heel erg bekend. Zo ging het bij Otje ook, uurtje na de medicatie kreeg ze weer last van gas. Nogmaals ik wil niet zeggen dat het ook zo bij Jailbreaker hoeft te zijn, maar komt me zo bekend voor.

Zo'n goedkope dierenarts wil ik ook wel:he: wel hartstikke fijn dat je er een gevonden hebt en nu hopen op 2 maal goed nieuws: van je bewindvoerder en daarna van de dierenarts.

Overigens nu ik er over nadenk en alles nog es terug gelezen heb, vind ik het inderdaad wel raar dat je anders een maand had moeten wachten voordat er wat aan de tandjes gedaan kon worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja op het moment dat hij hier allemaal niet mee akkoord gaat dan is het nu niet meer zo veel geld en dan kan hij oprotten met zijn regels en dan leen ik het geld bij me schoonouders en laat ik ze gewoon helpen hoor. Me vriend heeft ook nog een klein beetje geld. Is ook geen vet pot maar hij vind ook dat de dieren voor gaan. Ik moet natuurlijk wel reëel blijven, ik kan niet elke paar weken zo iets betalen, dus dan moet die verzekering ook er door heen komen. ik moet natuurlijk wel normaal kunnen eten, maar een weekje brood liggen wij hier niet echt wakker van ;) maar het moet niet te erg worden natuurlijk. Maar daar wil ik nu niet aan denken...dat zie ik dan allemaal wel weer. Hem nu eerst uit deze gas aanval krijgen, en dan zorgen dat de rest in orde komt.

Echt ik dacht altijd dat konijnen makkelijke huisdieren waren, dat was voor ik me er echt in ging verdiepen en BB leerde kennen. Me poezen zijn een stuk makkelijker en bezorgen me een stuk minder hoofdpijn.

Het is dat ze een speciaal plekje in me hart hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

T zijn toch een beetje je kindjes he, daar wil je alles voor doen. Zo jammer dat veel mensen niet begrijpen dat het niet uit maakt wat voor huisdier je hebt, ze hebben altijd een bijzonder plekje in je hart.

Ga voor je duimen dat het snel allemaal goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .