Ga naar inhoud

Jailbreaker voelt zich denk ik niet goed!!!


Vala

Aanbevolen berichten

Net een mailtje gekregen van me bewindvoerder, ik mag naar de dierenarts voor een gebitsconsult :D

Daarna moeten we verder kijken, maar ik ga het er met mijn vriend over hebben of hij misschien die verzekering voor me kan betalen. Dat zou dan 30 euro voor 2 konijntjes zijn, dat moet wel lukken...zo dan maar even de dierenarts bellen omdat kijken wanneer ik daar terecht kan, en dan nog zien te hopen dat er iemand met een auto is die me naar de dierenarts kan brengen...zo irritant om van andere mensen afhankelijk te zijn in dat soort dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 209
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hij keutels en eet nu weer goed, ook zijn buikje is weer in orde. Hopen dat het nu zo blijft.

Ik hoop alleen zo dat ik voor vandaag of morgen nog een afspraak bij de dierenarts kan maken maar dan moet ik eerst iemand vinden die me er naar toe kan brengen :s dat is altijd moeilijk.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het al een stuk beter gaat met je konijn. Ik heb bewondering voor hoe je hem hebt verzorgd. En inderdaad wat femmeke zegt is misschien wel een goed idee, hier zitten genoeg konijnenliefhebbers die je graag helpen. Uit welke omgeving kom je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag met mijn dierenarts Konijnendokter Peter hij werkt ook op een konijnenopvang. En het leukste is hij is de gene die Jailbreaker ook heeft gecastreerd, want hij deed die actie van het asiel. Dit geef me een geruststellend gevoel. Ook heb ik met hem gepraat over de telefoon. Hij zei dat ik dinsdag op gebitscontrole kon komen, ook dacht hij niet dat ik per direct moest komen omdat hij nu weer keutelt en eet.

Dit is echt een geruststelling, hij gaat ook naar Lady kijken voor me.

Ik woon zelf in Capelle aan den IJssel maar ik heb een lift kunnen regelen :D een goede vriend van mijn vent heeft sinds een week een auto :P en die wil met me naar de dierenarts. Ik voel me een stuk beter dus die last van me schouders is.

Ook gaat mijn mijn persoonlijk begeleider nog even extra het emotionele aspect goed uitleggen aan mijn bewindvoerder. Ze was vandaag even langs gekomen, en heb haar alles verteld, maar toen ik begon te huilen en vertelde dat het niet van verdriet o.i.d was maar van pure opluchting dat mijn ventje het heeft gehaald. Ze heeft echt goed begrepen dat ik ALLES zal doen om voor ze te zorgen. Dus ze gaat kijken of die verzekering voor de konijnen toch gewoon kan, ze vond het namelijk een super idee en vond niet dat ik nog meer kinderen kwijt moest raken. Zodra ze de deur uitging overviel me de vermoeidheid en alles viel van me af, dus ben ik lekker gaan slapen, even een beetje rust haha. Dopey kwam meteen lekker bij me liggen.

Toen ik wakker werd liep Jailbreaker lekker binkies te maken en wilde met alles liefde lekker eten.

Ook zei de dierenarts dat als hij weer gas krijg dat ik het zelfde moet aanpakken als ik het de afgelopen dagen ook heb gedaan. Dat was namelijk heel goed hoe ik het had gedaan.

Ik merk nu ook aan me vriend hoe veel hij eigenlijk van de konijnen houd ik hoor hem continue tegen ze praten en hij zegt ook echt tegen ze dat hij zo blij is dat het weer goed met ze gaat. Als ik de keuken binnen loopt gaat het " hoe is het met mijn kindjes, mama houdt van jullie". Me vriend loopt de keuken in en zegt " Jailbreaktjon Ladytjon (is zijn koosnaampje) hoe gaat het lieverds" en dan aait tie ze. Ook zie ik hem vaak bij ze zitten, ik zal later wel een foto maken van ons allemaal :D

Ookal ben ik moe ben helemaal happy dat het weer goed gaat.

Jullie ook echt allemaal bedankt, want jullie steun en lieve, opbeurende reacties hebben me ook echt geholpen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat en dat je ze misschien zelfs kunt verzekeren. Zou super zijn als dat lukt. Is niet fijn om in de stress te zitten omdat je eigenlijk geen geld hebt om met je beestje naar de dierenarts toe te gaan of om behandelingen die nodig zijn niet te kunnen betalen. Het zijn je maatjes en doet pijn om ze te zien lijden. Geef ze maar een extra knuffel en geniet ervan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker :) voelt ook echt allemaal een stuk beter. Ik ben nu op internet bezig om informatie over de tanden van konijnen te vinden.

Ik bedacht me ook net iets raars, waarom hoeven konijnen hun tanden niet te poetsen? Honden en katten geef je speciale snoepjes voor het gebit...of is dit gewoon hooi voor konijnen.

Net ook een mailtje van me bewindvoering, en nadat me begeleider alles heeft verteld wil hij ineens wel de verzekering van de konijnen betalen :D Echt ben zo blij. Barste namelijk de afgelopen dagen elke keer in janken uit als ik er aan moest denken dat ik ze misschien wel moest afstaan omdat ik ze niet kon laten helpen aan hun tanden...maar die angst is er nu niet meer. Maar gelukkig had me vriend ook voor ze willen vechten en volop willen bezuinigen :) maar nu hoeven we maar een klein beetje te bezuinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook echt blij dat het geregeld kan worden, ik zit ook echt zwaar te hopen dat de tandjes wel mee vallen.

Maar pff wat is dat lastig allemaal hoor, wat ik zo lees staat echt bijna alles van een konijntje in verbinding met zijn tandjes.

Ik open wel een topic :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje :)

Begin ook steeds meer respect voor de mensen te hebben die echt mega zorgen konijntjes te hebben. Ik merk nu hoe vermoeiend het allemaal is. En dan heb ik alleen "maar" een konijntje met gas. Terwijl anderen lopen te knokken met EC o.i.d en ik ben al helemaal kapot, hoe moeten die zich wel niet voelen.

Ja ik ga wel slapen maar heb over dag een uurtje of 5 geslapen dus ben nu nog een beetje te wakker haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het nu allemaal stukken beter gaat. En het is niet zomaar gas hoor. Gas staat toch wel op het top 5 lijstje van dodelijke kwalen. Misschien zelfs wel bovenaan. EC of andere ziektes zijn vaak eng om aan te zien, maar vaak is het toch de regeltjes volgen, de medicijntjes geven en tja inderdaad zorgen dat ze het zo goed mogelijk hebben en comfortabel mogelijk om zich niet te kunnen bezeren enz. Tuurlijk is het eng en stressvol omdat je niet weet hoe het af gaat lopen. Maar dat kan met gas net zo goed. Zo lopen ze nog vrolijk rond en zo liggen ze te vechten voor hun leven. Ik heb afgelopen nacht op de bank 'geslapen' omdat ik toch wilde zien hoe hij de nacht door kwam, maar hij at als een gek. Ik hoorde niks anders dan knabbelen en als ik weer ontwaakte uit een verkreukelde wokkelhouding hoorde ik hem alweer knabbelen. Maar vanochtend is daar weer niks van te merken. Ik hoop voor je dat het nu allemaal goed gaat komen. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker :) voelt ook echt allemaal een stuk beter. Ik ben nu op internet bezig om informatie over de tanden van konijnen te vinden.

Ik bedacht me ook net iets raars, waarom hoeven konijnen hun tanden niet te poetsen? Honden en katten geef je speciale snoepjes voor het gebit...of is dit gewoon hooi voor konijnen.

Net ook een mailtje van me bewindvoering, en nadat me begeleider alles heeft verteld wil hij ineens wel de verzekering van de konijnen betalen :D Echt ben zo blij. Barste namelijk de afgelopen dagen elke keer in janken uit als ik er aan moest denken dat ik ze misschien wel moest afstaan omdat ik ze niet kon laten helpen aan hun tanden...maar die angst is er nu niet meer. Maar gelukkig had me vriend ook voor ze willen vechten en volop willen bezuinigen :) maar nu hoeven we maar een klein beetje te bezuinigen.

Waarom je de tanden van konijnen niet hoeft te poetsen komt denk ik omdat de tanden altijd doorgroeien, zo'n cm per maand en ze slijten de tanden af dus eigenlijk hebben ze altijd nieuwe tanden ;)

Een hond of een kat heeft een vast gebit welke gevoelig is voor tandplak en op het moment dat dit te erg wordt bederft de tand. Als ze eenmaal een tand of kies verliezen komt deze ook niet met terug. Net als bij mensen eigenlijk.

Bij konijnen is het vooral belangrijk dat de tanden goed slijten zodat het gebit niet te lang wordt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou dat ik ook zo'n gebit had :P

Nooit last van gaatjes haha

Ik maak me nu toch wel weer een beetje zorgen om Jailbreaker, hij eet nu weer een stuk langzamer hij wil het nog wel maar het gaat echt langzaam. Ik merk ook dat hij heel veel ligt terwijl hij normaal alleen maar rent. Hoop zo dat hij niet nog een aanval krijgt ofzo.

En het verschil nu met het zitten is normaal ligt hij echt lang uit in de meest belagelijke houdingen maar nu zit hij...zo maar even naar zijn buikje kijken hoe dat gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dinsdag, kon niet eerder omdat ik bij de echte konijnendeskundige wilde. Die man ken ik al en die heeft eerder naar Lady en Jailbreaker gekeken hij heeft Jailbreaker ook gecastreerd. Ik heb hem aan de lijn gehad en hij zei dat het wel tot die tijd kon wachten. En als er weer een gasaanval kwam dan moest ik hem het zelfde behandelen als ik de laatste keer ook al had gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja jeetje waardeloos. Ik ga vanavond of morgen ook maar even infacol ofzoiets halen. Daar zit een goedje in tegen gas wat konijnen mogen hebben. Je weet het maar nooit.. ik heb het nog nooit gebruikt een middel tegen gas, omdat er wel gevaar zit in waar de gas zich bevindt. Maar goed..als de nood hoog is..dan is het wel fijn om in huis te hebben. Schijnt dat het preventief ook gebruikt kan worden in dit soort situaties. Maar ik ben hier absoluut niet ervaren in en daarom raad ik het ook niemand zo maar even aan om dat ook te doen. Het is mijn eigen risico als ik het zou willen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .