Ga naar inhoud

Morgen is het zover.. Bailey's oogje wordt verwijderd. :(


Boefje

Aanbevolen berichten

Bailey is de nacht goed doorgekomen, ik wat minder. Maar durf nu wel te zeggen dat vanavond in mijn eigen bedje slapen vast wel mogelijk is. Hij eet nog niet zoals het moet en hoort, al heeft hij gisteren weer een paar kleine bikskorrels gegeten. Gisteren eigenlijk niet hoeven dwangvoeren. Nu op deze warme ochtend heeft hij natuurlijk weer weinig eetlust, maar zit zich wel driftig te poetsen. Nu hem maar gewoon proberen zo koel mogelijk te houden met die warmte. Af en toe een spuitje water in het bekje doen. Hij drinkt nog niet uit zijn flesje. Nu is het wel zo dat hij natuurlijk ook wel vocht binnenkrijgt van de groenvoer. Maar met dit warm weer wil ik toch wat extra geven.

Fruithapje likt hij zo nu en dan wat van het schoteltje af. Doe elke weer een vers lepeltje erop uit de koelkast. Wel eerst even laten warm worden. Te koud is niet goed. Hihi best schattig..zo'n wollig konijntje dat fruithapje eet.. krijg dan zo'n baby vibe hahaha.

Hopelijk is het ergste achter de rug en gaat het nu alleen nog maar goed. Let's hope so!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 211
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nee drinkbakje staat er ook. Drinkt hij ook niet. Hij heeft wel eens gedronken uit het flesje hoor..dus hij kan het wel. Maar hij wil het gewoon niet. Blijkbaar heeft hij geen dorst. Ik vind het wel vervelend om hem nu niks te zien eten terwijl het misschien heel normaal is vanwege de warmte. Maar goed die darmen moeten natuurlijk wel bezig blijven, heb hem net even beetje fruithapje en wat water gegeven met een spuitje. Hij is gewoon loom enz van de warmte en als het een gezond konijntje was dan had ik er niet eens om gemaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vandaag geen wow factor. De eetlust is alweer zo goed als verdwenen dus de dwangvoer spuit komt weer tevoorschijn. Ik weet dat het warm is en dat hij niet zoveel eetlust heeft, maar hij heeft de hele dag toch ronduit minimaal gegeten en die darmen beginnen net weer een beetje normaal te worden. Hij had net wel een hele harde buik, maar geen gas en hij had mij weer een bijtje gegeven in mijn hand, dus liet hem maar weer lopen. Ga hem zo maar weer even pijnstilling geven. zucht...

Heb munt hooi gekocht en rozenbottelhooi.. maar ach nee meer dan een paar hapjes kwam er niet vanaf. Zo nog maar even pijnstilling bestellen en prozyme en dan moet het wel even genoeg zijn zeg. Ik heb een heel apotheek hier inmiddels en tig verschillende biks en kruiden en weet ik het wat allemaal. Vind het wel weer best zo.

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je :) Hoop dat het goed gaat komen. Het is ook gewoon die hele warmte erbij dat natuurlijk niet meewerkt. Soms denk ik dat ik gewoon teveel eten heb liggen. Maar als ik allerlei dingen weg haal eet hij het ook niet en dan ga je weer van alles proberen om hem weer te triggeren om te eten. Maar zichzelf wassen kan die de hele dag blijven doen.. maf beestje.. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind het lastig om te overzien wat hij allemaal eet.. ja hij heeft vandaag mogelijk wel tussen de 5 en tien paardebloemblaadjes gegeten. Een aantal plukjes hooi, een paar staafjes biks..van die kleine kenner dingen. Een paar hapjes kruiden. Is dat redelijk? Ik weet het niet meer. Als ik Noellie en Juneau wat neerleg dan ist gelijk weg. Maakt niet uit of ik dat de hele dag door doe. Ja op een gegeven moment is het wel even genoeg, maar dan is het twee uur later ook wel weg. Hij keutelt niet heel erg veel maar ook niet super weinig. Verschillend formaat. Soms redelijk formaat en soms een kruimeltje ertussen. Op zich aardig rond allemaal. Wat is dat toch met het beestje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een drama zeg.

Hopelijk is het snel weer goed.

En wat je met die keuteltjes moet ik weet het ook niet :s ik wou dat ik je advies kon geven maar heb er zelf helaas niet genoeg verstand van.

Ik wens je heel veel sterkte met hem

Dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm net even zijn buikje weer gemasseerd..ik voelde nauwelijks gas alleen aan de rechteronderkant een beetje belletjes weg gemasseerd. Verder alleen wat keuteltjes, dat is heel normaal. Daarna ging hij even liggen en net at hij weer 1 of 2 biksjes. Vooral 'savonds en 'snachts is hij inderdaad meer aan het eten.

We gaan het zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik je iets geks voorleggen:

Wat nou als je hem eens een hele dag met rust laat. Wel pijnstilling geven natuurlijk en alle darmmedicatie die je geeft, maar geen dwangvoer. Geen massage. Gewoon rust. Blijkbaar schiet het op deze manier niet op. Ondanks alles wat je voor hem doet, blijft het hangen.

Misschien moet hij eerst weer echt honger krijgen om zelf te gaan eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoer geef ik hem bijna niet. Alleen als ik het idee heb dat hij al een paar uur amper wat gegeten heeft. Massage geef ik niet meer. Alleen als ik aan hem zie dat hij pijn heeft en op een vervelende manier zit. Hij heeft sinds gisteren amper nog een gasbuikje gehad. En als hij het echt niet prettig vind laat hij het ook niet toe. Als hij het nodig heeft, dan laat ik hem echt niet zo zitten.

Hij doet het nu al heel wat beter als een aantal dagen geleden, maar nog niet zoals het moet.

Hij begint altijd in de avond op gang te komen lijkt het wel. Hij had net een binkie gedaan, een bergje paardebloemblaadjes, wat hooi en een aantal biksjes.

Ik heb inderdaad er aan gedacht weer de normale eetpatroon aan te brengen. Dus niet meer allerlei dingen de hele dag door waar die van kan snoepen. Alleen ben ik daar nog wat huiverig in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij last van de warmte heeft en last van gas of verstopping dan heeft hij natuurlijk ook geen honger. Daar ligt dus het probleem. Ik moet herkennen wat er op dat moment speelt. Als hij net gepoept heeft en de laxeermiddel heeft zijn werk gedaan is hij natuurlijk stukken blijer en eet hij beter dan wanneer het allemaal weer vast zit en wat moeizamer gaat door gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okdan.. om en rond 8 uur 's avonds begon meneer vampier weer tot leven te komen. Hij begon weer te knabbelen aan van alles en het leek wel een kind voor een tafel vol snoep. Hij ging alles bij langs. Zo eerst een paar plukjes hooi, dan een paar likjes fruithapje van het schoteltje.. en toen hupte hij weer verder naar de groente en daarna een paar korrels biks. Al met al had hij een goede nacht gehad. Ik stond versteld van het aantal keutels wat hij produceerde. Overal waar hij even zat liet hij weer een cadeautje achter. Ik raapte het meteen om zodat ik kon zien wat hij later weer aan keutels zou laten. Haha leek wel de paashaas waar ik de eitjes van ging rapen. :P

Werd er nog blij van ook. :he:

Hij heeft zelfs een bakje met 7 gram biks leeg gegeten in die tijd. Ik was tot 4 uur op de bank blijven liggen en daarna vond ik het wel welletjes. Er lag nog een beetje biks in het bakje, maar toen ik om half 9 weer mijn bed uit rolde was het bakje leeg. :mdr:

Net was hij nog levendig en was zelfs stout mijn slaapkamer in gegaan en heeft een stukje glad laminaat ervoor getrotseerd om daar te komen. Haha.. Normaal durft hij er niet op te staan. Helaas was zijn plezier van korte duur, want dat mocht natuurlijk niet en moest hij weer heel snel terug. Waar na hij zich vergreep aan een kussen. Tja.. je moet toch je ergernis kwijt he! :he:

Hij ligt nu even lekker te slapen/wassen. Stiekem ben ik de medicatie aan het afbouwen. sssst niet zeggen tegen hem. Ik geef wat minder dosering. Niet overdreven veel minder, maar uiteindelijk moet hij natuurlijk van de medicijntjes af.

Hopelijk heeft hij vandaag weer zo'n lekker dagje. We gaan het zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:mdr: ik merk dat ik weer constant met een smile op me gezicht rondloopt. Altijd als ik even naar Bailey kijk en hem weer zie spelen of zie eten of gewoon lekker relaxed chillen voel ik me weer zo dankbaar dat hij zich weer opgewekt voelt. Ik heb hem net geborsteld en hij ging er ook echt voor liggen en vond het heerlijk. Hahaha. Je ziet hem haast trots kijken als je zegt:"ooooooh wat ben je moooi!!!' hahahaa. Hihi mijn schattepoepie. Hopelijk blijft dit zo goed gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. vanochtend was het weer een beetje apart. Ik was ditmaal om 3 uur snachts mijn bed in gegaan en om 6 uur heb ik hem nog even medicijntjes gegeven. Toen at hij nog hooi. Ik merk dat hij de laatste tijd niet meer zoveel geeft om groente. Hij eet wel sinds gisteren weer lekker wortel, maar die paardebloemblaadjes kunnen hem gestolen worden. Ik denk dat ik straks maar even wortelloof ga scoren ergens. Hij eet nu wel lekker zijn kruiden. Dat scheelt.

Hij was beetje stilletjes toen ik mijn bed uit kwam. Ik kon hem helemaal knuffelen en hij ging onder het kroelen helemaal met zijn kopje tegen mijn hand aan drukken. Ik kon hem wel vijf kusjes op zijn neusje geven. Normaal loopt hij meteen weg. Dat was vreemd gedrag.. ik had hem maar weer pijnstilling gegeven. Je weet maar nooit.

Na een spuitje water met A. vogel darmflora spul werd hij weer wat levendiger. Gisteren had ik hem dat later op de dag niet meer gegeven. Ik weet het niet.. iets is niet zoals ik het gewend ben. Nu is hij 's ochtends sinds zijn operatie nooit zo levendig, maar ..

dit is voor het eerst na Boef haar overlijden dat ik het idee heb dat hij zich eenzaam voelt. Hij had natuurlijk andere dingen aan zijn hoofd de hele tijd. Zijn gezondheid, dat oogje van hem.. hij liet zich zo gewillig kroelen. Hij is altijd wel van het kroelen hoor daar niet van, maar echt zijn neusje kusjes geven!!? Ik weet niet..het is gewoon een rare ochtend.. maar vooral mijn gevoel. Kan het niet uitleggen. :s

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die heb ik nog niet gesproken. Hij heeft wel een beetje gegeten. Maar om nou te zeggen yay! Ik vraag me ook af wat die mafkezen mij nog kunnen vertellen. Ik kan het al dromen. Dan leg ik de situatie uit aan de assistente aan de telefoon en dan zegt ze..ja dat is wel vervelend inderdaad, nou dan is het wel verstandig om weer even langs te komen. Kan je rond dat tijdstip komen?? Dan is het weer spreekuur en wordt je als lopende band geholpen en ben je binnen 1 minuut weer de deur uit. Ehmmmm kan het niet eerder?? Nee we zitten helemaal vol. Ow.. nou ja ok dan. En dan ben ik daar.. dan zegt de dierenarts, ja hij krijgt wel al die medicijnen? Ik zie zo ook niks aan zijn gebitje.. ja apart.. dat heeft ook tijd nodig natuurlijk. Het is altijd lastig die darmen van een konijn. Ik zou hem gewoon nog die medicijnen blijven geven en dwangvoeren. Dat is het enige wat je kan doen. Blablabla. Ok nou bedankt. Succes met je zorgenkindje zegt de dierenarts dan..net als de vorige keer. En dan ga ik weer de deur uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch ook bizar dat hij meestal in de avond begint te eten en veel te keutelen..gisteren deed hij het nog wel redelijk over de hele dag. En dan de volgende dag is het weer zo.. Misschien had ik de dosering niet omlaag moeten gooien, al was het minimaal.. Ik een ren om Bailey heen gebouwd, ook omdat ik straks aldoor weg moet en ik hem niet wil opsluiten in zijn kleine kooi en merk dat hij af en tot toch wel het laminaat op gaat. Ik dacht laat ik even kijken wat er gebeurd als ik Noellie even rond laat lopen door de woonkamer. Het triggerde Bailey wel. Hij vond Noellie maar wat interessant en hij liet overal keutels vallen. Noellie vond het wel best na een tijdje en ik heb haar ook maar snel weer teruggebracht. Kort daarna ging Bailey gelijk wat eten. Nu ligt hij weer te slapen. Hij was zich eerder de hele tijd aan het wassen en hij trok ook gewoon met zijn bekje haartjes uit zijn befje en kauwde het op!! Hell no!! Dus ik gelijk de borstel er maar weer doorheen gehaald. Ik vraag me af of hij zich beter zou voelen als die weer een vriendinnetje bij zich had..maarja het is amper drie weken geleden dat hij geopereerd is. Maar als ik hem zo zag toen die Noellie zag. Als een hondje rond te huppelen alert keutels laten vallen met z'n staart omhoog. Op zijn verwijderd oogje moet nog wat haartjes groeien maar verder heeft hij daar denk ik ook geen last meer van. Dat verrekte eten is het grote probleem. Hij moet gewoon lichamelijk wat aansterken en wat aankomen in gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .