Ga naar inhoud

Morgen is het zover.. Bailey's oogje wordt verwijderd. :(


Boefje

Aanbevolen berichten

Ik hoop overigens dat Bailey snel goed hersteld. Hij moet nu iets meer dan twee weken weken wachten..denk zelfs 3 weken voor hij geholpen kan worden aan zijn kiezen..daarna moet hij natuurlijk weer herstellen. Dan ben je al weer in september voor ik hem mogelijk zou kunnen koppelen aan een vriendinnetje.

Misschien staat er ook nog een onverwachtse verhuizing op de planning.. die kans bestaat. Zou dan het beste zijn als ik die koppeling zou kunnen combineren met de verhuizing. Dat zou minder stressvol zijn en hij zit dan echt op neutraal terrein.

Maar goed zover wil ik nog even niet denken. Eerst maar even zorgen dat hij weer de oude is. Ik heb ook zo lang gewacht voor hij weer een 'gezond' konijntje werd. Hij liep al zo lang met dat oogje van hem. Ondanks dat hij wel gewoon zijn dingetje deed, wist ik dat het wel erg vervelend voor hem was. Ik hoopte dat oogje nog te redden en die suffe andere dierenarts hiervoor die zei dat hij er geen pijn van had want hij drukte op zijn oog en hij gaf geen kik.

Ik gun hem nu gewoon een mooi leventje en hoop dat hij binnenkort daarvan mag genieten samen met een nieuw vriendinnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 211
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik mocht mijn konijn vanochtend weer ophalen, ze is vannacht begonnen met eten en keutelen en brak vanochtend haar hokje bijna af ;-) Wat een opluchting. Maar goed, dat neemt niet weg dat ik me erg goed kan voorstellen hoe bezorgd je bent over jouw konijn met zijn geschiedenis en die onvoorspelbare gasaanvallen. Voor wat betreft het op gang komen van de darmen heb ik eens gehoord dat dit met horten en stoten kan gaan, dat zou dan verklaren waarom er de ene keer grotere keutels uitkomen dan de ander. Maar nogmaals: ik ben maar een simpele eigenaar zonder medische kennis :$ en jij hebt al erg veel ervaring met hem.

Voor wat betreft het koppelen: is het een idee om gewoon tegen die tijd te zien hoe je privesituatie er dan voor staat? Als je dan toch gaat verhuizen is het wellicht wel handig om het na de verhuizing te doen - nadat je zelf een beetje gesetteld bent natuurlijk. Een verhuizing is altijd best pittig dus dan heb je ook wat tijd en rust voor jezelf nodig. En als die verhuizing (nog) niet doorgaat, dan doe je het gewoon wel alvast?

Ik hoop dat je konijntje herstelt. Qua baasje en zorg heeft -ie in ieder geval niet te klagen, want zo te lezen heb je echt alles voor hem over. Pas je ook een beetje op jezelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de bezorgdheid :$ maar komt goed. Ik heb nu al drie avonden heerlijk in mijn eigen bedje geslapen weer. Wel dagelijk weer zijn buikje moeten masseren en vandaag heb ik hem toch maar pijnstilling gegeven want ik wil niet naar mijn werk gaan en hem met pijn laten zitten. Ik kan dan verder weinig voor hem doen op dat moment. Toen ik thuis kwam lag de ren vol keutels en had hij zijn voerbakje leeg en nu eet hij lekker hooit. :love: Ik zal niet elke dag pijnstilling geven, maar op momenten dat ik denk dat hij het nodig heeft doe ik dit gewoon. Hij heeft haakjes en pijn in buikje van tijd tot tijd. Dus dan is het toch niet zo vreemd lijkt mij om pijnstilling te geven. Aangezien ik nog meer dan twee weken moet wachten voor hij geholpen kan worden:grrrrrr:

De vrijwilligerswerk/stage wat ik doe is best leuk en dat stukje fietsen naar de bushalte ook wel ontspannend. Dus dat is ook wel goed voor mij na zo lang aan huis gezeten te hebben. Ben ik ook even met andere dingen bezig dan zieke konijntjes aan mijn hoofd.

Wat het koppelen..ik dacht eerder aan Bailey in plaats van mijzelf met de verhuizing. Bailey heeft EC opgelopen door verhuizing en ik wil hem niet eerst de stress van een koppeling en daarna verhuizing of andersom aan doen. Als ik hem moet koppelen moet dat toch op neutraal terrein. Dat is voor hem eigenlijk een beetje hetzelfde als de verhuizing. Want daar is hij ook vreemd. Als hij daar gekoppeld is zit hij meteen goed op zijn plek en hoeft hij niet meer naar een andere ruimte of plek toe. Dan heeft hij gewoon twee dingen in 1 verpakt en heeft hij heel wat minder stress. Kijk verhuizen moet ik sowieso dan doen. Of hij nu net gekoppeld zou zijn of nog niet.. zou beetje rot voor hem zijn als ik hem net de stress van een koppeling aangedaan hebt en dan ook nog eens een verhuizing erboven op. Daarnaast moet hij natuurlijk ook nog geholpen worden aan zijn kiezen en is dat ook weer een beetje de periode van de rui. Ik wil mijzelf niet al te veel aan doen door hem zoveel stress te geven en ook nog eens al dat haar wat in zijn buikje gaat zitten.

Ik kan nog wel een laatste loodje hebben ook al zou je denken van niet.. hahaha alles voor me popjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je ^^ Ik heb nu ook zoiets..waarom moet ik bijna drie weken wachten voor Bailey aan zijn kiezen geholpen kan worden? Omdat die griet op vakantie is? Onder het mom van..dan heeft hij even rust en hij eet toch nog wel redelijk ondanks zijn kiezen?

Wat is er gebeurd met.. hij heeft gas vanwege die kiezen? Nu kan het wel? Ze wilde me ook al sturen naar universiteit utrecht..waarom?? Je weet toch zogenaamd wat hij heeft? En nu ik deze topic weer terug gelezen heb, lees ik dat hij voor de operatie dus ook al last had van zijn buikje en slecht at. Dus waarschijnlijk had hij toen ook al haken op zijn kiesjes. Dat zou wel heel logisch zijn want Boefje die daar nooit last van heeft gehad in die vier jaar tijd die had ineens heftige haken gekregen na dat ene voer waarschijnlijk. Kan geen andere reden bedenken. Dus waarom zou Bailey die hetzelfde voer at dat dan niet hebben?

Die dierenartsen lullen gewoon met hun ja hij is gecheckt onder de narcose van de oog operatie. Ik denk dat ze dat gewoon vergeten waren en elkaar indekken. Weet je wat ik ga doen? Volgende week een afspraak maken in Groningen bij Margreet. Die staat op de kundige lijst als een van de weinigen in Groningen. Ik denk dat ze bij deze dierenarts dan aardig op de tenen zijn getrapt maar tja ... vind je het gek? De enige dierenarts hier die zogenaamd wat verstand van konijnen heeft beweert ook met een arrogante lach dat lever coccidiose niet bestaat terwijl ik dat toch overal lees, zelfs op dierenarts sites en wat je ertegen kan doen. Ze hebben nu genoeg kans gehad.

En het verbaasd me niks als Bailey daar mijt opgelopen heeft na de operatie. Want hij krabde en waste zich een ongeluk toen hij terug was. Zeker in een hokje gedaan wat niet goed genoeg gereinigd was.

Hij heeft nu wel stronghold gehad anderhalve week terug ongeveer.. en hij wast en krabt zich niet meer zo dwangmatig. Maar het lijkt wel meer te zijn geworden. Misschien dat het nu loslaat. Hij had het ook op de geschoren plekken op zijn koppie en laat daar nu nog steeds geen haar gegroeid zijn na om en nabij 5 weken of langer zelfs.. :frown: Zucht.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dierenartsen lullen gewoon met hun ja hij is gecheckt onder de narcose van de oog operatie. Ik denk dat ze dat gewoon vergeten waren

Ik had het bij mijn vorige ram ik had gevraagd om zijn kiezen goed te checken tijdens de castratie (was dan toch al onder narcose) vonden ze goed, ik kwam hem halen, en vroeg hoe zijn kiezen waren oh.. en haalde meteen zo'n kijkertje erbij en stak het in de ram z'n mondje, oh ik kon de DA wel wat doen, mijn arme ram was nog wat suffig en keek zo zielig en dan ondanks mijn verzoek het "vergeten"mmm dan vraag ik me af waar zitten ze met hun hoofd terwijl ze met mijn beestje bezig zijn als ze al zoiets "simpels" vergeten?

Ik wens je succes met je Baileytje, ik heb helaas geen tips of magische krachten om Bailey te helpen helaas, wat ik al eerder zei heb enorm respect voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig hebben ze er bij jou niet over gelogen... ik bedoel ik heb eerst weken lopen raden en gissen wat het zou kunnen zijn omdat ze me voorgehouden hebben dat ze inderdaad gekeken hadden. Dat kan toch op een gegeven moment fataal worden voor je konijn? Wat als hij nou een heftige gas aanval krijgt waar ik hem niet vanaf kan helpen???? Zoiets doe je toch niet....zeg dan gewoon eerlijk sorry helemaal vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk hoor, het is iets te belangrijk om over te liegen, een fout is menselijk, maar als je geliefde dier eronder gaat lijden vind ik niet OK, goed dat jij zo vasthoudend bent, maar ook irritant dat je het uberhaupt moet zijn ze moeten gewoon doen waarvoor ze geleerd hebben en als je er nog extra om gevraagd hebt helemaal, ik prijs mezelf gelukkig dat ik een goede/eerlijke DA heb, (die dus wel eens wat vergeet, maar mijn ram heeft daar niet ondergeleden zijn kiezen bleken gelukkig perfect) na jouw horrorverhalen van de DA, lijkt me zo vreselijk en frustrerend...niet alleen voor jou maar ook voor je Bailey:frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. nou wat ik nog meer frustrerend vind is die pieken en dalen van Bailey. Het lijkt nu elke ochtend wel raak te zijn. Gisteren was hij nog zo actief en had zijn bakje biks toch wel redelijk vlot leeg in twee uurtjes tijd terwijl hij er eerder over die portie een halve dag deed of langer.. Er lagen aardig wat keutels en best mooie ronde ook en goed formaat. Maar hij heeft telkens weer last van zijn buikje.

Nu ook weer. Zat hij weer stilletjes in een hoekje. Ik zijn buikje masseren begon het te borrelen en te doen. Nu twee en half uurtje later zit hij nog zo zielig. Ik had daarna weer zijn buikje gemasseerd. Werd alweer wat soepeler en ik heb hem pijnstilling gegeven. Maar nog steeds zo zielig. Ik word er ook maar spuug zat van ook. Dan ben je vrolijk van het gaat goed komen met hem en dan zit je weer je zorgen te maken dat het toch niet goed gaat komen.

Ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Ik zat gisteren nog te twijfelen om toch te wachten, want hij deed het weer zo goed. Maar nu heb ik weer zoiets van: het moet maar snel gebeuren. Want wie zegt dat het de kiezen zijn?? Misschien heeft hij wel ergens anders last van. Ik zou toch gelijk een echo laten maken.

Ik denk dat het allang niks meer te maken heeft met de operatie of het oogje en dat wat hij nu heeft al voor de operatie speelde. Dus vermoeden zijn wel de kiesjes, laat het dat dan ook maar gewoon zijn en daarna klaar zijn. Alsjeblieft zeg.. ik trek dit zo niet meer hoor. Het moet een keer ophouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ja het gaat met stapjes vooruit. Ik had nog een andere topic geopend over Bailey een tijdje terug. Hij had heftige haaruitval en oogde zo mager. Maar nu langzamerhand zijn we er achter dat hij geen haakjes heeft, maar wel dat er een randje zit wat hoger is. Volgens een konijnkundige dierenarts in groningen kon dat wegslijten zolang hij gewoon at. Bailey eet wel, maar niet zoals een gezond konijn hoort te eten. Hij valt niet aan, hij doet er wel wat langer over een bakje leeg te eten. Hooi eet hij wel gelukkig goed.

Zijn haren beginnen weer terug te groeien en hij oogt weer een beetje gezonder. Nog wel last van zijn buikje met enige regelmaat. Dat zal ook wel de reden zijn waarom hij zo lang over zijn eten doet. Ik merk ook dat het zijn eetlust is en niet zijn kiezen want op momenten kan hij ook wel zo ineens zijn bakje leeg eten in hele korte tijd.

Ik gun hem nu zijn rust.. niet meer naar de dierenarts. Na een tijdje ga ik nog weer met hem heen om zijn kiesjes te laten bekijken of dat nu veranderd is. En daarna pas ga ik nadenken over een vriendinnetje. Maar nu even niet. Ik ben ook net verhuisd dus dat is ook alweer genoeg stress voor hem geweest. Het is nu belangrijk dat hij in alle rust kan herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .