Ga naar inhoud

Morgen is het zover.. Bailey's oogje wordt verwijderd. :(


Boefje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 211
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dank je, ja het is nog een zielig hoopje hoor... hij heeft gelukkig al wel gegeten, gedronken, gepoept en geplast. Maar dat kan ook komen omdat hij misschien nu dus die pijnstilling heeft gehad en die druk van zn oogje weg is. Maar biks heeft hij zich nog niet aan gewaagd. Ik vrees morgen dan ook dat hij een terugval krijgt omdat die pijnstilling dan aan het uitwerken is. Ik heb niet meer mee gekregen, want volgens de assistente duurt de pijnstilling 48 uur en woensdagochtend moet ik toch al voor controle komen dus kan ik nieuwe aanvragen als het nodig is. Ik heb nog wel een bodempje voor de volgende dag.. 1x. Ik ben nog niet gaan dwangvoeren want hij eet nog wel het een en ander. Ik durf ook nog niet zijn koppie beet te pakken dus ik zie het wel even aan. Ik heb mijn matras naar de woonkamer gesleept en ik slaap naast hem. Gelukkig kan ik gewoon chill tv kijken vanaf mijn matras en ik ga dan ook wel proberen de hele nacht wakker te blijven. Ik hoop dat er niks geks gebeurd en hij gewoon de nacht goed door komt en morgen zal die meeste narcose wel uit zijn lijfje zijn dus hoop ik op een levendiger konijntje..mits de pijnstilling aan het uitwerken is natuurlijk. Wish me luck..kan nu al wel slapen zeg. Voel al die stress en spanning uit mijn lijf stromen en dan ineens ben je slap haha. Ik ga nu weer even naast mijn knuffel liggen en hem in de gaten houden en af en toe wat lekkers toestoppen in de hoop dat hij het wil eten. Misschien dat ik morgen nog kan proberen een foto up te loaden van zijn zielig koppie. Nu even chill.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb het idee dat hij al weer ietsjes opgeknapt is. Hij slaapt nog wel veel maar de momenten dat hij wakker is heeft hij zijn oogje ook veel meer open. Ook heeft hij toch wel zijn wond wat gewassen..ja kan je niks aan doen. Het is nu eenmaal een konijn. Dat bloed is nu weg en dat plakspul wat ze op de haartjes en alles hebben gesmeerd is ook langzaamaan weg. Zijn oogje lijkt nu ook minder extreem eng en ik zie nu ook hoe dat er uit zou komen te zien. Dat hele dikke waar dus de hechting zit dat is dus onder het oog..en daar boven is het bultje waar ze wat bloed hebben laten zitten om het oogje n beetje bol te houden. Het is nu nog allemaal wat opgezwollen en de haartjes moeten weer groeien, dus dan zal het er stukken beter uit zien. Ik durf nu ook te dwangvoeren. Het is niet meer zo eng en breekbaar als het er eerst uit zag. Ik denk wel dat de pijnstilling aan het uitwerken is, want hij heeft minder eetlust dan gisteren. Zelfs een aardbei wil die niet! Gelukkig heb ik nog carprofen hier liggen een klein beetje, maar genoeg voor vandaag. Ik geef hem straks gewoon wat. arm popje.. en ik ook arm want ik sliep totaal niet goed naast hem op t matras..mijn arme nek! hahah..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Domino, ja zo zat ik ook al te denken. Ik heb hem gewoon pijnstilling gegeven hoor. Ik had nog wat liggen van Boef ook, dus gelukkig maar. Hij is nu soms aan het piepen als die in actie komt. In eerste instantie dacht ik dat ik misschien medicatie of dwangvoer verkeerd gespoten had in zn bekje waardoor hij zo'n verslik geluidje maakt aldoor. Maar nu hoor ik het niet meer. En voor ik het wilde geven en zn bekje beet pakte piepte die ook een beetje en wilde die wegkruipen in zijn achteruit. Hij is nog steeds wel zielig hoor.. :frown:

1011022_490361371033444_985294842_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja echt zielig he.. zo sneu.. en ik kan ook zo weinig doen. Hij wil ook het liefst gewoon n beetje met rust gelaten worden. Af en toe een aaitje vind hij meer dan zat. Dan gaat hij weglopen en weer ergens anders in een hoekje zitten. Ik ben blij dat ik hem gisteren met rust heb kunnen laten. Meestal als ik zo'n hoopje ellende zie wil ik hem beetpakken in mijn armen nemen en knuffelen. Maar ik wist me te bedwingen. Ik dacht het is beter zo voor hem in zijn kooitje.. anders raakt hij toch alleen maar van streek als ik hem op pak en hij heeft zijn rust gewoon nodig. Nou tijd zal het zeggen. Hopelijk zal hij inderdaad snel weer opknappen. Helaas eet hij nu niet zo best..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm dat geluidje hoor ik af en toe nog steeds als hij zich gaat wassen of iets gaat eten.. zo'n soort rochel geluidje..zou die zich echt niet verslikt hebben? Ik durf nu niet eens meer wat in zn bekje te spuiten.. hij drinkt ook niet dus hij moet wel wat vocht binnen krijgen. Wat is dit toch aldoor man.. echt he ene stress in het andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou met Bailey gaat het weer wat beter. Hij is vanochtend voor controle geweest en de wond zag er goed uit. Hij is ook weer wat levendiger en kijkt weer helder uit zijn oogje. Hij eet ietsjes minder goed want hij had na de operatie valium gehad ofzo en ja nu moet hij het maar met carprofen dropjes doen. Ik moet wel constant hem stoppen als die bezig is zichzelf driftig te poetsen. Het gaat natuurlijk jeuken omdat het geneest. Ik ben doodsbenauwd dat die hechtingen los gaan daardoor en de wond weer open. Dat willen we niet hebben. Volgende week donderdag moeten de hechtingen eruit. Hij ziet er eigenlijk ook wel aandoenlijk uit met dat dichtgenaaid oogje..klinkt heel slecht en gemeen van mij.. maar ik vind hem er echt niet lelijk op geworden. Ik kan al een beetje fantaseren hoe het eruit gaat zien als het haar weer gegroeid is. Hij lijkt nu net zo'n cartoon konijntje. Mijn lieve schattepoepie. Zolang hij zich maar beter voelt ben ik heel blij. Hij heeft al een jaar lang zo lopen modderen met het oogje. Het werd hoogste tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey boefje,

Ik vind het niet echt gemeen klinken als je zegt dat hij er schattig uit ziet. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen maar het klinkt voor mij als of hij juist extra vertroeteld wordt inplaats als van iets lelijks of mismaakts te zien;)

Ik hoop echt dat hij zich snel weer goed voelt en dat zijn haartjes snel terug groeien.

Heel veel sterkte de komende tijd ik snap best goed dat het allemaal heel stressvol is.

Dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik weet het niet meer hoor... ik had afgelopen nacht nog bij hem geslapen. Ik heb er niet zoveel van meegekregen want blijkbaar was ik in coma. Toen ik wakker was keek ik tegen een actief konijntje aan. Er was aardig wat hooi gegeten als ik dat zo zag en hij knabbelde aan wat groenvoer. Dus ik dacht het gaat goed! Maar vanaf het moment dat ik wakker was heb ik er weinig van gemerkt. Het is echt een hapje dit en een hapje dat..en totaal geen biks uiteraard. Hij ligt maar te liggen. Maar om nou te zeggen hij heeft gas of verstopping.. als dat zo is dan zou die zich niet uitgebreid gaan wassen. Hij kijkt heel helder uit zijn oogje en hij tanden knarst niet. Ik herken mijn konijnen als een klein inelkaar gedoken hoopje ellende met dichtgeknepen oogjes als ze gas hebben. Maar dat is deze helemaal niet. Hij ligt daar zo fluffie met een waasje om zich heen en glinsteroogje. Hij worstelde toen ik hem een klein beetje dwangvoer wilde geven. Nou durf ik hem niet zo vast beet te pakken bij zijn kopje vanwege die wond dus heeft hij vaak mazzel. Hij eet met de dag slechter heb ik het idee. Nu kan je spreken van pijn, maar hij heeft wel pijnstilling gehad en de dierenarts had het over dat ze meestal de eerste twee dagen last hebben van operatie pijn en daarna niet meer zo heel erg veel. Hij is strontverwend. De hele dag draait Celtic Woman haha..zijn lievelings muziek.. Overal liggen zijn lievelings kruiden, groenvoer, biks, havermout, en nog een bakje met allerlei lekkere dingetjes waar die uit kan kiezen, twee verschillende soorten hooi. Maar nee.. als ik het voorhoud dan eet hij het wel tot hij er zat van is. Maar uit zichzelf echt op zoek gaan naar eten helaas niet. Hij had volgens de dierenarts geen haakjes of wat. Ze hadden dat tijdens de operatie even bekeken op mijn verzoek. Ik weet even niet meer waar ik goed aan doe. Hem volstoppen met dwangvoer en hem totaal stressen? Of hem uit zichzelf laten eten en maar hopen dat de oorzaak (pijn?) weg gaat en hij uiteindelijk vanzelf weer eetlust krijgt.

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

potverdikkie..hij wil ook echt geen dwangvoer..bijna onmogelijk. Ik kan hem niet goed beetpakken bij zijn koppie vanwege zijn oogje. Hij draait zijn koppie gewoon weg. Irritant dit! Vraag mij af of misschien zijn EC weer terug is? Ik merk nog niet zo heel veel aan hem of hij dat zou hebben. Nou ja misschien krijgt hij in de loop van de dag wat meer eetlust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ongelofelijk balen zeg dat het nou toch weer minder goed lijkt te gaan. Ik kan mij goed voorstellen dat je hier behoorlijk gestrest van raakt en dat jij je zorgen maakt. Ik heb helaas geen tips of advies voor je. Wil je wel heel veel sterkte wensen. Het is niet niks wat jij momenteel allemaal mee maakt.

Kop op Bailey doe je baasje een plezier en ga even goed eten. Slik anders de dwangvoeding in elk geval door.

Je kan het, je kan het, je kan het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zucht nou inderdaad..en dan doe ik hem in de kooi en gaat ie graven in t dekentje wat ik als bodembedekking heb en heen en weer huppelen want hij wil er natuurlijk uit.. maar ik denk als die in een kleine ruimte met eten is en hij verveelt zich dan eet hij sneller. Maar eten ho maar.. hij oogt zoooo totaal niet ziek. Hij is met tijden actief, wast zich en hij is gewoon helder en aanwezig en alert. Maar hij heeft gewoon geen eetlust lijkt het. Misschien maak ik mij te druk en omdat hij natuurlijk geen biks eet wil ik hem gewoon zo veel mogelijk zien eten. Maar Noellie en Juneau eten ook niet de hele dag door. Die luieren ook uren lang en dan gaan ze weer een hapje hooi nemen. Maar ze komen wel als een gek op het eten af en dat is het grote verschil.

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig hoor. Het kan natuurlijk zijn dat jij je te druk maakt maar ik begrijp het wel erg goed. Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik mij er ook druk om maken. Het is te hopen dat Bailey straks uit zichzelf wat zal eten. Of hem op sluiten in zijn kooi daarbij helpt, weet ik eigenlijk niet. Het kan natuurlijk zijn dat hij daar alleen maar gefrustreerd van raakt en dan al helemaal geen oog meer heeft voor het eten. Maar het kan natuurlijk ook positief uitpakken. Zelf zou ik hem gewoon de ruimte geven en hem zo nu en dan wat lekkere dingen aanbieden. Maar goed voor beide valt wat te zeggen. Het word uitproberen wat bij Bailey het beste werkt.

Heel veel sterkte in elk geval. Ik ben benieuwt hoe het verder zal gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij liep los rond en ik had alles mogelijke voor zn neus gezet. In de kooi had hij inderdaad gegeten. Gelukkig ken ik mijn nijn wel redelijk.. lol en misschien maak ik me ook te druk hoor. Maar goed ik ben ook nog niet zo lang geleden een konijntje kwijtgeraakt tijdens nazorg, dus ja dat maakt mij ook angstig. Maar ik moet er gewoon vertrouwen in hebben. Als ik weet dat zijn buikje goed voelt en geen gas voel of wat dan ook en ik weet dat zijn gebitje verder goed is dan mag ik er verder ook niet zoveel van denken. Ik moet het gewoon de tijd geven denk ik. Ik bedoel als hij lichamelijk verder niet in orde was dan was hij niet zo levendig en had hij de operatie ook niet overleefd. Hij keutelt en plast ook gewoon. Zolang hij maar iets eet toch? Ik ben gewoon bang dat hij straks vermagert ofzo maar het is ook nog maar drie dagen geleden.. :arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nou met met je mannetje? Eet hij inmiddels al wat beter? Het heeft ook gewoon tijd nodig inderdaad, hij heeft net een zware operatie achter de rug. Zolang hij in elk geval maar wat binnen krijgt. Alle beetjes helpen. Zolang hij fit is en gewoon keutelt en plast, zit het vast wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat wel goed met hem nog steeds. Hij keutelt nog en plast nog en eet nog wel groente al is het verspreid over de dag hier en daar een hapje of wat. Af en toe even hooi knabbelen en dan wat kruiden. Gisteren had hij 1 of 2 kleine kenner biksjes op..gek genoeg willen ze altijd wel de biks die ze normaal niet krijgen. Misschien omdat dit klein is ofzo. Maar ach wat is 1 of 2 bikjes. Hij is nog steeds nieuwsgierig enz. Ik vraag me af wat ik nog meer kan geven om hem aan te sterken want als hij niet gauw wat biks binnen krijgt dan kan dat toch niet goed zijn? Want zoveel groente en kruiden eet hij nou ook weer niet. Dwangvoer kan ik wel shaken bij hem. Hij is daar heel nasty in. Ik wilde vanochtend zijn pijnstilling geven en hij trok telkens zijn kopje los uit mijn handen. Nou laat ik meteen los natuurlijk ivm die hechtingen. Hij wil ook niks van een bordje aflikken. Hij loopt er met een boog omheen. Alsof hij trauma heeft van bepaald eten ofzo. Is er misschien nog een overheerlijke biks wat ik zou kunnen proberen te geven die hij niet kent? Hij wil zelfs die Beaphar niet terwijl hij dat juist zo heerlijk vond. SS junior hoef ik ook niet meer mee aan te komen. Is het nog te hard om te kauwen? Paardebloemblaadjes lust hij wel als een gek maar nu is groente ook niet het probleem natuurlijk. Alleen ik heb geen tuin en zo buiten pluk ik het niet graag ivm ziekte of wat. Bailey is niet ingeënt. Voor de operatie was hij ook al zo moeilijk met biks, vandaar dat ik mij dubbel zorgen maak.

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

oh... dat was t .. nou ja in elk geval iets. Hopelijk gaat ie gauw goed eten en krijg ik mijn spekkie weer terug met zn lekkere vlezige dijbeentjes. Hahaha.. als ik hem op schoot heb dan kruipt ie altijd naar boven en dan doe ik net of die een broodje is waar ik hapjes uit neem. :he: ja sorry ik weet t ik spoor niet.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef t op..ben net naar de dierenwinkel gecrosst voor paardebloem hooi xtravit voer en een knaagstaafje waar die normaal helemaal gek op is. Dat hooi heeft ie een paar knabbels aan gedaan, dat voer keek die niet naar om, sterker nog liep die voor weg en die knaagstaaf vond hij wel interessant, knabbelde heel voorzichtig een korreltje ervanaf..en liet hem staan. Er ligt nou zoveeeeeeeeeeeeeel spul op de grond voor hem. Drie verschillende hooi, groente, zelfs van havermout en water een papje gemaakt, gewone havermout, een bakje met allerlei lekkere dingetjes zoals johannesbroodjes, zonnebloempitjes en weet ik t wat..vier verschillende biks.. weegbree kruiden, aardbeiblad gedroogd, brandnetel gedroogd en bloemblaadjes gedroogd.... ik weet niet meer.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .