Ga naar inhoud

Morgen is het zover.. Bailey's oogje wordt verwijderd. :(


Boefje

Aanbevolen berichten

Nou ben ik maar een beetje op mijn eigen gevoel bezig. Cisaral ben ik een beetje in dosis omhoog gegaan. Normaal zou hij nog meer moeten hebben, maar we hebben expres minder gedaan omdat hij daar gevoellig voor was. Maar goed, ik merk dat er weinig schot in zit, dus dan maar even iets hogere dosis. Ik ga straks nog maar even ananas kopen voor de sap. Ik doe niet meer dan aanbevolen dosis van kat a lax omdat ik het goedje niet ken. Maar ik geef stiekem wel n beetje lactulose tussendoor tot de boel een beetje op gang komt. Hij heeft na de eerste darm massage een klein hoopje keutels gelegd en daarmee is het gezegd. Hij heeft af en toe tussen de dutjes door ineens een actief moment en gaat dan overal rond lopen en nieuwsgierig snuffelen en eet dan een plukje hooi waarna hij daarna weer gaat liggen. Hopelijk heb ik tegen het einde van de avond wat beter nieuws. Het zal toch een keer moeten verbeteren lijkt mij.

Ik kan mij nog herinneren dat ik Boefje begin dit jaar moest helpen haar darmen weer op gang te krijgen. Ze poepte dagen niet en at bijna niks. Ik moest haar toen ook dwangvoeren en darm massages geven en had haar ook lactulose gegeven, methocloral en cisaral en pijnstilling. Het heeft wel weken geduurd voor ze weer ok was. Ik had al een echo gepland toen maar de volgende ochtend de afspraak afgezegd omdat ze ineens die avond heel laat nog een hoopje keutels had gelegd en als een gek begon te eten. Dat was mijn wonder na langzamerhand hopeloos te raken. Nu maar hopen dat Bailey hier ook doorheen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 211
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou je kunt wat meemaken. Ik lees dit allemaal aandachtig mee, ik ben nog een nieuwkomer in de 'konijnenwereld' en leer hier allemaal veel van. Geef je je konijn ook ananas of alleen het sap dan? En waar is dat precies goed voor? Als je konijntje zo weinig eet kunnen er toch ook weinig keutels zijn of zie ik dat verkeerd?

Nou hopelijk krijg je snel verbetering en kun je weer lekker genieten van je nijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou normaal gesproken geef ik geen ananas sap..en ik heb het ook nog niet gegeven. Want volgens mij is dat nog niet eens zo goed voor ze..en ananas al helemaaaaal niet als ik mij niet vergis. Normaal geef ik prozyme wat je kan bestellen op een konijnenwebwinkel. Dat is poeder van de ananas stam. Daar zitten enzymen in die de brokjes (voer) sneller afbreekt als het dus in in haartjes vast zit in de darmen. Daardoor zou de verstopping mogelijk weg kunnen gaan. Maar ik moet het weer bestellen. Op het moment voel ik me best genaaid door sommige webwinkels. Ik had bij een site waar je medicijnen kon kopen ook een zakje SS junior gekocht omdat ik dit meestal gebruik bij zieke konijnen om dwangvoer van te maken. Maar toen ik die zak opentrok kwam er een stopverf lucht uit. Niet de heerlijke lucht die ik gewend ben van SS voer. Bailey had twee brokjes ervan gehad, maar ik vertrouw het voor geen meter!! Dat gaat mooi de prullebak in. En dan staat er op de zak dat het houdbaar is tot aug 2013. Waarom sturen ze de oude shit altijd. Normaal is het nog heel lang houdbaar. Dat merk ik ook aan bepaalde medicatie. Soms wil je gewoon een voorraadje houden in huis, maar als ze die oude rommel geven wat nog maar een half jaar goed blijft gesloten, wat heb ik daar dan aan.

Maar goed, genoeg gemopper! Goed nieuws! Bailey had gisteren een paar bikjes gegeten, begon ineens redelijk wat hooi naar binnen te werken en groenvoer at hij ook goed. Keuteltjes kwamen tevoorschijn in redelijke grootte. Nu vond ik het vanochtend weer een beetje triest. Misschien komt dat ook wel omdat ik de laatste tijd moeilijk mijn bed uit kom 'snachts. Dus dan doe ik de tijd ertussen iets langer voor ik dwangvoer geef of zo iets. Afgelopen nacht rolde ik strompelend mijn bed uit en had hem wat paardebloemblaadjes gegeven die hij op at..toen ben ik weer mijn bed in gekropen. Slechte zaak, ik weet het..maar ik ben echt kapot. Ik snak naar een hele nacht aan een stuk door slapen. Misschien gaat dat eindelijk dan toch binnenkort mogelijk zijn. Ik zie in elk geval vooruitgang!

Ik ben gisteren voor het eerst begonnen met Fenbendrops kuurtje. Want hij draaide wat met zijn oogje. Kan natuurlijk zijn omdat hij nog maar met 1 oogje ziet, dus dat oogspiertje wordt aardig opgerekt nu. Dat had ik bij Noellie ook gemerkt met haar scheve kop van de oor ontsteking. Toen kon ze ook met 1 oogje maar kijken. Haar oogje ziet nu nog redelijk een randje oogwit. Maar goed, Bailey is natuurlijk een EC konijntje en hij heeft zoveel stress gehad de laatste tijd. Het verlies van zijn vriendinnetje, een permanente verhuizing naar de woonkamer, een operatie, al dat getrek en gedoe aan hem met medicatie en dwangvoer..

Maar je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Aangezien ik van Bailey geen wandelend apotheekje wil maken heb ik besloten vandaag af te bouwen met de pijnstilling. Ik kijk het aan. Als hij geen blijk van pijn laat zien, dan geef ik het ook niet meer.

Wat ik mij wel afvraag is waar dat overmatig was/poets gedrag vandaan komt. Hij wast zich de hele dag en krabbelt dan achter zijn oortjes..en wast zijn pootjes dan weer. Zou bijna denken dat hij de kriebels heeft gekregen van de narcose.

Hopelijk vandaag weer een stapje vooruit! Voel mij in elk geval iets gerusten. Morgen moeten zijn hechtingen eruit. Beter hebben ze een assistente die hem vasthoudt want ik wil het niet zien!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de weinige keutels als ze te weinig eten betreft. Dit klopt. Maar aangezien hij in het begin zelfstandig at en ik niet elke seconde erbij ben met wat hij aan hooi of kruiden naar binnen werkt, is dat een teleurstelling als je weinig keutels ziet. Want dat betekend inderdaad dat hij te weinig heeft gegeten. En dit heeft ook weer een oorzaak uiteraard. Daarnaast, Bailey had later dus dwangvoer gekregen en toen kwamen er ook geen of amper keutels. Dus dan zit er ergens wat verstopt waardoor het er niet uit komt. Vandaar dat het best alarmerend is als er weinig keutels zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vanochtend had Bailey weer last van gas. Hij zat zielig als een balletje te tandenknarsen. Ik heb even een kwartier lang zijn buikje gemasseerd en dat voelde daarna alweer stukken beter. Bailey heeft 'sochtends meestal opstartprobleempjes. Geen eetlust enz. Maar goed we gaan er voor zorgen dat vandaag weer een succesvol dagje wordt. Gisteren ging het op zich ook wel best goed met het eten. Nog niet zoals het moet en hoort, maar al wel genoeg om mijn hartje weer wat gerust te stellen.

Ik ben net bij de dierenarts geweest.. (unGodly hour) sleepy.. maar goed zijn hechtingen zijn er uit! Hij zit nu in het diepste hoekje van zijn kooi waar ik moeilijk bij kan, bij te komen van dat enge dierenarts bezoekje. Of misschien wel dat enge fietstripje. Ik ben constant maar aan het verzinnen hoe ik het beste dat draagmandje kan vervoeren met de fiets. In een doek wikkelen aan het stuur, in een grote reistas aan het stuur, achterop de fiets en lopend.. drama. Vandaag heb ik met en schouderband dat reismandje om mijn schouder gedaan en zo met 1 hand gefietst en met die ander het mandje recht gehouden voor zover mogelijk. Nou.. dit moet beter kunnen. Nu doet mijn pols zeer en ik vond het ook niet extreem veilig. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel te hopen dat hij van dat gas af gaat komen want lijkt me niet fijn elke keer. Goed dat je hem kunt masseren, ik weet niet of ons konijntje daar zo blij mee zou zijn en of hij het sowieso wel toelaat.

Dat met de fiets is inderdaad onhandig. Heb je niemand met auto die met je mee kan rijden?

Anders zou ik het denk ik toch in een doek wikkelen en achterop de fiets vervoeren of inderdaad in een grote reistas aan het stuur als dat niet teveel slingert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft dat vervoer op de fiets, ik vervoer ze in een rugtas met een handdoek erin en een luchtgat bovenin geknipt, en mijn konijnen vinden het prettig ze schuiven niet wat ik heb gehad met zo'n vervoersmand dat mijn konijn destijds erin uitgleed en zijn poot gekneusd heeft, sinds dien zweer ik bij mijn "konijnen"rugtas een veilig holletje donker geen tocht en stabiel op de rug, misschien een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een rugtas goed idee. Ik ben eigenlijk naar een andere fiets aan het kijken op marktplaats waar ik zo'n rekje voor kan hangen. Deze van mij kan dat niet. Dan zou ik daar het reismandje op kunnen bevestigen.

Nou afgelopen nacht op de bank 'geslapen'. Omdat hij 's ochtends altijd wat probleempjes heeft met eetlust en toch een hard buikje weer. Telkens als ik wakker werd door pijn dankzij wokkelhouding en mezelf wilde ontkreukelen hoorde ik hem kauwen. Ik vond het niet nodig om te dwangvoeren want ik zag keutels liggen en hij at heerlijk en in een snelheid waarvan ik dacht dat het weer een gezond konijntje was.

Om zes uur vond ik het welletjes en ben ik mijn comfortabel bedje ingekropen. Toen ik weer wakker was vond ik dat hij inderdaad weer een beetje opstartprobleempjes had en ik heb zijn buikje gemasseerd die weer wat hard aan voelde en wat dwangvoer en medicijntjes.

Nu zit meneer zich weer uitgebreid te wassen.. maar eten..tja weer hier en daar een hapje. Ik weet niet waarom die werkelijk waar de hele dag door zich aan het wassen is. Alsof hij zich doodverveelt en niks beters te doen weet. Ja hij is nu alleen dus hij moet het even een tijdje zonder wijffie doen. Ik weet wel waar ik hem mee kan boeien. Hij wil in mijn kamer onder mijn bed. Maar als hij daar zit krijg ik hem nooit meer te pakken voor medicijnen of dwangvoer. Nou ja.. ik voel me niet meer zo gestrest op met moment dat hij in levensgevaar zou zijn, maar ik vind het wel uitermate vervelend dat ik alsnog 'duizend' flesjes medicatie voor me neus heb en dwangvoer en spuitjes en tien verschillende soorten biks en overal troep en dekentjes en weet ik het wat en hem constant in de gaten moet houden en telkens weer moet dwangvoeren of medicatie moet toedienen.

Ik wil gewoon weer een gezond vrolijk konijntje hebben die op mij af komt rennen als ik de woonkamer binnenkom met een bakje voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat dwangvoeren nou makkelijk ging..maar hij stribbelt en zijn koppie is natuurlijk gewond, dus ik kan daar slecht iets beet pakken. Maar als hij niet genoeg eten binnen krijg omdat ik maar mondjes maat dwangvoer bij hem binnen krijg en hij uit zichzelf nog niet zoveel eet, dan kan het nog heel erg lang duren. Is toch ook niet te doen..kan toch niet elke dag de hele dag in huis blijven wat ik nu al wel zo'n beetje doe.. Als ik hem daadwerkelijk elke dag om de twee uur 10 ml dwangvoer naar binnen werk dan was het probleem denk ik ook wel snel de wereld uit geholpen. Pff..Het is al een heel gedoe om al die medicatie bij hem naar binnen te krijgen...

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien met het dwangvoeren een idee...

Ik heb tosca stevig in een handdoek gewikkeld, echt als een rolletje

(Lichaam in het tapijt rollen en dumpen idee, weet ff geen ander voorbeeld :P)

Alleen het hoofdje eruit, op de kont op schoot zetten met de rug tegen je buik.

En dan met 1 hand duim in de nek en wijsvinger onder de kin en met je andere hand dwangvoer toedienen.

Echt zuur dat het zo lang moet duren bij hem :(

Hoop dat het snel verbeterd ;)

Ik duim voor jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ken de handdoek techniek.. maar voordat ik hem zo ingerold heb ben ik ook alweer een tijd verder.. en het is ook erg stressvol voor hem. Nu doe ik het gewoon als hij op de grond zit.. even aaien en zijn kopje wat naar achteren drukken..dit is 1 of 2x wel te doen..maar als je dat constant moet doen de hele dag door dan is zelfs dat vervelend vermoeiend en zwaar. Als ik hem om de twee uur zou moeten dwangvoeren meerdere spuitjes achter elkaar..en dan ook nog tussendoor zijn medicatie verspreid over de dag dan heeft hij nooit rust. Ik heb de mazzel dat hij ook nog zelf wel het een en ander eet.. dit is echt een rotperiode ook. De warmte, verharing, stress van alle gebeurtenissen. Ik snap alleen niet waarom het zo lang moet duren en waarom hij de ene moment eet alsof hij weer helemaal beter is en het andere moment weer een terugval heeft en amper wat naar binnen werkt. :erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik ook met Jailbreaker bij hem heeft het gelukkig allemaal niet zo lang geduurd. Maar daar was ik ook elk half uur wel even met hem bezig.

En de handdoek techniek heeft ook nog flink wat oefening nodig voor dat dat helemaal goed gaat.

Heel veel sterkte ik hoop dat hij snel weer de oude is.

Dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zo maar eens rondstruinen in de buurt voor paardebloemblaadjes. Heb mijn moeders tuin inmiddels al helemaal leeg geroofd.. ah ik hoor wat geknabbel.. gelukkig maar.. Ik sleep mijn matras maar weer naar de woonkamer. Ik ga niet nog een nacht op die verrekte bank slapen. Ik weet dat het overdreven overkomt, maar het stelt mij wel gerust als ik af en toe even in schemermodus mijn oogjes open kan doen en zie wat hij aan het doen is en of hij ook eet. Misschien wekt het zijn nieuwsgierigheid ook wel en is dat weer een trigger om te gaan eten. Als ik in mijn bed slaap, dan kom ik er bijna niet meer uit om alsnog te kijken hoe het met hem is en of ik moet dwangvoeren. Het is meer voor mezelf dan voor hem dat ik dat doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf dat hij wel genoeg zelfstandig eet verspreid over de dag om zijn darmen in beweging te houden, maar niet voldoende om alles weer compleet op gang te krijgen zoals het hoort bij een gezond konijn. Anders zou die gewoon normaal eten en ook echt op het eten af komen rennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap het hoor, ik woon zelf in een studio en ze zitten in de keuken, dus ik kan ze zo zien als de keuken deur openstaan, en die staat altijd open, dus ik kan ze heel goed in de gaten houden.

Ik had ze eerst op het balkon en door omstandigheden moesten ze naar binnen, maar ik wil ze nu niet meer daar hebben stel je voor dat een van de twee weer gas krijgt en ik het niet zie omdat ze op het balkon zitten. Moet er niet aan denken. En ik vind het ook veeeeeel leuker om ze binnen te hebben haha.

En als het voor jou goed voelt moet je dat doen. Ik doe dat ook altijd :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn matras ligt in de woonkamer en ik ga er gewoon een gezellige boel van maken, chocola, snoep, drinken.. tv kijken hahaha.. Bailey naast mij.. Hij had iets voor half 9 weer last van gas. Het viel mij al op dat hij telkens met zijn achterkant omhoog zat, dus ik pakte hem maar weer en begon te masseren. Rond half 9 toch maar snel naar de drogist gecrossed op de fiets om infacol te halen. Heb hem net wat gegeven. Ik ga niet elk uur doen zoals op internet omschreven staat. Ik vind en blijf het toch wel beetje eng spul vinden, maar misschien dat het om de paar uur goed genoeg is en dat het dan weg is. Hij is nu in elk geval weer blij en happy en eet weer lekker paardebloemblaadjes. Hopelijk knapt hij flink op en is die morgen weer een beetje zijn oude zelf. Het wordt de hoogste tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt wel of onze konijntje elkaar aan het na doen zijn, want Jailbreaker had ook rond dat tijdstip weer gas. Nu gaat het weer beter en ligt hij lang uit tegen zijn vriendinnetje. Lady zit hem nu ook elke keer te wassen. En dan vraag ik me af als die weer binkies aan het maken maak of ik me niet te veel zorgen maak. Sterkte meid :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou die van mij is alleen een paar keer mijn matras op gerend om vervolgens nieuwsgierig rond te snuffen en als ik de kamer weer in kom dan rent hij er snel weer af. Soms komt ie kijken als ik er lig. Hij had net weer behoorlijk last van gas. Ik heb hem net weer gemasseerd en nu eet hij weer wat paardebloemblaadjes.. en oh nu hupst die vrolijk over mijn matras. Ik weet niet waarom die aldoor zoveel gas krijgt. Ik heb net weer infacol gebruikt.. de tweede keer in mijn hele leven. Nou maar hopen dat het verbeterd en niet dat het juist erger wordt daardoor. Pijnstilling is ook al bijna op en het is natuurlijk weer weekend. Dacht het niet meer nodig te zijn..maar ja..

Ik had gehoopt eindelijk een keer te kunnen genieten van een weekend met een beetje goed weer zonder zorgen en eeuwig op te letten op Bailey. Ik vrees dat het er weer niet in zit. Ik ben gewoon aan het kwartetten met al die medicijnen. Welke ga ik nu gebruiken... normaal gesproken heb je gewoon vaste tijdstippen.. maar aangezien het niet allemaal medicatie is waarvan ik zeg jippie yay dat is zo goed voor hem.. en het niet allemaal teveel op elkaar wil gebruiken ga ik aldoor improviseren.

Ik ben die kat a lax ook niet meer gaan gebruiken. is op basis van vaseline en dat zou op langere termijn niet gezond zijn. Dus nu alleen lactulose.. ik ga Bailey nog maar even dwangvoeren. Die protexin is ook maar teleurstellend... heb er nog weinig van gemerkt. Ik heb toen begin dit jaar bij Boefje haar heftige verstopping a vogel gebruikt ...daar leek ik nog beter resultaat mee te boeken. Nou we zien het wel weer. We gaan gewoon door..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja Bailey eet ook wel met vlagen hooi en groente.. voornamelijk witlof en paardebloemblaadjes..de rest wil hij niet eens. Maar zodra zijn buikje weer met gas vult is het weer gedaan en gaat hij er weer ongemakkelijk bij zitten met zn kont omhoog.. Hij had in het begin niet eens zo heel veel last van gas. Het is pas de laatste dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .