Ga naar inhoud

Joepie gaat langzaam vooruit


joepie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

joep zit op een fleece deken en heeft een bak met houtsnippers.......maar al een aantal keer een plas ernaast en dan verplaatst hij niet, blijft ie gewoon in zijn eigen plas zitten!

Dank je wel als je dat wilt doen, echt helemaal super.!!

Mice: ik lag dubbel, mijn man overigens ook!!!!! Geweldig!

Gnégné, mijn coole JoepieYel :he:

die gaan we onthouden:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

joep eet echt meer....ook uit zichzelf veel meer ss brokken. Eerst 1 keer per dag, soms geen eens 1 x. en nu wel 3 keer per dag en dan best veel ook. Ook 2 keer bijvoeden, groente/fruit en boterham en luzerneruiten etc en toch is joep weeeeer afgevallen. Hoe kan dat nou toch?!?!?!?!?!?!!??!!?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook niet leuk! Doe je zo je best, en Joep ook, valt hij nog af!

Misschien komt het omdat hij zo hard aan het vechten is tegen de ziekte. Dat moet hem natuurlijk heel veel energie kosten. Wat zegt je DA ervan?

Vind het wel echt super hoeveel tijd en liefde je in hem steekt. Ik weet niet of ik dat ook zou kunnen! Heel knap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter worden kost veel energie. Daarbij denk ik dat hij misschien veel vocht vast gehouden heeft. Hij was immers helemaal opgezwollen en dat neemt af toch? Ik denk dat het verlies van dat vocht in ieder geval deels zijn gewichtsverlies verklaart. Dat is niet erg, want dat vocht heeft hij niet nodig. Spieren en een beetje vet is belangrijker bedoel ik. Je kunt dat natuurlijk niet gescheiden meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja alles neemt af maar de hoeveelheid vocht weegt geen honderden grammen denk ik..

Ja balen hoor we voeren hem zoveel en hij eet ook echt gewoon goed en nog afgevallen ook. hij woog al zo weinig....

wil niet dat de vermagering hem straks alsnog het leven kost. Vandaag is joep wel al 2 keer uit zichzelf even een ommetje gaan maken in de woonkamer. Dat was goed om te zien.

Verder heeft hij wel veel haaruitval....zijn huid ziet er niet uit en zijn haren rondom zijn koppie vallen echt uit.

We zitten op dag 38!!!!

Ps verjaardag was erg leuk, Dani is goed verwend!!!!! Vandaag de hele dag gespeeld met al het nieuwe speelgoed. Zalig op o'n regenachtige dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft niet... er zijn ook wormen die in de darmen blijven zitten. Ook pinwormen zie je maar een enkele keer als een konijn die heeft. Maar ik hoop niet dat hij dat heeft want dat zou inhouden dat ie er nog een medicijn bij moet hebben... weer een extra belasting op z'n lijfje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft niet altijd. Meestal zijn ze alleen zichtbaar als de poep net uitgescheiden is.

Dat kan zowel in de BKD's zijn, maar ook op de gewone keutels.

Heeft het konijn echt een zware besmetting dan is de kans groot dat je ze ziet of dat de poep duidelijk anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zou wegen wat hij nu eet, en dat vergelijkt met wat hij zou moeten eten voor het gewicht wat hij zou moeten zijn, eet hij dan genoeg op een dag?

Omdat hij een FH is, moet hij toch wat zwaarder zijn. Ik denk zelf dat hij nog niet de juiste hoeveelheid eet om zijn gewicht te behouden/aan te komen. Ik heb zelf een konijn wat 6kg zou moeten zijn een tijd gedwangvoerd, maar als ik uitrekende wat ik erin zou moeten stoppen, dat heb ik nooit gered. Hij viel ook steeds meer af.

Het scheelt dat Joep nu alweer zelf eet. Had je hem al aan de junior voeding? En wat weegt hij nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joep krijgt 60/70ml bijvoeding. Daarnaast eet hij bijna een boterham per dag, 3 keer ss brokken.....en dan telkens een stuk of 30/40!? 100 in totaal ofzo....heb even gekeken das zo 50 gram!!! staat 60/70 gram per volw konijn...joep is nu 3 kilo! Hij woog 4,3! En ook best wat groentes....en net ook hooi! Het lijkt me echt genoeg voor een fh. Dus daarom baal ik van het afvallen want dit is toch voldoende???

Joep eet nog niet zelf.....wij geven het hem!!!! Elk brokje etc geven wij hem!

We zitten op dag 38!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik weet het ook niet.

Het is inderdaad aardig wat. Ik had uitgerekend dat ik puur aan dwangvoeding zo'n 25 spuiten (=250 ml) per dag zou moeten geven voor 6 kg konijn (Critical Care).

Is 4,3 kg een volgroeide Joep? Hij is nog jong toch? Volgens mij moet je uitgaan van het eindgewicht van het konijn namelijk.

Ik las hier op BB dat je een gezond konijn 15-20 gram SS per kg moet geven volgens mij (correct me if I'm wrong).

Stel dat hij 5 kg zou moeten worden, dan is dat dus 75-100 gram per dag. Hou dan in dit geval 100 gram aan, omdat hij aan moet komen.

Hij krijgt dan 50% van zijn voedingsbehoefte aan SS binnen.

SS recovery: 1 zakje per kg konijn per dag.

5 kg = 5 zakjes. Ik dacht dat ik 2-3 spuiten uit zo'n zakje maakte, dus dat zou dan 100-150 ml zijn.

Ook dit zou dan 50% van zijn voedingsbehoefte moeten zijn.

Lastig rekenen met een boterham natuurlijk. Daar zou hij sowieso "dik" van moeten worden.

Puur theoretisch gezien lijkt me dus dat hij inderdaad genoeg binnen zou moeten krijgen, in elk geval om niet af te vallen.

Kennelijk vreet die rotziekte en het herstel daarvan zoveel energie dat je hem toch nog meer toe zou moeten stoppen.

Ik snap dat je er al alles in probeert te stoppen wat hij maar aan wil pakken. (Dat bedoelde ik eigenlijk met "zelf eten" dat hij de brokjes wel zelf naar binnen werkt.) Ik denk dan ook dat je niet meer kunt doen. Goed dat je zijn gewicht in de gaten houdt.

Zie mijn inbreng trouwens niet als aanval, ik probeer met je mee te denken. Ik weet uit ervaring dat het vreselijk frustrerend is als je ondanks al je goede zorgen en alles wat je er in stopt, je konijn toch af blijft vallen.

Je kan rekenen wat je wil wat dat betreft, het is zoals het is. Ik ben nogal een cijfertjespersoon en wil graag alles logisch verklaren. Helaas lukt dat in dit soort gevallen zelden.

Over cijfertjes gesproken: 38 en still counting! Nog een half uur dan is dat 39!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja 39 alweer!

Klopt wat je schrijft.....en dan bij elkaar gerekend zou dat voldoende moeten zijn....de tekort aan brokken geef ik met bijvoeren, en dan dus bammetje, groen en hooi en luzerne ruiten etc....

Lijkt mij genoeg om niet meer af te vallen inderdaat. Weet het ook niet. Ik blijf hem voeren, groot deel van de dag zit ik bij hem om er van alles in te proppen!!! Meer kan ik niet doen.

Net ook weer 30 brokken....paar plukken hooi en best wat groen. Nog 2 keer brokken vandaag en we zitten alweer aan die 100 en dus 50 gram! En dan straks nog meer hooi en groen en bammetje etc!!

Joep heeft wel last van plakpoep. De da zei dat duplo zou werken op zijn darmen en ze daar vaak diarree van krijgen. Nou dat is nu dus ook zo. Ook nog wel gewone keutels ertussen maar ook echt vieze plakpoep!

Wat kan ik daar aan doen? Misschien stoppen met de duplo maar ja we zijn er echt nog niet hoor met joep. Zijn neus is nog steeds zooooo vol snot!!! Zijn ogen steeds vies met wittig spul/pus???

Dus ergens denk ik dat stoppen ermee te vroeg zou zijn?

Wat wel weer opvallend is is dat joep nu al weer, dus in de ochtend al in de woonkamer is.....tijden bleef hij op zijn plekkie maar nu steeds vaker komt hij de woonkamer in. Dan gaat ie wel op een plekkie zitten en thats is maar hij maakt wel vaker nu de wandeling richting de woonkamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkijk je niet wat vocht weegt! Elke ml is een gram. Het zal niet alle gewichtsverlies verklaren, maar wel een deel. En joep is ziek. Heel erg ziek. Dit kost energie. Veel energie. Dus dat zal hij niet verspillen aan onnodig rondlopen. Ook zal zijn lijfje het niet "verspillen" aan groeien, dat hij dus niet groeit is ook logisch. En die boterham bevat niet heel veel voedibgsstoffen voor. Joep. Het zal vullen, er zitten koolhydraten in, maar die de eiwitten die joep nodig heeft om te groeien. Je zou eens kunnen proberen of je zonder die boterham meer ss-jes erin krijgt. En nogmaals, pak de junior ss. Dit bevat de eiwitten die joep nodig heeft in hogere concentraties.

Verder zou ik zeker niet stoppen met de duplo. Als die plakpoep nou het ergte is waar hij last van heeft..... Oke het ruikt niet fijn, maar hij zit binnen en enorm veel vliegen zijn er ook niet meer dus de kans op maden is ook minder. Probeer gewoon zijn kontje met wcpapier ofzo zo schoon mogelijk te maken zodat er geen hele klonten komen te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat joep binnen krijgt is genoeg voor een GEZONDE VOLWASSEN fh. Joep is heel ziek en zou in de groei moeten zijn. Joepie zal wellicht dus nog meer nodigg hebben. En die 10 tot 15 gram is een richtlijn, geen wet. Elk konijn is anders en elke situatie is anders. Bedenk dit goed.

Dat joep zelf ze brokjes niet opzoekt en pakt is eigenlijk ook niet zo vreemd: hoe moet je je eten vinden als je net als joep niet kunt ruiken en niet kunt zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .