Ga naar inhoud

Joepie gaat langzaam vooruit


joepie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Deed ik op het laatst met Kodi ook toen hij een slecht gebitje kreeg....gewoon wat biks met water in de blender en een lekker papje maken. De hoeveelheid water bepaalt de vloeibaarheid. Gebruik desnoods lekker wat lauwwater. Dan gaat het voer direct lekker ruiken.

Kodi vond het het lekkerste als het net uit de blender kwam.

verder gaat het heel goed hoor Joepie....blijven volhouden...we hebben de pootjes hier bij elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat durf ik nog niet te zeggen hoor want de myx heeft hem heel erg toegetakeld...

Zijn gewicht baart me zorgen....zijn neusje.....al 5 weken snot dat ademen bemoeilijkt wordt, vol met korsten en ik zie zelfs zijn voortanden als hij eet, die 2 delen onder zijn neus lijken wat los van elkaar te zitten. Hij heeft ook duielijk last van zijn mondje neus....

De verdikkingen waarvan ik vind dat ze niet meer slinken, want dat deden ze wel maar het is hoe het is en zo blijft het lijkt het wel. Zijn oogjes nog steeds half open zeg maar en ook nog super veel viezigheid en pus enzo.....

Tja de myx heeft hij overleefd maar nu nog verder....alles wat de myx he aangedaan heeft....hij is er echt nog niet hoor en soms ben ik echt nog wel bang!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig drinkt hij nu zelf en loopt ook meer

alleen wel zielig dat die verdikkingen er nog zijn.

als die nu minder zouden worden zou Joep ook minder pijn hebben.

mischien toch maar even maandag bellen naar de dierenarts en vragen hoe je hem het best schoon kan maken

zelf heb je ook als je lekker schoon bent dan je dan veel beter voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog meer afgevallen....:-(

Ik ben bang.....hij zit echt op een kritiek gewicht....hij komt niet aan ondanks al onze voeding...en blijft dus afvallen...

Schrik noet van 4 kilo.....nu 2650 gram!!!!! Dit gaat niet goed hoor...hoe lang red hij het nog zo!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje hij is inderdaad veel afgevallen.......hij zou nu toch langzaam of stabiel moeten blijven of bij gaan komen lijkt mij persoonlijk ( ben geen da maar voor mijn gevoel). Heb je eens voor een second opinion gevraagd bij een andere da zoals al werd aangegeven, die moeten toch weten hoe een ziekteverloop is.......gewoon even inderdaad ook voor je eigen gevoel. Gewoon bellen. Jullie hebben nu al zo`n gevecht geleverd, zou wel heel wrang zijn als dit hem nu gaat opbreken. Kom op joepie!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet hoe je het op kunt lossen, maar kan me wel voorstellen dat hij veel energie verbruikt. Daarnaast zijn zijn slijmvliezen aangetast door de ziekte. Zijn neus en mond zijn immers ook kapot. Dat zal in de darm misschien niet anders zijn en daardoor kunnen voedingsstoffen minder makkelijk opgenomen worden. Ik ben geen dierenarts, maar denk dat dit de verklaring kan zijn?

Even met een andere DA bellen kan geen kwaad natuurlijk, maar ik zou niet met hem gaan slepen als dat niet nodig is. Kost alleen maar weer meer energie.

Veel beterschap!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh Joepie, en baasje van Joepie.

Ik hoop zo dat hij beter wordt! Dat afvallen is wel echt schrikken. Zeker met alle inspanningen van jou!

Ik duim heeeeel hard voor jullie. Hij is al zo ver gekomen, dat doen niet veel nijntjes en baasjes jullie na.

* duim duim duim *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heeft hij nog amper bewogen, zit echt stil op 1 plekje, amper keutels de afgelopen dagen ging hij echt wat vooruit, meer bewegen keutels hele bergen!!

Maar nu, het is echt een klein hoopje ziek konijn...

Als ik hem optil heb ik ook echt zijn botten vast, meer is het niet!

Ik weet het niet hoor dames.....

En ja ik kan wel een andere da bellen maar geloof zelf niet zo dat het nut heeft!

Of het erbij hoort of niet, hij komt niet aan......daar kan niemand iets aan doen, wij geven hem al zoveel.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier totaal geen verstand van maar ken iemand die een konijntje had die ook ziek was.

Ging daarna weer beter, maar viel ook flink af.

Bleek dat het konijn een soort wormen had.

Heb even op internet gekeken en kwam ik dit tegen:

Als je konijn mager is, maar toch een dikke buik heeft kan dit door wormen komen. Je kunt het zien aan de wat vage symptomen als slecht verharen, doffe vacht en/ of een grote eetlust maar toch afvallen. Aan verse konijnenkeutels kun je bij een flinke wormbesmetting de wormen zien zitten. Het is niet altijd aan de keutels te zien, als de keutels al opgedroogd zijn is het niet meer te zien en ook als de wormbesmetting niet ernstig is zullen de wormen niet zichtbaar zijn op de keutels.

Ik weet niet of je hier iets uitherkent...

Sorry als het nutteloze informatie is maar ik herkende dit verhaal van wel eten maar afvallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .