Ga naar inhoud

The Hay Experts (UK)


hyperpancake

Aanbevolen berichten

Indy had wel kiezen, maar ze stonden niet helemaal goed. Hoe erg het precies was weet ik niet, als ik mijn huidige (konijnkundige) DA moet geloven (en dat doe ik :P) dan viel het reuze mee. Hierdoor heeft hij haakjes gehad. Maar Indy is eigenlijk ruim vijf jaar gewoon een gezond konijn geweest, ondanks het gebrek aan hooi.

Zijn keuteltjes zijn nooit groter geworden van de gedroogde kruiden en de verse groenten (en kruiden) helaas.. En hij heeft ook nog wel de nodige darmproblemen gehad, ondanks de SS, zijn darmen hebben één keer echt (bijna) stilgelegen, dat heeft een week geduurt (nah ja, het ging telkens weer wat beter en dan weer slechter, niet een week fulltime stilgelegen hoor) en hij zat er vaak ook net tegenaan, maar ja, je leert de signalen snel genoeg herkennen, je weet wat je moet doen dus je kan de meeste ellende vaak wel voorkomen..

Hij is uiteindelijk overleden aan een acute bloath waarschijnlijk, alleen in hoeverre dat met (niet)hooi eten te maken heeft weet ik niet?

Goh, je hebt heel erg veel doorstaan met Indy. Ik ontdekte dat je een log hebt door te google-en naar acute bloath. Wat prachtig, jouw Indy. Heel mooi koppie. De platte, brede (eigenwijze) snuit is precies zo bij Tony. Heel veel sterkte met het gemis!

Ik vind het erg fijn bevestiging te krijgen dat sommige konijnen geen hooi eten. Ik voelde me in het begin erg onzeker of ik het goed deed. Ik ben overbezorgd eigenlijk, maar geen hooi eten is ook een ernstig konijnenprobleem. Tony heeft dus ook kiezen, ze zijn waarschijnlijk gevoelig omdat ze niet genoeg ruimte hebben en ze drukken zijn rechtertraanbuis dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt, Laura, Lirazel en Busylizzy. Hier is een C1000 en ik ga vanmiddag kijken! De rolletjes zijn inderdaad waanzinnig duur.. maar ja, als een konijn geen hooi eet dan ben je blij met elke vezel die hij eet :yipi:

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, je hebt heel erg veel doorstaan met Indy. Ik ontdekte dat je een log hebt door te google-en naar acute bloath. Wat prachtig, jouw Indy. Heel mooi koppie. De platte, brede (eigenwijze) snuit is precies zo bij Tony. Heel veel sterkte met het gemis!

Ik vind het erg fijn bevestiging te krijgen dat sommige konijnen geen hooi eten. Ik voelde me in het begin erg onzeker of ik het goed deed. Ik ben overbezorgd eigenlijk, maar geen hooi eten is ook een ernstig konijnenprobleem. Tony heeft dus ook kiezen, ze zijn waarschijnlijk gevoelig omdat ze niet genoeg ruimte hebben en ze drukken zijn rechtertraanbuis dicht.

Dankjewel! :) Indy was een heel bijzonder konijntje. Naast problemen met zijn tanden en darmen heeft hij ook EC en blaaszand/stenen.. Had dan. Maar 't was een dapper ventje.

Ik heb werkelijkwaar álles geprobeert met Indy, alle hooisoorten, smaakjes.. En inderdaad, soms eten ze gewoon geen hooi. Wel een uitzondering, maar ze zijn er.

En het is inderdaad een ernstig probleem.. Hooi is zó belangrijk. Maar Indy is er bijna 7 mee geworden! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook een goed idee voor Tony, Bunny Basic T van Oxbow. Dit kun je bij The Hay Experts bestellen.

Ik heb dit voer voor Indy bekeken, die had dus blaasproblemen daarom moest ik zijn calciuminname zoveel mogelijk beperken en dan wordt dit voer vaak aangeraden. Maar niet alleen is het calciumgehalte vrij laag, het vezelgehalte is ook heel hoog, nl. 25%.. (19% in Science Selective, 22% in Science Mature..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! :) Indy was een heel bijzonder konijntje. Naast problemen met zijn tanden en darmen heeft hij ook EC en blaaszand/stenen.. Had dan. Maar 't was een dapper ventje.

Ik heb werkelijkwaar álles geprobeert met Indy, alle hooisoorten, smaakjes.. En inderdaad, soms eten ze gewoon geen hooi. Wel een uitzondering, maar ze zijn er.

En het is inderdaad een ernstig probleem.. Hooi is zó belangrijk. Maar Indy is er bijna 7 mee geworden! :)

Zo veel problemen en toch 7 jaar geworden!!

Dan heb je ontzettend goed voor hem gezorgd en Indy was een vechter. Zo te horen was het heel lastig, omdat hij verstopping kreeg zelfs met Science S. Petje af voor jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook een goed idee voor Tony, Bunny Basic T van Oxbow. Dit kun je bij The Hay Experts bestellen.

Ik heb dit voer voor Indy bekeken, die had dus blaasproblemen daarom moest ik zijn calciuminname zoveel mogelijk beperken en dan wordt dit voer vaak aangeraden. Maar niet alleen is het calciumgehalte vrij laag, het vezelgehalte is ook heel hoog, nl. 25%.. (19% in Science Selective, 22% in Science Mature..)

Geweldig, bedankt! Volgende bestelling gaat deze mee. Ik heb het gevoel dat Tony in een wankel evenwicht leeft, hij wordt ouder (6 a 8 jaar) dus ik ben blij met elke extra vezel die ik nog uit mijn hoed kan toveren :bunny4:.

Hier merk ik trouwens ook niet dat verse groente/kruiden helpen, ze krijgen het natuurlijk wel dagelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb een paar weken geleden besteld, alles supernetjes aangekomen na een week, maar behalve het voer is alles nu wel inmiddels echt VERNIETIGD! DE cavia's hebben de multimat gewoon in 4 dagen tijd helemaal opgegeten, mijn konijnen hebben de chill 'n chew mat onherstelbaar vernield door er vele plasjes op te doen, de hay cookies werder genegeerd door de konijnen maar worden geschredderd door de cavia's, alhoewel ik geen verschil merk tussen reactie op gewoon hooi en die geperste rondjes, want veel meer dan dat is het niet. En de wilgenballetjes worden door alle dieren genegeerd... Volgende keer (over een half jaar, als eindelijk alle voer op is) bestel ik alleen nog maar VOER!!!! Tenzij ik natuurlijk gewoon als baasje in de verleiding kom.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die weave a ball ligt hier binnen een half uur al in kleine stukjes in de kooi :rofl:

Dat is ook de rden dat ik de drie verschillende balletjes die ik zelf zo decoratief vind voorlopig never nooit niet aan ze geef. Eigenlijk koop ik die speeltjes namelijk omdat ik ze zelf wil hebben hebben hebben :money: :money: :money:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn bestelling ook binnen gekregen vandaag. 6 zakken SS, chill n chew matten, verschillende wilgenballetjes/ringen, ton o fun run bun, wilgenmandje (waar ik hooi in ga geven), excel natural snacks (die al op zijn)

die wilgenballetjes vinden ze hier geweldig, er wordt flink aan geknaagd. Dat ze al snel kapot zijn vind ik niet erg, als ze maar plezier hebben en zich niet gaan vervelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben ze de Willow Ring gekregen, het viel me al op dat de ring een hele sterke houtgeur heeft (heb eens stokjes uit de dierenwinkel gehad en die roken eigenlijk nergens naar) en ze vlogen er ook echt op af! Hij ligt nu in een hoek gesmeten van het hok, ze zullen er vannacht wel weer verder mee gaan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben ze de Willow Ring gekregen, het viel me al op dat de ring een hele sterke houtgeur heeft (heb eens stokjes uit de dierenwinkel gehad en die roken eigenlijk nergens naar) en ze vlogen er ook echt op af! Hij ligt nu in een hoek gesmeten van het hok, ze zullen er vannacht wel weer verder mee gaan :D

Ik weet niet hoe groot je ring is, maar iemand heeft een topic geopent met een waarschuwing over die dingen, haar konijn heeft de ring om zijn lijfje weten te werken, en dat vond hij niet fijn. Ze hebben hem er met moeite uit gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net ook weer een bestelling geplaatst; mooi uitgemikt met de verzendkosten, voor 27.94kg :he: Het meeste is SS, dat is trouwens nog steeds in de aanbieding. Verder nog wat hooi, kruiden en wilgenspeeltjes.

Nu maar wachten tot het komt :bounce:

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe groot je ring is, maar iemand heeft een topic geopent met een waarschuwing over die dingen, haar konijn heeft de ring om zijn lijfje weten te werken, en dat vond hij niet fijn. Ze hebben hem er met moeite uit gekregen.

Bedankt voor je waarschuwing, ik had het inderdaad al gelezen. Heb de ring voor ik 's avonds op bed ging dan ook in 2 stukken geknipt. Toen was denk ik de lol eraf want héél erg veel hebben ze er niet meer aan geknaagd :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Volgens mij zit je dan juist net in het hoge tarief, de grens ligt bij 28 kilo dacht ik, maar als je even terugleest in dit topic staat het er vast vaak genoeg.

Grens is idd 28 kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .