Marjoleink Geplaatst: 10 augustus Geplaatst: 10 augustus Ik vind het zonder Bunnybunch lastig om een goed adresje te vinden voor kruiden en snacks. Pets Place en Intratuin hebben Selective Naturals, maar een konijn wil ook weleens iets anders. Ze hebben ook Vitakraft, maar van de meeste spullen daarvan ben ik niet zo onder de indruk. Ik heb me vrijdag een slag in de rondte gezocht naar johannesbrood, en uiteindelijk wel online gevonden. Maar ik heb nog niet een winkel gevonden die alles heeft wat ik zoek. Bijvoorbeeld gedroogde pastinaak zie ik nergens. Heeft iemand suggesties? Quote
Roos-Anne Geplaatst: 10 augustus Geplaatst: 10 augustus Naast bestellen bij Bunnybunch, bestelde ik soms een kruidenpakket bij D-tails. Meestal is de ervaring goed. Quote
happy211 Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus Ik koppeling regelmatig dingen zoals lijnzaadbrokjes en weegbree bij de konijnenopvang. Daar haal ik ook hooi en hennepvezel. Als ik brokken nodig heb, dan bestel ik die bij dtails en dan bestel ik ook kruiden mee. Ik ben daar wel tevreden over. Quote
Boris en Beer Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus Is iemand al bekend met het Knaagbox principe? Daar zat ik naar te kijken om mee te beginnen. Is samengesteld door een konijnkundig dierenarts, en dan kun je een abonnement nemen zodat je elke maand een variatie (best veel ook!) met snacks/groenten/kruiden toegestuurd krijgt, en daar kun je dan ook een groot pak hooi aan toevoegen. Dat hooi komt uit Oostenrijk en schijnt erg goed te zijn. Ik denk dat ik daar mee ga beginnen. Ik vind het aanbod in winkel en online maar matig. Plus best handig dat je gewoon maandelijks een box krijgt thuisgestuurd! 1 Quote
Marjoleink Geplaatst: 11 augustus Auteur Geplaatst: 11 augustus 4 uren geleden, happy211 zei: Ik koppeling regelmatig dingen zoals lijnzaadbrokjes en weegbree bij de konijnenopvang. Daar haal ik ook hooi en hennepvezel. Ja, daar had ik ook aan gedacht, maar ik vind het nog best een eind rijden. En iedere keer als ik in de buurt ben, bij de dierenarts, heb ik Clarence bij me, dus dat is dan ook niet handig. Misschien toch binnenkort eens gaan kijken. @Boris en Beer ik heb even gekeken. Het principe klinkt goed, maar het is best veel geld, en je kunt nergens zien wat er precies in zit. Dus moeilijk te beoordelen of je waar voor je geld krijgt. Heb je gezien dat je ook een proefpakket kunt bestellen voor €11,95, inclusief een kortingsbon van 10 euro? Als je dit gaat doen, dan willen we uiteraard graag een uitgebreid verslag. Quote
Boris en Beer Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus 1 uur terug, Marjoleink zei: Als je dit gaat doen, dan willen we uiteraard graag een uitgebreid verslag. Yes, zal ik zeker doen! Een proefpakket is inderdaad een goede optie voor de eerste keer. Sowieso maar eerst testen of Boris & Beer er gelukkig van worden hiihi. Je kunt inderdaad niet de precieze inhoudt terugvinden, vermoedelijk omdat de boxen elke maand een andere inhoud zullen hebben. Ik vind het zelf ook veel geld hoor, maar tegelijkertijd betaal je tegenwoordig voor alle snacks en kruiden veel geld (vind ik), en daar zit dan vaak nog verzendkosten bij 😐 Ik vind de kwaliteit van het hooi wat (web)winkels aanbieden ook slecht tegenwoordig. Veel is al helemaal uitgedroogd en oud wanneer het in de winkels komt te liggen. Lang verhaal kort; het is inderdaad moeilijk zoeken naar goede snacks, gedroogde groenten/kruiden en hooi! Ik houd jullie op de hoogte van mijn avontuur 😆 2 Quote
Arielle Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus Ik ben ook benieuwd naar de box! Die heb ik al eens eerder voorbij zien komen en was er toen al benieuwd naar. 1 Quote
Cheeta26 Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus Ik haal mijn gedroogde kruidenmixen van het merk Petifool bij Amazon. Die hebben ongeveer dezelfde samenstelling als die van de bunnybunch webshop. 1 Quote
Bunny566 Geplaatst: 15 augustus Geplaatst: 15 augustus gerbilshopqueenies verkoopt verschillende produkten die ook geschikt zijn voor konijnen. Ik zag dat ze ook pastinaakpellets verkopen, misschien een optie ipv gedroogde pastinaak. De laatste keer heb ik wat besteld bij de bunnykruidenier in De Westereen. Zij heeft ook een redelijk assortiment. Quote
Boris en Beer Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Op 11-8-2025 om 20:23, Cheeta26 zei: Ik haal mijn gedroogde kruidenmixen van het merk Petifool bij Amazon Ik zit er even naar te kijken! Bedoel je dus die emmertjes met gemixte kruiden enzo? Hoe lang doe jij ong. met zo'n emmertje? Quote
Cheeta26 Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Dat hangt af van de soort mix. Ik voer 10 gram kruidenmix per dag en ik voer om en om. Dus de ene week de ene mix en de andere week de andere mix. Nu heb ik de kruidenoase daar zit 370 gram in per emmer en de wilde bloemenweide zit 600 gram in. Tussen oktober en maart voer ik de weerstandmix en de groententuin om en om. Ik gok 1,5 tot 2 maanden dat ik ermee doe en de enmertjes kan ik dan weer gebruiken om iets anders in te doen Bunnybunch webshop had 3 van de 4 mixen hetzelfde als Petifool dus ben er daarom voor gegaan 1 1 Quote
Suus1978 Geplaatst: 20 augustus Geplaatst: 20 augustus (aangepast) DRD heeft best veel kruiden, ik bestel daar vaak voor de cavia's. Dtails ook dacht ik. 20 augustus aangepast door Suus1978 Quote
Boris en Beer Geplaatst: 23 augustus Geplaatst: 23 augustus Hoi allemaal! Hierbij de beloofde update; ik heb zojuist mijn eerste Knaagbox + Oostenrijks hooi van Knaagbox binnen gekregen! Het hooi is mooi groen, ruikt heerlijk en voelt vers. Mijn buns zijn er ook gelijk flink aan gaan knabbelen. Een succes dus. De Knaagbox met kruiden is top! Ik heb een flinke hoeveelheid gekregen waar ik echt wel een maandje mee kan doen, verpakt in fijne zakjes en ziet/ruikt ook goed! Ik heb sommige zakjes al in kleine mate aan Boris & Beer laten proeven en het was op voordat ik het doorhad. Je krijgt een brief erbij met informatie over de kruiden die je ontvangen hebt, evenals de aanbevolen dosering en evt opbouw. Echt top! Al met al tevreden tot nu toe. 4 Quote
Nanda77 Geplaatst: 26 augustus Geplaatst: 26 augustus Ik ga 1x per maand naar Duitsland (kleve) Daar zit de fressnapf xxl en die heeft schepbakken voor allerlei gedroogde kruiden en ook oa erwtenvlokken en johannesbrood gedroogd. Ook verkopen ze gezonde snoepjes en lekker hooi. Veel grote assortiment als in NL én stukken goedkoper! Dus woon je in de buurt is dat echt de moeite. 3 1 Quote
Marjoleink Geplaatst: dinsdag om 17:14 Auteur Geplaatst: dinsdag om 17:14 Goed om te weten. Ik kom weleens in Kleve, maar deze winkel ken ik nog niet. Quote
SandraB Geplaatst: zaterdag om 15:03 Geplaatst: zaterdag om 15:03 (aangepast) Ik heb van de week van JD Farms “kräuter special” besteld. Weet iemand of dit een gezonde keuze is? Het lukt me niet een foto toe te voegen, maar hier is wel een linkje. Ik hoor graag jullie mening! gisteren om 05:11 aangepast door happy211 Link verwijderd, zie de forumregels Quote
happy211 Geplaatst: gisteren om 05:21 Geplaatst: gisteren om 05:21 @SandraB ik heb de link uit jouw bericht verwijderd, want het delen van links is tegen de forumregels. Ik zou wel heel voorzichtig zijn om dit aan jouw konijnen te geven. Eigenlijk alles wat er in zit, zijn ontzettende dikmakers. Havervlokken, erwtenvlokken, wortel, rode biet. Als je een konijn hebt wat moet aankomen, dan zou je bijvoorbeeld een klein theelepeltje per dag hiervan kunnen geven in combinatie met een verder goed gebalanceerde voeding. Waar ik me ook nog wel zorgen over maak zijn de maisvlokken, gepofte mais en cornflakes. Mais is niet giftig voor konijnen, maar ze kunnen het wel lastig verteren en dat kan darmproblemen geven. Dat er 3 soorten mais in zitten, dat vind ik toch best een groot deel van de mix. Ik zou dit zelf nooit kopen en als ik het zou krijgen zou ik het wegdoen of doneren aan de konijnenopvang zodat ze het kunnen geven aan konijnen die moeten aankomen. 1 Quote
SandraB Geplaatst: gisteren om 07:49 Geplaatst: gisteren om 07:49 Dank je wel voor je reactie. Ik ga het meteen weggooien. De gedroogde weegbree van ditzelfde merk ben ik erg enthousiast over en ik wilde ernaast eens wat anders proberen. Toen ik het binnenkreeg en ik de verpakking zag had ik al grote twijfels. Fijn dat je dit bevestigd en ook kunt uitleggen waarom het niet goed is. Quote
happy211 Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Die gedroogde weegbree is inderdaad prima, die haal ik ook wel eens. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.