Evee Geplaatst: 3 juli Geplaatst: 3 juli Deze tijd van het jaar zie je veel oproepjes voorbij komen voor vrijwilligers in konijnenopvangen. Heb jij een paar uurtjes per week tijd? Of ben je student en heb je lekker een paar weken zomervakantie waarin je best in een opvang kan helpen? Informeer dan bij een konijnenopvang in jouw buurt of er behoefte is aan vrijwilligers! Lijst met konijnenopvangen: https://www.bunnybunch.nl/konijnenopvang-en-asiel-lijst/ Dit is één van de oproepjes die ik voorbij zag komen: 4 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 7 juli Geplaatst: 7 juli Op 3-7-2025 om 09:54, Evee zei: Dit is één van de oproepjes die ik voorbij zag komen: Weet je dat ik dat best een risico vind. Ik kan ook konijnen in de vakantie verzorgen van school. Maar ik ben veel te bang dat ik ziektes op mijn eigen konijnen overbreng. Dus heb ik me niet aangemeld. Ze zullen bij de school ook niet gevaccineerd zijn etc. Dat is bij een opvang wel anders. Quote
happy211 Geplaatst: 7 juli Geplaatst: 7 juli 2 uren geleden, To van de Veluwe zei: Weet je dat ik dat best een risico vind. Ik kan ook konijnen in de vakantie verzorgen van school. Maar ik ben veel te bang dat ik ziektes op mijn eigen konijnen overbreng. Dus heb ik me niet aangemeld. Ze zullen bij de school ook niet gevaccineerd zijn etc. Dat is bij een opvang wel anders. Het is goed om hier alert op te zijn, maar het is makkelijk te voorkomen met een paar kleine aanpassingen, zeker als jouw eigen konijnen buiten zitten. - Ik heb kleding die ik alleen naar de opvang aandoe. Een specifiek paar oude schoenen, oude broek, shirt en vest heb ik gekregen van de opvang. Die schoenen doe ik bij de voordeur uit en draag ik nooit bij mijn eigen konijnen (daar draag ik hoofdzakelijk de slippers die bij de achterdeur staan). - Zodra ik thuiskom ga ik direct douchen. Niet alleen vanwege de ziekte, maar je wordt ook gewoon vies bij de opvang van alle hokken schoonmaken en met de konijnen bezig zijn. En zeker in de zomer ook vaak wel bezweet (vorige week 🥵, ondanks de airco was het toch warm met het harde werk). - De meeste opvangen nemen zelf ook extra maatregelen, zoals een desinfectiemat bij de deur zoals je ook bij veebedrijven wel eens ziet, vaccineren, ze hebben een speciale quanantaine-ruimte of zieke konijnen gaan naar een pleeggezin, etc. - Bescherm je eigen konijnen sowieso goed, vaccineer ze, hou hun gezondheid in de gaten, etc. Ze kunnen altijd iets oplopen, door insecten of als je ergens hebt gelopen waar ook wilde konijnen komen. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 7 juli Geplaatst: 7 juli 3 uren geleden, happy211 zei: als je ergens hebt gelopen waar ook wilde konijnen komen. Er zitten hier wilde konijnen zelfs bij de ren. Het zijn eigenlijk hazen. Bedankt voor de tips. Quote
rabbitPuk Geplaatst: 14 juli Geplaatst: 14 juli Helaas dit jaar niet vanwege 2 open hartoperaties begin mei. Vorig jaar wel eens ingesprongen in de vakantieperiode. Maar ik zit wel in het mailteam Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 14 juli Geplaatst: 14 juli 9 uren geleden, rabbitPuk zei: vanwege 2 open hartoperaties begin mei. Heb jij twee operaties ondergaan? Quote
rabbitPuk Geplaatst: 18 juli Geplaatst: 18 juli Op 14-7-2025 om 20:43, To van de Veluwe zei: Heb jij twee operaties ondergaan? Ja klopt. Nieuwe hartklep gekregen en daarna complicatie 5 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 19 juli Geplaatst: 19 juli 9 uren geleden, rabbitPuk zei: Nieuwe hartklep gekregen Mijn man drie omleidingen en een biologische hartklep. Moedig van je. Als ik ervoor zou staan........ En het lijkt tegenwoordig heel gewoon maar er zijn nadien best veel complicaties. 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 19 juli Geplaatst: 19 juli 15 uren geleden, rabbitPuk zei: Ja klopt. Nieuwe hartklep gekregen en daarna complicatie Heftig! Geen wonder dat je hier even niet was. Ik hoop dat het nu allemaal verder voorspoedig verloopt. Mijn schoonvader heeft een varkens-hartklep en we maken af en toe grappen erover. Vooral omdat het allemaal heel goed verlopen is. 1 Quote
Marjoleink Geplaatst: 19 juli Geplaatst: 19 juli Dat is heftig @rabbitPuk! Gaat het nu weer goed met je? 1 Quote
mammafelina Geplaatst: 19 juli Geplaatst: 19 juli Ik miste je inderdaad al een tijdje @rabbitPuk. Hoe gaat het nu met je? 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 21 juli Geplaatst: 21 juli Op 19-7-2025 om 16:41, mammafelina zei: Ik miste je inderdaad al een tijdje Ja en Lollie mis ik ook al weer een tijdje. Quote
rabbitPuk Geplaatst: 22 juli Geplaatst: 22 juli Op 19-7-2025 om 02:25, To van de Veluwe zei: Mijn man drie omleidingen en een biologische hartklep. Moedig van je. Als ik ervoor zou staan........ En het lijkt tegenwoordig heel gewoon maar er zijn nadien best veel complicaties. wat heftig ook nog 3 omleidingen erbij, alles in 1 operatie? Gaat het nu goed? Een biologische klep was voor mij geen optie omdat ik te jong ben (44) dus heb een mechanische klep, en die hoor je heel duidelijk wat heel vervelend is. Op 19-7-2025 om 08:01, bunnyempress zei: Heftig! Geen wonder dat je hier even niet was. Ik hoop dat het nu allemaal verder voorspoedig verloopt. Mijn schoonvader heeft een varkens-hartklep en we maken af en toe grappen erover. Vooral omdat het allemaal heel goed verlopen is. ja nu gaat het gelukkig op zich wel steeds beter. Blijft allemaal wat gevoelig maar de revalidatie is opgepakt en hoop dat het met kleine stappen steeds beter gaat. Fijn dat het bij je schoonvader goed verlopen is! Op 19-7-2025 om 11:31, Marjoleink zei: Dat is heftig @rabbitPuk! Gaat het nu weer goed met je? Op 19-7-2025 om 16:41, mammafelina zei: Ik miste je inderdaad al een tijdje @rabbitPuk. Hoe gaat het nu met je? Gelukkig steeds een beetje beter. Werk nog niet maar hoop dat dat snel weer mag. Naast dat het gevoelig blijft (wat heel lang kan duren zeggen ze) mentaal ook nog wel sneller overprikkeld. Dank jullie wel voor het vragen😊 2 Quote
Marjoleink Geplaatst: 22 juli Geplaatst: 22 juli Het is ook allemaal niet niks. Heb je psychologische hulp vanuit het ziekenhuis aangeboden gekregen? Mijn ex-man heeft na zijn hersenoperatie een aantal gesprekken gehad met de maatschappelijk werkster van het ziekenhuis, en dat heeft hem enorm geholpen. 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 22 juli Geplaatst: 22 juli Op 19-7-2025 om 08:01, bunnyempress zei: Mijn schoonvader heeft een varkens-hartklep Onze zoon zei toen hij hoorde dat zijn vader een biologische hartklep van een varken had: als u nu maar niet knorrig wordt. 3 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 22 juli Geplaatst: 22 juli 14 uren geleden, rabbitPuk zei: wat heftig ook nog 3 omleidingen erbij, alles in 1 operatie? Gaat het nu goed? Klopt alles in één operatie: daarna 7 liter vocht toegediend om de bloeddruk omhoog te krijgen. Hij was helemaal opgezet, verder longontsteking, klaplong. Dus best veel complicaties. Klopt van die hartklep dat je die hoort tikken. Maar die gaat langer mee. Een biologische ongeveer 15 jaar. 1 Quote
rabbitPuk Geplaatst: 23 juli Geplaatst: 23 juli Op 22-7-2025 om 10:45, Marjoleink zei: Het is ook allemaal niet niks. Heb je psychologische hulp vanuit het ziekenhuis aangeboden gekregen? Mijn ex-man heeft na zijn hersenoperatie een aantal gesprekken gehad met de maatschappelijk werkster van het ziekenhuis, en dat heeft hem enorm geholpen. Ik krijg hartrevalidatie en daar is ook een maatschappelijk werker bij betrokken. Heb 1 gesprek gehad, 13 aug nog een gesprek Quote
rabbitPuk Geplaatst: 23 juli Geplaatst: 23 juli 22 uren geleden, To van de Veluwe zei: Klopt alles in één operatie: daarna 7 liter vocht toegediend om de bloeddruk omhoog te krijgen. Hij was helemaal opgezet, verder longontsteking, klaplong. Dus best veel complicaties. Klopt van die hartklep dat je die hoort tikken. Maar die gaat langer mee. Een biologische ongeveer 15 jaar. Jeetje wat heftig voor jullie! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.