Ga naar inhoud

Ontruimen/evacueren met dieren


Aanbevolen berichten

Jullie hebben hier vast wel eens over nagedacht. Ik woon in een hoogbouwtoren en het brandalarm gaat best vaak af (tot nu toe gelukkig steeds vals alarm). Zojuist dus ook weer en toen dacht ik: leuk die reismandjes, maar die zijn superonhandig als ik daadwerkelijk moet vluchten of evacueren. Een rugzak zou veel handiger zijn, maar om daar nou drie cavia's in de proppen is ook zo wat. Ik zorg ook tijdelijk voor een mamakonijn met vier baby's en dat pas zeker niet 😄 Eigenlijk zou een rugzak met verdiepingen ideaal zijn. 

Toch eens bij Temu kijken 😁

aangepast door Suus1978
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Suus1978 wijzigde de titel naar Ontruimen/evacueren met dieren

Ik heb hier een keer over na moeten denken. Toen was er brand in een chemische fabriek in Moerdijk, en de rook kwam onze kant op. Ik heb 2 koppels konijnen in de tuin, op 1 resp. 7 meter afstand van het huis. Ik heb toen voor mezelf besloten: als ik om een dergelijke reden mijn huis uit moet, dan pak ik de auto naar mijn ouders. Dan ga ik er vanuit dat er genoeg tijd is om de konijnen in een mand te stoppen en mee te nemen. Staat mijn huis in de fik, dan neem ik mijn kind, mijn bril en mijn telefoon mee en dan hopen we er het beste van. Als ik tijd heb zal ik de twee die het dichtst bij het huis wonen vangen en meenemen (ik ga er vanuit dat de andere twee redelijk veilig zijn), maar ik ga niet mijn leven wagen voor een konijn. Dat klinkt hard, maar mijn eerste verantwoordelijkheid is er zijn voor mijn kind.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is "de regel" ook dat je vooral aan jezelf moet denken en dieren achter moet laten. Je weet nooit hoe je reageert in zo'n situatie, maar ik geloof niet dat ik zo maar de deur uit zou rennen en alles achter zou laten. Zeker omdat ze hier dan als ratten in de val zitten. Ik heb inmiddels hele handige rugzakken gezien (zelfs met voer- en waterbakjes erbij), eigenlijk voor honden en katten, maar ook prima bruikbaar voor konijnen of cavia's. Niet geschikt voor langere tijd, maar goed genoeg om ze levend het gebouw uit te krijgen denk ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb reismanden in de buurt van de verblijven van de huisdieren staan. De reismanden van de konijnen staan in het schuurtje er naast, de reismand van de kat staat in de kattenkamer. Geen idee of en hoe we evacueren als het moet en wat er mee kan en wat niet. Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor scenario het is. Als de tijd en mogelijkheid er is zou ik ze zeker meenemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder bril kom ik denk ik het huis niet uit @To van de Veluwe 😛 Dus ik snap bril pakken wel.

Ik denk dat ik onze konijnen uit de tuin zou laten ontsnappen bij problemen, want ze volgen mij toch wel.

Ze in de reismand krijgen lijkt me lastiger. Dus ik zou gaan voor samen wegrennen. Maar ik woon ook rustig en mijn konijnen zijn nogal mensgericht.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Haha die bril verbaasde mij. Die is vervangbaar. Ik zou daar voor mezelf invullen: fotoalbums/jeugdfilms- video's. Bril zou ik snel opdoen

Ik heb -5, dus ik durf niet eens de trap af zonder bril. En ik heb 3 trappen in huis en een in de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Marjoleink zei:

Ik heb -5,

Ik - 3,25 maar dan in contactlens. Die bril zet je gauw op en dan albums pakken.... Ik hoop dat je nooit hoeft te vluchten. Jaren geleden ging het luchtalarm met Kerst in mijn geboortestad af. Een nichtje was toen met haar baby bij haar ouders op bezoek. Ze griste het een en ander mee want het was toen even een spannende tijd.

Het was vals alarm. Ze verbaasde zich later welke onzinnige dingen ze gegrepen had. Bijv. één babyschoentje. Ik denk als het echt vluchten  moet voor brand of zo dat ik zou handelen als een kip zonder kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huis in brand 's nachts, oef dat wordt een dingetje met Ruud, als hij ooit thuiskomt😂 Nee 12 april lijkt haalbaar.

De konijnen staan te ver om daar last van te hebben. Cuby hoop ik onderweg de deur uit te jagen. We hebben allerlei maatregelen getroffen zoals geen rieten dak meer maar als het echt gebeurd dan....... Zo denken we ook aan een appartement -als we daar terecht komen- waar je dan geen lift meer mag gebruiken, hoe dan??? Toch maar begane grond proberen oid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .