Ga naar inhoud

Twee konijnen eten geen hooi


Marjoleink

Aanbevolen berichten

Het lijkt wel of Blackie en Tara al een dag of twee allebei geen hooi eten. Brokjes en groente eten ze goed, maar het hooi blijft liggen. Nou hebben ze twee weken geleden een nieuwe hooiruif gekregen, zelfde model als de oude, en die hangt een tikje scheef. Maar zo kieskeurig zullen ze toch niet zijn?

Vanmorgen heb ik ook een bergje hooi onderin het hok gezegd, en daar gingen ze wel meteen van eten, maar het is niet op. Daardoor denk ik wel dat het niet aan hun gebit ligt. Sowieso zou ik het heel raar vinden als ze allebei tegelijk gebitsproblemen hebben. Het kan zijn dat ze stro eten, dat is moeilijk na te gaan.

Heeft iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Marjoleink zei:

Het lijkt wel of Blackie en Tara al een dag of twee allebei geen hooi eten.

Ik heb dat een paar maanden geleden ook gehad. Het verbaasde me toen. Ik heb dat toen nog ergens hier op het forum gezet. Ze aten wel brokjes en groenten en ik liet het maar zo. Gras aten ze wel. Een paar keer van hooi gewisseld. Dat hielp niet echt. Maar opeens begonnen ze weer hooi te eten. En nu moet ik het elke dag weer bijvullen. Voor mij een raadsel gebleven wat er toen aan de hand was. Het heeft meerdere dagen geduurd.

Je hebt geen ander hooi of bent aan een nieuw pak begonnen? Stro eten ze bij mij wel als ik het net in de catcube gedaan heb. Maar dat doen ze alleen de eerste tijd even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop hooi per 20 kilo, en ik heb nog een halve baal, dus dat is het ook niet denk ik.

Maar ik kom net thuis, ik doe de gordijnen open en wat zie ik: Blackie die hooi zit te eten alsof zijn leven ervan afhangt. Nu Tara nog. Het klinkt misschien gek, maar ik maak me over Tara niet zo snel zorgen. Ze leeft al 3 jaar in reservetijd, ze wordt zichtbaar ouder, dus ik hou er eigenlijk wel een beetje rekening mee dat ze misschien niet zo lang meer heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt alsof je moeilijke hooieters hebt. Het zou best kunnen dat het anders ruikt, heb je de hooiruif afgewasssen? Of dat de stengels niet naar hun zin zijn.

Ik zou het e.e.a. op andere plekken leggen om te kijken of ze dan wel gaan eten.

 

Ik heb er helaas weinig ervaring mee, want hier verslinden ze alles. Nieuw hooi is hooi wat ik heb aangeraakt of kom brengen, dus daar moet je op afstuiven. Maakt niet uit hoe lang het in de schuur heeft gelegen (hooibaal), of het oud hooi is dat ik aan het opvegen was (nat, inc. keutels e.d.) gewoon in zitten en eten. En als ik het niet buiten leg, dan gaan ze het zelf wel buiten brengen als ze daar zin in hebben. 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .