Ga naar inhoud

Knarsentanden vs relaxed liggen


CalypsO.o

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! 
Dit is mijn eerste forumpost, dus jullie kennen mij nog niet. Ik kijk al een paar weekjes mee (we hebben onze nijns (voedster + ram, 2jr.) een week of vijf geleden geadopteerd en ze lopen inmiddels al succesvol 24 uur per dag los door de woonkamer! 
 

nu mijn vraag. Ik zie de voedster regelmatig in het niets kauwen/knarsetanden. Ik weet dat dit (meestal?) een teken van pijn is, maar ze doet het op momenten dat ze er juist heel relaxed uitziet. Een paar minuten geleden rekte ze zich bijvoorbeeld uitgebreid uit en nu zit met half gesloten ogen in loaf-houding, oortjes plat op de rug.
 

moet ik me zorgen maken of is er niks aan de hand? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze knarsen ook als ze blij/tevreden zijn, zoals het spinnen van een kat. Die manier is veel zachter en je ziet dan geen andere pijnsignalen.

Ze kunnen trouwens ook in hun slaap knarsen, dus dat kan het ook zeker zijn, zeker als ze met half gesloten ogen zit.

 

Andere pijnsignalen zijn:

  1. Wijde ogen
  2. raar zitten/met bolle rug/met kontje naar beneden geduwd (bij darm/maagpijn)
  3. telkens verzitten
  4. niet meer goed wassen (vieze pootjes, kontjes)
  5. weinig/minder bewegen
  6. geen binkies/zoomies
  7. minder eten of stoppen met eten

Geniet van je konijnen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom en gefeliciteerd met de adoptie van je fluffy kinderen 🥰

 

Heel tevreden nijntje als ze dat doet ☺️

Alles wat bunnyempress heeft neergezet is pijn, dus die van jou geniet heerlijk. 

 

Onze 2 boeven doen het ook continu en ook als ze lekker achter hun oortjes gekroeld worden. Languit liggen en spinnen/knarsen.

 

 

Veel plezier 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heerlijk om vrij rondlopende konijnen te hebben! Supergezellig, geniet ervan. Foto's en verhalen zijn hier altijd welkom! 

 

Het is moeilijk om het verschil uit te leggen. Ik vind knarsetanden van plezier lijken op zacht gesmek (of is het gesmak?). Als ze pijn hebben, hoor je de kiezen echt over elkaar gaan. Het gedrag en de houding is makkelijker te herkennen, dat is hiervoor al uitgelegd. Je leert je konijnen snel genoeg kennen, over een paar maanden herken je elk geluidje en elke beweging 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .