Ga naar inhoud

Iemand ervaring met deze kliniek?


To van de Veluwe

Aanbevolen berichten

Vanmorgen zat ik even te googelen en kwam deze kliniekin Leusden tegen. Volgens mij staat hij niet bij de lijst met dierenartsen vermeld.

Ze lijken veel kennis van konijnen te hebben en verwijzen ook naar Wilhelminapark.

Ik heb ze wel een e-mail gestuurd waarom ze niet verwijzen naar opvangen om konijnen te halen/kopen etc.

 

https://www.dierenkliniekleusden.nl/dieren-en-zorg/konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijst hier op de website wordt gemaakt op basis van suggesties die mensen insturen. Dat een praktijk er niet op staat kan dus ook gewoon betekenen dat er nog niemand ons over gemaild heeft.

 

Gelukkig is het aanbod voor goede dierenartsen wel een stuk verbeterd de laatste jaren, er is echt wel meer bekendheid en ook bereidheid om met konijnen naar een dierenarts te gaan, waardoor de behoefte aan bijscholing groter wordt. Maar het blijft altijd slim om even zelf wat vragen te stellen als je naar een nieuwe praktijk gaat.

 

Wie weet kent iemand hier deze praktijk wel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Binnen 15 minuten kreeg ik bericht terug dat het dom van ze was dat ze daar niet aan gedacht hadden en dat ze het aan gaan passen. Klinkt goed.

 

 

Dit staat er nu: Het beste kan een konijntje worden aangeschaft bij particulieren of fokkers van bepaalde rassen. Ook kunt u kijken bij een konijnenopvang. Hier zitten veel konijnen die ook graag een liefdevol huisje willen. 

 

Dit zou nog steeds niet mijn advies zijn. Maar de opvang wordt in elk geval genoemd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet geheel verwonderlijk ben ik het met je eens, Suus. 😁 De zin begint met fokkers en particulieren en dat is om alle redenen fout zoals wij weten. Bovendien schrijven ze "een konijntje" zonder te vermelden dat een konijn nooit alleen gehouden mag/kan worden. De zin zou moeten beginnen met de opvang en asielen gevolgd door een waarschuwing voor fokkers en particulieren. En het allerbeste is natuurlijk naast een verwijzing naar Wilhelminapark ook een verwijzing naar de artikelen en forum van BunnyBunch. De BB-artikelen met informatie zijn heel goed en makkelijk leesbaar voor elk niveau van kennis en ontwikkeling. Complimenten dat ze snel gereageerd hebben, maar het is nog steeds slechte informatie, terwijl het heel eenvoudig en met maar een paar zinnen wél goed kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .