Ga naar inhoud

Vragen voedster castreren


Marcovka2

Aanbevolen berichten

Ja, ze kunnen niet klagen over ruimte. Ik heb ze al proberen uit te leggen dat er heel veel konijnen zijn die het met minder moeten doen 😁

 

Het was ook een beetje puzzelen hoe alles het beste aan te elkaar te koppelen en toch bereikbaar te houden voor schoonmaak. Helaas wordt daar door de kooi-ontwerpers geen rekening mee gehouden.

 

Alleen jammer dat ik nu heb moeten opsplitsen. Mica heeft de kooi met draadren. Milky heeft de zandbak met een eigen ren en een kleine kooi met nachthokje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Maar wel fijn dat door deze situatie de mogelijkheid bestaat.

Dat wel. Als ik ze binnen had zitten was het een stuk lastiger.

Als ze minder ruimte hadden gehad om van elkaar weg te rennen, hadden ze elkaar waarschijnlijk verwond toen ze ruzie kregen. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch flink koud geworden sinds Mica naar buiten is gegaan, maar ik heb niet het idee dat ze er last van heeft.

 

Haar gedrag is ook weer gewoon hetzelfde.

 

Wel merk ik volgens mij aan Milky dat hij niet zo happy is in zijn kooi in zijn eentje. Ik probeer meer tijd met hem door te brengen en meer knaagspeeltjes te geven maar ik merk het toch aan hem. Eergisteren probeerde hij over het hek rondom zijn kooi te klimmen 😱 Ik kwam toevallig net daarlangs lopen, anders was het hem gelukt. Dat heeft hij in al die jaren nog nooit gedaan. Ook een teken dat hij het niet fijn vindt. 

Of hij weet dat Mica buiten dat hek zit en probeerde naar haar toe te gaan 😥

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, niet fijn. Ik wou dat ik het hem kon uitleggen. Ik vind het ook vervelend dat als ik sneller had gehandeld, dan had ik ze ongeveer deze week al kunnen herkoppelen. Het is nu 2 maanden geleden dat ze ruzie kregen.

 

En dan te bedenken dat veel konijnen hun hele leven alleen zitten.

Eergisteren vertelde een collega dat hun konijn pas was overleden, 6 jaar oud. Hij vertelde ook dat ze het dier beu waren, maar 'ze maar niet wou dood gaan'. Aangeschaft voor hun dochtertje...

Triest.

 

  • Verdrietig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Lienappelsien zei:

Sommige konijnen kwijnen meteen weg als ze alleen komen te zitten,

Dat hadden wij een keer. Het was een groep van vier via de opvang gekregen maar op een gegeven moment was er nog één over. Was al tamelijk bejaard. En zat stil in een hoekje. Toen laten koppelen (speeddate) en hij leek weer veel jonger en had het nog een poosje fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Dat hadden wij een keer. Het was een groep van vier via de opvang gekregen maar op een gegeven moment was er nog één over. Was al tamelijk bejaard. En zat stil in een hoekje. Toen laten koppelen (speeddate) en hij leek weer veel jonger en had het nog een poosje fijn.

Zielig hè. Ik heb het ook een aantal keer meegemaakt toen het maatje dood ging. Dan zie je heel duidelijk dat ze niet alleen horen te leven. Fijn dat jouw konijn daarna ook weer gelukkig was 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee wat veel mensen van konijnen hebben is volgens mij gebaseerd op 1 konijn, of van konijnen die te klein gehuisvest worden of niet goed samen gaan etc.

 

Wat Milky betreft: het is ook echt zielig voor hem. Er vanuit gaande dat Mica's hormonen inderdaad de oorzaak waren van de ruzie, dan had hij dus een lief vriendinnetje waar hij de hele dag mee samen was en knuffelde, lekker tegen aan kon kruipen. Plots valt ze hem aan, en nu zit ie alleen in een hok😭. Hij weet ook allemaal niet wat er gebeurd.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .