Ga naar inhoud

Vreselijk stinkende zachte ontlasting


Lappie2

Aanbevolen berichten

ik kan mij herinneren dat ik een aantal jaar geleden heb gekeken voor konijnenbrokken uit polen die niet slecht waren, graanvrije geperste brokken met best een mooie samenstelling. Ik kwam het bedrijf op een beurs tegen toen, alleen kan ik mij natuurlijk de naam niet herinneren 😂

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote website gevonden. Maar veel is per zak van 8 kilo🤪

 

Kan niet de samenstelling zien. Dus ga daar nog uitgebreid op googelen dit weekend. Die optimal menu lijkt ook wel iets.. extra crunchy. Ze houden van crunch crunch. Complete en multifit lijken het zelfde....

Bijna alles komt uit Duitsland volgens mij.

Screenshot_2023-09-08-11-32-47-771_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-09-08-11-29-46-950_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-09-08-11-34-30-529_com.android.chrome.jpg

aangepast door Lappie2
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Evee zei:

ik kan mij herinneren dat ik een aantal jaar geleden heb gekeken voor konijnenbrokken uit polen die niet slecht waren, graanvrije geperste brokken met best een mooie samenstelling. Ik kwam het bedrijf op een beurs tegen toen, alleen kan ik mij natuurlijk de naam niet herinneren 😂

Zo iets? 

Screenshot_2023-09-08-11-52-55-757_com.android.chrome.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had gister avond toen ik thuis kwam half stengeltje bleekselderij in stukjes en wat peterselie voor beiden gegeven en vanmorgen flinke klomp poep op het tapijt. Heel stuk kleiner als eerst maar nog net zo stinkie🥴

Kon het gelijk oppakken met keuken papier. 

 

Woensdag moeten we weer naar da voor laatste spuit Rat en 2e spuit Leeuw. Plus uitslag poep.

 

Wat is het beste voer in NL? Merk etc. Misschien kan ik het ergens vinden hier of bestellen uit Nederland. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch echt niet normaal, die hoeveelheid zou geen problemen mogen geven. Zelfs niet als hij het in z'n eentje had opgegeten. Spannend wat er uit komt, als er niks uitkomt wordt het kijken hoe je de darmflora in balans krijgt. Een konijn die helemaal geen groen kan eten is niet handig.

 

Ik wilde nog naar je opties kijken, maar ik was het vergeten. Volgens mij zijn de meeste brokken in NL niet Nederlands. Wat belangrijk is, is om de keuze tussen geperst en geextrudeerd te maken. Maar die 2 van jou deden al moeilijk over die geextrudeerde brok van versele. Dan ga ik in de richting van beaphar care+ denken. Gezien de darmen zou ik niet voor science selective gaan. Dat wordt in Nederland denk ik het meeste gebruikt en die hebben een hele goeie lobby. Als je geperst aandurft en kosten geen probleem zijn, rosewood of konijnendroom (vind je hier ook in de webshop, mocht je willen weten wat er in zit) een optie. Ik zelf geef beaphar nature op het moment, ook geperst.

 

Terug naar jouw opties:

optimal menue, niet verkeerd vind ik, de natuurlijkste die er bij zit.

multifit, vind ik echt bagger

versele  laga, niks mis mee, kun je ook kiezen

jr farm, zitten een paar giftige planten in waarvan ik denk, waarom? Verder ziet het er wel goed uit.

 

Ik zou in jouw geval inderdaad in Duitsland kijken, van jouw opties zou ik voor optimal menue gaan. Enige kans die je hebt is dat ze het niet lekker vinden. Maar als ik de reviews lees, dan zijn er toch zat konijnen die er mee weg lopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Kolino zei:

Dat is toch echt niet normaal, die hoeveelheid zou geen problemen mogen geven. Zelfs niet als hij het in z'n eentje had opgegeten. Spannend wat er uit komt, als er niks uitkomt wordt het kijken hoe je de darmflora in balans krijgt. Een konijn die helemaal geen groen kan eten is niet handig.

 

Ik wilde nog naar je opties kijken, maar ik was het vergeten. Volgens mij zijn de meeste brokken in NL niet Nederlands. Wat belangrijk is, is om de keuze tussen geperst en geextrudeerd te maken. Maar die 2 van jou deden al moeilijk over die geextrudeerde brok van versele. Dan ga ik in de richting van beaphar care+ denken. Gezien de darmen zou ik niet voor science selective gaan. Dat wordt in Nederland denk ik het meeste gebruikt en die hebben een hele goeie lobby. Als je geperst aandurft en kosten geen probleem zijn, rosewood of konijnendroom (vind je hier ook in de webshop, mocht je willen weten wat er in zit) een optie. Ik zelf geef beaphar nature op het moment, ook geperst.

 

Terug naar jouw opties:

optimal menue, niet verkeerd vind ik, de natuurlijkste die er bij zit.

multifit, vind ik echt bagger

versele  laga, niks mis mee, kun je ook kiezen

jr farm, zitten een paar giftige planten in waarvan ik denk, waarom? Verder ziet het er wel goed uit.

 

Ik zou in jouw geval inderdaad in Duitsland kijken, van jouw opties zou ik voor optimal menue gaan. Enige kans die je hebt is dat ze het niet lekker vinden. Maar als ik de reviews lees, dan zijn er toch zat konijnen die er mee weg lopen.

 

Dochter had ze de afgelopen dagen toch nog geprobeerd die compleet erbij te geven. Nou je wilt niet weten hoe de kamer eruit ziet 😱😂

Bak volledig ondersteboven en alle compeel brokjes door de kamer 🤣🤣. Zijn me een stelletje. Denk dat kip er ook mee gespeeld heeft hoor. Oppakken en ergens 3 meter verder uit zijn snavel🤪

 

Vond ook hele kleine harde keuteltjes. Zeker weten van Leeuw want de kleine heeft steeds hele mooie. 

Dus zijn darmen zijn hevig van slag weer door dat beetje groen. Denk wel dat de probiotica helpt omdat de brok stront nu zeker gehalveerd is. Verder zit hij wel lekker in zijn vel. Rennen binkies en zelfs over de bank springen met zijn 2,5 kilo. Kamer trilt ervan 🤪

 

Oke ik denk dat ik eerst die 2 opties bestel. Hopelijk kan ik het vinden in een kilo verpakking want is zonde als ze het niet eten en ik met 8 of 5 kilo zit.

Heel raar idd dat ze giftige planten erbij gooien🥴. Die doe ik dan toch maar niet. Zag er zo lekker uit. Zal straks ook even kijken of ze Beaphar hier misschien te koop hebben.. En anders ga ik naar de dierenwinkel  en vraag of er een mogelijkheid is om gezond voer via hun te bestellen. Zal dan een lijstje met de ingrediënten via de bb webshop  geven aan hun. Misschien hebben zij iets wat er op lijkt.

 

Zijn buikje is lekker zacht gelukkig. 

 

 

Dankjewel voor je uitgebreide advies 🤗🤗🤗

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Zijn de prijzen daar ook zo goedkoop? Of is dat juist duur in Polen. Gewoon belangstelling hoor.

1,5 kilo Beaphar care+ rond de 12 euro.

Ik moest voor 50 euro bestellen om geen verzendkosten te betalen 

Dus heb dat, rabbit dream, maat beker, nog een ander voer(naam vergeten) back to nature voor in de kooi, borstel van echt haar, en zo.n brug ding besteld want de oude is een kleintje en heeft Kip zichzelf toegeigend vol met vogelkak. 🤪

 

Alles bij elkaar rond de 50 euro. Verzenden dus gratis 

In de dierenwinkel..als ze dit voer zouden hebben natuurlijk moet ik zeker het dubbele betalen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lappie2 zei:

12 euro

Hier in Nederland zie ik het voor 10,12 euro staan. Dus daar is Polen dan niet echt goedkoper mee. Maar het moet daar allemaal ingevoerd worden natuurlijk. 

Al het voer is het laatste jaar duur geworden. Veevoer moet helemaal erg zijn. Bij ons gaat het in kleine hoeveelheden maar als je koeien hebt, die bijgevoerd moeten worden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Hier in Nederland zie ik het voor 10,12 euro staan. Dus daar is Polen dan niet echt goedkoper mee. Maar het moet daar allemaal ingevoerd worden natuurlijk. 

Al het voer is het laatste jaar duur geworden. Veevoer moet helemaal erg zijn. Bij ons gaat het in kleine hoeveelheden maar als je koeien hebt, die bijgevoerd moeten worden!!!

Ja wat ik bij dierenarts bespaar betaal ik extra aan voer en bedding🤪 😂 valt wel mee gelukkig maar goedkoop is het zeker niet 

 

Pffff nou idd de boeren hebben hele hoge kosten nu. En daar betalen wij natuurlijk ook weer extra voor.

Zal ook niet minder worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het voer plus brug is binnen.

 

Heb het voer speciaal in hun snoep/groente eierdoosje gedaan.

 

Beaphar trekken ze hun neus voor op.... maar echt heel hoog. De dream rabbit pakte de kleine eentje maar at het niet op.. grote keek er niet eens naar. Had ook wat kruiden gekocht... en daar vlogen ze direct op. Grote pakte er perongeluk een Beaphar bij en gooide het verderop uit zijn bekkie🥴😖

 

Net ook weer zijn kont schoon moeten maken... is dit nu elke woensdag zo pfffff. Nu geen bad gegeven..doekjes was soort van genoeg. Ga niet elke week zijn kont in bad doen. Hij lijkt het nu zelf verder schoon te maken.

 

En de brug...heel groot en ooow wat zijn ze daar blij mee🤣. Van tipi over de brug onder de brug een run om de brug en weer terug in de tipi.

Kleine begon er ook lekker aan te knabbelen. Maar het eten laten ze links liggen 🥴

 

Wat een stel🤪. Kan ook niet zeggen je eet wat de pot schaft😏

 

 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker stel idd met dat eten. Ik heb hier 1 eet-monster dat alles gewoon stelselmatig naar binnenwerkt en eentje die matig moeilijk doet.

Geloof me, ik zou soms willen dat ze al die dingen die ze niet mogen gewoon lekker laten staan. Ipv hopeloos proberen door het hek heen een klein beetje geranium te eten, wat licht giftig is. Het zou prikkeling aan die bekjes moeten geven, zodat ze het niet eten. Uh, nou, geen last hebben ze ervan. Gras is altijd groener aan de andere kant - behalve dan bij mij, want dat vreten ze ook op.

 

Wel heel leuk dat ze genieten van de brug! Hier wordt de kat vaak heel lang uit de boom gekeken en daarna er pas mee gespeeld tenzij het speelgoed met voedsel is 😄

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bunnyempress zei:

Yay. 🎉. Zien eten, doet eten. Nu hopen dat ze lekker blijven kauwen.

 

Jaaa🙏🙏🙏

 

Zal het voor nu alleen in de snoep doos doen en dan langzaam mengen met andere voer en dan alleen nog maar de Beaphar geven plus dream als ze er aan gewend zijn.

 

Moet nu wel gaan zoeken waar ik het beter kan kopen dat ze het niet thuis hoeven af te leveren want ik ben 9 van de 10 keer niet thuis.

 

Vandaag vrij omdat ik naar de da moet en direct na da met konijnen naar schoolmeeting 🤪🥴

Ze zullen daar niet raar opkijken aangezien ze daar ook leren voor dierenarts 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat echt met verbazing te lezen, konijnen die geen care+ lusten, de meeste doen daar alles voor. Wat wel zo is, nieuwe dingen zijn altijd, neus ophalen en laten liggen. Ze willen namelijk eerst zeker weten dat het niet giftig is. De uit de bek laten vallen is daar ook een goed voorbeeld van.

 

Ik hoop echt dat je iets vindt dat je er in krijgt bij ze, want ze klinken wel heel erg kieskeurig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Kolino zei:

Ik zat echt met verbazing te lezen, konijnen die geen care+ lusten, de meeste doen daar alles voor. Wat wel zo is, nieuwe dingen zijn altijd, neus ophalen en laten liggen. Ze willen namelijk eerst zeker weten dat het niet giftig is. De uit de bek laten vallen is daar ook een goed voorbeeld van.

 

Ik hoop echt dat je iets vindt dat je er in krijgt bij ze, want ze klinken wel heel erg kieskeurig.

We houden vol met care +

Blijf het geven tot ik er dood bij neerval 😂

Lap was precies zo😜

Maar hij had geen darm problemen behalve met sla en kool. Gezonde brokken bah. Weet nog dat de dierenarts me belde omdat hij niet at van de brokken van hun na zijn operatie jaren terug. Moest ik erheen met zak voer van hem en hij at alles op. .. 

 

De kleine doet gewoon de grote na. Broer niet eten dan ik ook niet .oow broer neemt een hapje ....ik ook een hapje. Broer netjes op de wc....en jawel gaat de rat ook gelijk...

 

Broer in de tipi ...ohhhhneeee die is van mij jij mag de kapotte kartonnen doos hebben🤪😂

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we zijn weer thuis. De kleine is genezen verklaard🥳🥳 laatste prik gehad. Alles mooi en gezond.

Over een maand ongeveer zijn 2e vaccin want dat kon steeds niet door alle medicatie.

 

Nu de grote.

Niks gevonden in zijn groooote keutel. Volgende week nog zijn laatste penicilline spuit en dan gaan we bespreken om hem binnenste buiten te keren om de oorzaak te vinden.

 

Hebben een shampoo mee gekregen om toch nog maar die vuile bibs te wassen. Voor de rest zag ze geen bloed en was ondanks wat poep resten erg schoon en geen infecties.

 

2 penicilline spuiten

Voor de hele week weer probio en nagels geknipt van de kleine.

9euro in totaal.

 

Ze was erg geïnteresseerd in het voer wat ik gekocht had en ik moet volgende week wat meenemen en alle namen doorgeven want ze wil het ook in de praktijk introduceren

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .