Ga naar inhoud

Vreselijk stinkende zachte ontlasting


Lappie2

Aanbevolen berichten

Nou ze aten steeds een brokje om de zoveel tijd. Toevallig is de care + in het Nederlands en zag vanaf 10 maanden. Dus heb dat nu gelaten voor wat het is in hun snoep doosje en het voer wat ze normaal kregen nu maar gegeven. Ze zitten nu beiden druk te knabbelen. 

 

Callahan is nu net7,5 maand dus voor hem hou ik het oude junior voer nog even aan. Care + als aanvulling en langzaam overschakelen.

 

Minpunt van het nieuwe voer is dat het niet hersluitbaar is, dus moet morgen extra afsluitbare bakken halen om het in te doen. 

 

Al met al blij dat ze in iedergeval wat ervan af knabbelen. Kan nu helaas niet de 1 iets anders gaan geven want dat werkt niet met 2 losse poepies. Dus voor nu maar op deze manier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou al wel durven overstappen op Care+ hoor. De ene fabrikant geeft aan dat juniorvoer tot 6 maanden is, de andere tot 12 maanden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit junior voer heb gegeven.

Ik geef Care+ gemengd met Science Selective. Mijn ene koppel boeit het niet zolang het maar eetbaar is, maar bij mijn andere koppel hebben ze allebei een duidelijke voorkeur. Dus krijgen ze het allebei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Marjoleink zei:

Ik zou al wel durven overstappen op Care+ hoor. De ene fabrikant geeft aan dat juniorvoer tot 6 maanden is, de andere tot 12 maanden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit junior voer heb gegeven.

Ik geef Care+ gemengd met Science Selective. Mijn ene koppel boeit het niet zolang het maar eetbaar is, maar bij mijn andere koppel hebben ze allebei een duidelijke voorkeur. Dus krijgen ze het allebei.

Deze 2 hebben ook een voorkeur en dat is duidelijk hun oude voer🤪😂

Maar ik stamp het er in hoor de care+ samen met die dream.

Maar gewoon langzaam het ene afbouwen en het andere opbouwen.

 

Want vandaag aten ze dus alleen hooi , kruiden en een paar brokjes van care+. Veel te weinig dus.

Oude voer vraten ze binnen no time op. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meneer Leeuw had weer een lading maar deze keer kon ik er vorm in zien. Duidelijk de druiven ertussen ipv 1 grote klomp.

 

Had ze gisteravond een lading gedroogde kruiden gegeven en verse peterselie plus basilicum met de probiotica. 

Hij eet om de zoveel tijd een paar brokjes care + 

Gooi zo alle bakjes leeg en doe overal een beetje van wat in om te zien wat ze ook daadwerkelijk opeten. Nu hadden ze gister wel de eierdoos met care+ omgegooid 🥴

 

Stelletje onbeschofte boeven zijn het. 😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Care+ en rabbit dream worden nog steeds strategische uit de bak gegooid 😖

Ze vallen beiden de verse groentes ,hooi en kruiden aan alsof ze weken niet gegeten hebben.... Dus ik heb geen keus om ze toch weer wat bij te voeren met het oude voer... 

🥴

Rare nijnen...care+ ruikt zo lekker.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, bunnyempress zei:

Wat een stelletje eigenwijze konijnen. 
Dan toch maar weer iets anders proberen? Willen ze uit de hand ook niet? 

De 1 gooit zijn neus in de lucht en springt als een drama queen weg met van die trappende achterpoten (das de Rat) en de ander duwt mijn hand weg of pakt het en gooit het er weer uit🥴

 

Nu had ik de bak open gedaan met het oude voer. Junior en senior gemixt en daar vlogen ze direct in met die koppen. 

 

Duidelijk honger na al die dagen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hehe klaar met al die prikken🥳🥳

Stront weer een stuk minder. Nog zeker 800gram eraf. Ze denkt dat de stront echt komt omdat hij gewoon nog te dik is. Dus we wachten nog af. Als het erger word gaan we natuurlijk weer.

 

De kleine volgende maand zijn laatste vaccinatie.

 

Nu dierenarts klaar 💪

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-9-2023 om 22:45, Lappie2 zei:

De 1 gooit zijn neus in de lucht en springt als een drama queen weg met van die trappende achterpoten (das de Rat) en de ander duwt mijn hand weg of pakt het en gooit het er weer uit🥴

 

Nu had ik de bak open gedaan met het oude voer. Junior en senior gemixt en daar vlogen ze direct in met die koppen. 

 

Duidelijk honger na al die dagen.

 

Pfff... Lekker bezig zijn ze dan. Hier doen ze een uur na het eten al alsof ze verhongeren. Ik heb serieus weleens mijn man gebeld om te vragen of hij ze vergeten was eten te geven 😅


Super fijn dat je nu klaar bent bij de dierenarts en ik hoop dat de stront gewoon minder blijft van die Leeuw van je.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, bunnyempress zei:

 

Pfff... Lekker bezig zijn ze dan. Hier doen ze een uur na het eten al alsof ze verhongeren. Ik heb serieus weleens mijn man gebeld om te vragen of hij ze vergeten was eten te geven 😅


Super fijn dat je nu klaar bent bij de dierenarts en ik hoop dat de stront gewoon minder blijft van die Leeuw van je.

 

Ohja dat doen ze ook hoor 🤣

Vaak tegen mijn dochter... heb je ze eten gegeven vanmorgen? Jahaaaa🙈

 

Maar met de normale voeding zie ik duidelijk verschil in hoe het eerst ging en nu. 

 

Eerst kwamen ze direct als ik de bakken pakte waar het voer in zit en ook direct met die koppen de bak in. Want ze mogen dan altijd iets uit kiezen. 

En daarna direct verder in hun voerbakje.

 

Nu met care+ komen ze niet eens.

Blijven liggen of doen waar ze mee bezig waren.

 

Kom ik met de oude zak direct weer in de houding. Staand en de kleine springt dan op de bank om als eerste in die zak te kunnen. Leeuw staat dan onder me en oooow oooow oooow snel geven anders breek ik mijn nek. Zo ook met groen voer en kruiden .🤪

 

Maar vandaag na de da zat Leeuw toch weer wat care+ brokjes te eten..😇 Dus ik blijf het aanbieden smorgens en als het niet opgegeten is geef ik savonds een mix van alles wat ik heb zodat ze toch nog voldoende eten. Hooi natuurlijk vol op en groen voer in de middag.

 

Ze komen niks te kort hihi😂

 

Dankje hoop het ook 🙏

Morgen zal ik het zien. Heb iets extra groen gegeven vandaag.......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag rook ik weer een poep luchtje... zag een klein vlekje op het kleed. Dus ik al de doekjes klaar stoel op zijn plek. Helemaal ready voor de grote schoonmaak..

Pak m op en nikssss op een keuteltjes na op zijn poot.

 

Zag ik later een heel mini plat poepje op de vloer naast de wc. 🥳🥳

 

Niet te vroeg juichen natuurlijk maar het lijkt erop dat dieet met care +(want hij eet er wel wat van) en de probiotica hun werk doen. Of misschien heeft het iets te maken met die 3 penicilline spuiten... 

Hopelijk blijft het vanaf nu zo gaan. 🙏🙏🙏

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kleine update.

 

Leeuw heeft nog stront maar veel kleiner en minder.

De care+ eten ze nog steeds een beetje. Maar zie dat er wel meer van gegeten wordt. De droom raken ze beiden niet aan. Bak is niet omgegooid de afgelopen week.💪

 

Elke dag vers voer erbij en natuurlijk heel veel hooi en gedroogd gras, bloemen en rode biet vlokken. Zijn ze gek op. 

 

Al met al doen ze het goed🥰

Oogjes mooi, neusjes gezond, willies gezond.

Alleen nog dat verharen 🤪 Kleine is daar ook mee begonnen vandaag🙈

 

Screenshot_2023-10-07-16-23-02-856_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2023-10-07-16-23-49-534_com.miui.gallery.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Haha het is net of de Japanner een stomp op zijn linkeroog gekregen heeft.

Hey niet pesten he😜🤣

Arme Leeuw 🦁🙈

En te dik en een stomp op zijn oog en neus. Dierenartsen pesten hem ook steeds met zijn looks.

 

Ik noem hem vaak Leeuw en Scar want hij lijkt aan 1 kant op de lion king en aan de andere kant Scar 😜

 

Eigenlijk heette hij Candy toen ze dachten dat het een vrouwtje was 4 jaar geleden maar toen kwam ik een paar weken later langs met het nieuws dat Hij geen vrouwtje is dus werd het Candyman. 

 

Al vind ik nu dat de 3 samen Sylvester Tweety en Hector zijn zo 🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2023 om 21:59, To van de Veluwe zei:

Haha het is net of de Japanner een stomp op zijn linkeroog gekregen heeft.

Waarom denk jij eigenlijk dat hij een Japanner is? Voor zover ik weet is hij een vuilnisbak ras met de genen van een Leeuwenkop. 

 

Gelijk maar de vraag? Wat denken jullie wat hij is? 

 

Volgens mij is de kleine een mengelmoes van geen idee en Hollander.😜

 

Ben wel nieuwsgierig nu hihi

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik vind hem op een Japanner konijn lijken omdat hij meerdere kleuren heeft.

Japanners hebben grotere oren dacht ik en kortere vacht...

 

Hij lijkt veel op Lappie en dat was een Teddy.

Maar deze is een stuk groter en veel meer haar maar echt heeeeeul veel meer🙈 Koppie is nu wat minder haar want heb veel weg geknipt omdat het zo begon te klitten en alles erin bleef hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ooooooeei... ik juich heel zachtjes mee. Hoe is het met de ontlasting nu?

Nog zo nu en dan hompen maar niet meer zo nat en plakkerig. Blijft niet echt meer aan m plakken zeg maar. Hij doet dat nu merendeels ook netjes op de mat of karton. Dus kan het zo oppakken.

Maar dat is sinds een aantal dagen dus ook heel voorzichtig om juichen 😜🙏

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .