Ga naar inhoud

Vreselijk stinkende zachte ontlasting


Lappie2

Aanbevolen berichten

Wat raar toch dat het toch nu 1x per week mis gaat, zonder extras.

Ik zou rondje lopen en kijken waar hij bij kan. MIsschien knaagt hij stiekem aan iets van hout of stof of karton ofzo?

 

Ik heb een lange dunne (3,5kg) en een lange bolle (4,5kg), maar in de winter komen ze vaak maar 100 gram aan ofzo.

Binnenkort ook maar eens wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, bunnyempress zei:

Wat raar toch dat het toch nu 1x per week mis gaat, zonder extras.

Ik zou rondje lopen en kijken waar hij bij kan. MIsschien knaagt hij stiekem aan iets van hout of stof of karton ofzo?

 

Ik heb een lange dunne (3,5kg) en een lange bolle (4,5kg), maar in de winter komen ze vaak maar 100 gram aan ofzo.

Binnenkort ook maar eens wegen.

Hij heeft dit probleem al jaren. Bij vorige baasje zat hij 24/7 in een kooi in de badkamer en had dit elke dag😢

Maar sinds een paar dagen hebben ze stiekem een hoekje van het schuine plafond ontdekt en knagen er aan😖 Heeft niks met zijn poep te maken aangezien hij dit probleem al had. 

Moet nu wel bedenken hoe ik dat dicht hou... Verder knagen ze nergens aan behalve beetje karton.

 

Dierenarts denkt dat het chronische is met zijn darm balans... Door de Beaphar brokjes is het wel minder dun en minder stank. 

 

Leeuw heeft echt een hele dikke vacht gekregen. Zou toch denken dat hij zo.n wintervacht niet nodig heeft binnen🤪 kleine is ook een stuk voller in vacht geworden.

 

Kilo verschil tussen die 2 poepies van jou🥰 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Wat zou er nu gebeuren als zo'n konijn 'natuurlijk' at. Dus gras en hooi?

Merendeels is hooi en gras wat hij eet. En natuurlijk de care +. Hij eet echt veel hooi. Op de wc en na het eten van de brokjes. Ik zie hem eigenlijk altijd in de papieren zak en doos zitten knabbelend aan hooi en wilgen bal/leftovers😜 hoor m nu ook hooi knabbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Lappie2 zei:

Alleen hooi eten is niet voldoende voor beiden lijkt mij. 

Dat klopt, konijnen die geen brokken eten moeten echt heel veel groen en kruiden enzo krijgen. Hooi mist echt wel wat voedingstoffen. Het is belangrijk om de darmen op gang te houden hoor, maar het gros van wat er in zit wordt direct weer uitgepoept. Het heeft dus nut, maar je kunt een konijn niet op alleen gras en hooi laten leven, daar moet echt wat bij en aangezien dit konijn veel groen niet verdraagt...

 

Hoeveel gram geef je nu?

Weet je toevallig of hij ooit een wormbesmetting heeft gehad?

Je zegt ongeveer 1 keer per week nu, zit daar een lijn in? Om de x aantal dagen? Zie je een mogelijkheid om eens in de gaten te houden hoelang het duurt voor hij blindedarmkeutels krijgt na het eten van brok? Die vogel gooit geen eten op de grond?

 

Ik durf eiigenlijk niet te zeggen dat je dit ooit opgelost krijgt. Ik heb wel eens verteld op het forum dat er soms gebruik gemaakt wordt van poeptransplanties. Dus blinddarmkeutels van gezonde konijnen aan konijnen met slechte darmflora geven om goede bacteriën in de darm te krijgen. Ik weet alleen niet hoe ver ze daar mee zijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Kolino zei:

Dat klopt, konijnen die geen brokken eten moeten echt heel veel groen en kruiden enzo krijgen. Hooi mist echt wel wat voedingstoffen. Het is belangrijk om de darmen op gang te houden hoor, maar het gros van wat er in zit wordt direct weer uitgepoept. Het heeft dus nut, maar je kunt een konijn niet op alleen gras en hooi laten leven, daar moet echt wat bij en aangezien dit konijn veel groen niet verdraagt...

 

Hoeveel gram geef je nu?

Weet je toevallig of hij ooit een wormbesmetting heeft gehad?

Je zegt ongeveer 1 keer per week nu, zit daar een lijn in? Om de x aantal dagen? Zie je een mogelijkheid om eens in de gaten te houden hoelang het duurt voor hij blindedarmkeutels krijgt na het eten van brok? Die vogel gooit geen eten op de grond?

 

Ik durf eiigenlijk niet te zeggen dat je dit ooit opgelost krijgt. Ik heb wel eens verteld op het forum dat er soms gebruik gemaakt wordt van poeptransplanties. Dus blinddarmkeutels van gezonde konijnen aan konijnen met slechte darmflora geven om goede bacteriën in de darm te krijgen. Ik weet alleen niet hoe ver ze daar mee zijn.

Al zou hij wat zaadjes van kip eten dan nog is het natuurlijk al van jaren ervoor. Dus dat lijkt me niet het probleem. Ik zie het hem niet eten in iedergeval. En ik heb dat ook aan de da gevraagd. Was geen probleem zei ze. Zolang ik het niet in zijn poep zag zitten en het zit er niet in.

 

Toen we hem net hadden probeerde hij wel zijn blinde darm keutels te eten maar was gewoon te dik om erbij te komen. Iedere keer rolde hij om. Dan zag ik het later wel liggen maar was het na een uur weg. Wie van de 2 het opgegeten heeft weet ik niet.

 

Idd van kruiden en vers groen is het zachte drap. Nu een droge homp , Zacht van binnen met de Joepie de poepies er aan vast. Geen blinde darm keutels erin. Zie m wel naar beneden gaan en opeten dus het lijkt erop dat hij ze nu makkelijker kan op eten. Zie in iedergeval geen blinde keutels liggen.

 

Wat hij hiervoor medische had weet ik niet en zij weten het totaal niet. Behalve voor castratie is hij bij hun in al die jaren nooit naar een da geweest. Ze vertelden wel dat hij al vanaf zijn eerste jaar onder de stront zat steeds en daarom mocht hij niet vrij lopen omdat hij alles onder smeerde. 😢 Arm diertje.

 

Maanden terug heeft de da de homp stront onder de loep genomen en vond niks. Zij dacht toen dat hij het door zijn gewicht had. En maanden later echo van buik. Was ook in orde. Geen harde buik.. 

Daarom denkt ze aan chronische onbalans. We zijn nu 6 maanden verder en het is al een stuk beter natuurlijk. Van bijna 5 kilo naar 2,7 is ook al een verschil. 

 

Het is nu meestal 1 keer per week heel soms 2. Geen natte drap in iedergeval. 

 

Ik verdeel de care + over 3 momenten sinds een week. Zo n 70 a 80 gram totaal met 2 kleine schepjes poeder voor de darm balans. Plus natuurlijk heel veel hooi elke dag en gedroogd gras 2 keer in de week.En sinds gister een klein beetje Beaphar nature. Eerst moesten ze er niks van weten en gooide een knuffel konijn er op maar net zaten ze er van te knabbelen. 

Dacht dat nature als snack moment kan. 

 

Hij is super vrolijk en doet zijn ding op de wc zonder problemen. Hij lijkt er verder ook geen last van te hebben. Mooie poepies.

 

Bij Lap zag je het echt na sla of kool dat hij moest persen en dan dat koppie in pijn. Dus nooit meer gegeven.

Zo.n zelfde koppie zagen we ook bij de kleine toen hij zijn 🥕 probleem had en na de castratie toen hij wat problemen had met keutelen en plassen. 😖🥴

 

Bij Leeuw niks...grote homp en gewoon zijn normale zelf.

 

Voor de Beaphar rook het ook echt heftig🤢. Nu zolang ik er niet in knijp ruikt het bijna nergens naar. 

 

Ik zal vragen aan de kleine of hij niet wat blinde darm keutels kan delen hihi. 😜 

 

Da vond dat hij nog verder moet afvallen en als het dan nog zo is verder te gaan in onderzoeken. Verder is hij een gezonde Nijn 🥰

 

Het is alleen wel een zorg als het weer zo is als eerst want dat zat echt overal op en onder hem en kleed, dekentjes, bank etc. Nu gelukkig gewoon een homp wat , als ik er op tijd bij ben om het weg te halen ,niet door de kamer word gesmeerd omdat meneer zo lomp er in gaat staan🙈😖

 

(Ik zat te kijken wat er in Beaphar care zit en er staat maïs 🙈 )

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Wat heftig allemaal.

Hij doet het verder goed. Eerste 3 maanden stampte hij elke avond zodra het donker werd. En nooit in de tunnel. Zo bang voor het donker. Maar nu geen stamp meer gehoord. Ja als ik nee roep hihi. Komt ook elke keer naar me toe voor een aai en lekker aan zijn rug en achterkant krabben want daar komt hij nog steeds niet goed bij. Vind hij heerlijk🥰

11 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Plofkonijn. Zo dat heb je maar mooi bereikt!

Ja echt grote plof🦁🙈 Da stond versteld en woog hem 3 keer. Zelfs op de honden weegschaal want ze kon het niet geloven😂. Al die mensen in de wachtruimte en zij met konijn op dat ding hihi.

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist dat de Leeuw al aardig wat had meegemaakt @Lappie2, maar pff.. hij is gewoon bijna gehalveerd. Van 5kg naar 2,7kg! Ik weet hoe zwaar en groot Scarlett is, dus ik kan me haast niet voorstellen hoe groot hij er uit moet hebben gezien en hoeveel last hij moet hebben gehad van dat gewicht!

 

Het is echt super fijn dat er al zoveel verbetering is in zijn maag/darmstelsel, maar helemaal zonder hompen zou natuurlijk geweldig zijn. Misschien heeft het gewoon tijd nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ik wist dat de Leeuw al aardig wat had meegemaakt @Lappie2, maar pff.. hij is gewoon bijna gehalveerd. Van 5kg naar 2,7kg! Ik weet hoe zwaar en groot Scarlett is, dus ik kan me haast niet voorstellen hoe groot hij er uit moet hebben gezien en hoeveel last hij moet hebben gehad van dat gewicht!

 

Het is echt super fijn dat er al zoveel verbetering is in zijn maag/darmstelsel, maar helemaal zonder hompen zou natuurlijk geweldig zijn. Misschien heeft het gewoon tijd nodig.

Waren ook echt weken bezig met zijn vacht nat en vies. Klitten en echt vel vol wonden en infecties. Dus dat zou ook behoorlijk wat gewicht hebben gehad natuurlijk. Maar het vele rennen en dieet hebben hem veel geholpen. 

 

Zoveel jaar in kooi in de badkamer was echt traumatische. Alleen maar licht als er iemand moest plassen of in bad ging... 

En het eerste wat hij deed toen hij bij ons kwam was rennen in de woonkamer...nouja...soort van struikelen...giga lange nagels..en direct liggen en op adem komen. Ik liep 1 minuut naar de keuken en mijn dochter...mam heb jij internet? 

 

Had hij de kabel doorgebeten van de router.  En bedankt he😜🙈😂😂 Dat kon hij heel snel. Stank voor dank kwam erna met zijn hompen💩😜😂😂

 

Het is zo.n schatje met zijn fluffy haren en zo lief met de kleine maar is vaak ook heel onnozel en laat alles toe wat die kleine doet en wij met borstelen met stofzuiger ernaast, kont in bad 🙈❤️

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleine is verzot op spinazie...3 a 4 blaadjes. Wat denken jullie? Zal ik ook een blaadje aan Leeuw geven? Of is dat extra zwaar voor de darmen? 

 

De kleine krijgt het alleen als dochter hem op bed heeft en Leeuw het niet ziet... Naar beneden breng ik hem niet meer want hij haat het om opgetild te worden, dus jullie snappen wel hoe eng dat is op een trap 🙈 (al is hij daarna op de bank direct happy en totaal niet gestrest of bang) maar bij grote zus op hoogslaper gaat  goed dan gaat hij direct binkies doen en haar dekbed likken en daarna zus om vervolgens languit te gaan liggen dicht tegen haar aan. Dan kom ik snel met wat blaadjes spinazie of selderij etc etc. 

 

Ondertussen is Leeuw hem overal aan het zoeken🧐 in echt elk hoekje, doosje,huisje,tunnel en bank. Goed voor zijn fitness momentje maar ook

Zielig maar het is de enige mogelijkheid om Kleine wat vers groen te geven. 

.

Kort verhaal lang......is spinazie zwaar voor een nijn die een darm probleem heeft?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet durven. Spinazie is best heftig. Onder andere vanwege de oxolaten. Kan dus nierproblemen of diarree geven. 
 

Hier zoeken ze elkaar ook, als de ene naar binnen is geslopen gaat de ander naar binnen loeren, op en af de boomstronken e.d.  Maar ja, liever 1 konijn naar buiten loodsen dan twee… 🤣

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ik zou niet durven. Spinazie is best heftig. Onder andere vanwege de oxolaten. Kan dus nierproblemen of diarree geven. 
 

Hier zoeken ze elkaar ook, als de ene naar binnen is geslopen gaat de ander naar binnen loeren, op en af de boomstronken e.d.  Maar ja, liever 1 konijn naar buiten loodsen dan twee… 🤣

Dankjewel voor de re. Ik zal het niet geven 😇

 

Haha en het zijn geen mini konijntjes om even op te pakken en eruit te zetten 🙈😜 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vanmorgen weer giga grote 💩.

Zie nu wel verschil kwa tijd. Laatste was de 26e...

Net heel even wat weggeveegd van zijn bibs want daar had ik vanmorgen geen tijd voor. 

 

Terwijl ik hem zittend op schoot had en zat te poetsen begon hij me overal te likken. Niet meer zo heftig adem halen en voelt echt een stuk lichter en veel flexibeler.

En nu mijn kleding ontharen 🙈🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .