Ga naar inhoud

Vreselijk stinkende zachte ontlasting


Lappie2

Aanbevolen berichten

1 uur terug, bunnyempress zei:

Ach, dat is vervelend zeg.

Wortel heeft veel suiker, dus het kan best  de boosdoener zijn. Veel suc6 met opruimen straks.

Denk ik ook. 

Dankjewel 🙈 konijnen kont in bad. Na 1 minuut gaat hij als een kreeft klappen en zo de hele badkamer vol stront spetters en daarna alle kleden weer soppen plus badkamer natuurlijk 😜

Kan niet wachten 🤣🤣🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 dagen verder.. 1 kleine grote keutel en voor de rest de Joepie poepies. ☺️

 

Trof ze vanmorgen zo aan. 🥰 Kleine lag er languit voor maar natuurlijk weer te laat met foto🤪 

Altijd...Oei foto en dan duurt het heel lang voor dat *prehistorisch pimpelmeesje* eindelijk opstart en dan zijn ze allang weer ergens anders mee bezig natuurlijk😂

 

Care+ moet wel gemengd worden maar alles is bijna op de volgende ochtend 💪😁 En ze rennen weer als vanouds heen en weer om eten te krijgen. Gister begon de grote zelfs als een dolle binkies te maken. Nou dat heeft hij nooit gedaan zo vlot en veel❤️ Zal hem morgen weer eens wegen... 

IMG_20231022_221612.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog steeds geen grote stinkende keutel gezien. Wel een kleine platte maar geen stank🥳

 

Hij krijgt geen 🥕 en appel meer voorlopig. Voor nu alleen beetje peterselie wat veldsla en bleekselderij. En de care plus eten ze nu normaal. 💪😁

 

Ipv elke dag stront poetsen en zuigen doe ik het nu 2 keer in de week. Wat een verschil 😇

IMG_20231026_095140.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had gister een stuk appel voor Kip. Steek ik altijd in zijn kooi. Hij is altijd los maar dat is zijn eetplek. Kooi staat hoog op een zelf gemaakt houten huisje voor de 🐇🐇. Liep even naar beneden en 20 minuten later weer naar boven. Springen die gekke bun buns zo van dat huis af met natuurlijk die appel. Beiden heel schuldig onschuldig weg gerend waar ik niet zo snel bij kon komen. En samen happy die gepikte appel opgegeten....

 

Nou Leeuw heeft het geweten hoor. Vandaag weer stront. 🥴😖

En echt er is zo weinig plek op dat huisje....hoe ze dat nou weer voor elkaar gekregen hebben 😱

Maargoed volgende keer maar appel in Kips kooi...pffff

Kip was er ook helemaal van geschrokken en boos dat zijn appel weg was maar hij pikt zelf ook altijd van de nijnen. Hihi

 

 

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze gemotiveerd zijn door eten halen ze echt de raarste toeren uit soms! Arme Kip.

Ik kan er ook wel om lachen. Wij dachten dat het stoppen van eten/snacks in de binnenkooi (die we niet voor hen gebruiken), wel veilig was. Nee hoor - hops, Scarlett sprong er zo in. Want ze rook eten, dus ze moest en zou gaan kijken 😛

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, bunnyempress zei:

Als ze gemotiveerd zijn door eten halen ze echt de raarste toeren uit soms! Arme Kip.

Ik kan er ook wel om lachen. Wij dachten dat het stoppen van eten/snacks in de binnenkooi (die we niet voor hen gebruiken), wel veilig was. Nee hoor - hops, Scarlett sprong er zo in. Want ze rook eten, dus ze moest en zou gaan kijken 😛

Stelletje snaaiers 😂

 

Het lijkt me nu wel duidelijk dat het echt iets met suiker is waar meneer van schijt💩 met name het fruit. 

Zal vanavond wat groen geven en aan de kleine een klein stukje appel stiekum geven. Wel sneu dat de 1 alles kan eten en de ander niet🥴

 

Off topic:

Kip had vandaag een vriendje...hadden even raam en deur open en er kwam een meesje naar zijn kooi. Heel schattig totdat ie schrok van mij en met moeite (2 keer tegen het raam pok pok) door het raam naar buiten vloog. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radijs(1 mini plakje en wat blaadjes) kan ook van het menu😖💩🤢

 

Vanaf nu geef ik hem voorlopig echt niks meer behalve peterselie. Moet wat bedenken om de kleine wel al zijn groen te geven zonder dat Leeuw het ziet.....🙈

 

De Beaphar care+ gaat er nu volledig in 🥳

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer 💩💩💩😖 Net kont bad gedaan.... Voor zover ik weet heb ik geen vers groen gegeven maar wel gister droge rode bieten vlokken.

Dus die haal ik ook uit zijn menu. 

 

Deze keer echt gigantische stank. 

 

 

Ik type het hier allemaal neer als een soort logboek. Dan kan ik steeds terug lezen wanneer. Hoeveel dagen ertussen en wat hij te eten kreeg. Hoop dat dat geen probleem is....

 

  • Verdrietig 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, bunnyempress zei:

Jammer dat het weer mis is gegaan. Zo bijhouden lijkt me super handig.

En ik hoor ook graag hoor, hoe het ze is. Alleen hoor ik natuurlijk liever leuk nieuws!

Lieffff Dankje🤗

Behalve dat het overal zit en giga stinkt lijkt hij er zelf geen last van te hebben. Eet ook gewoon door terwijl ik m schoon maak alsof er niks aan de kont is 🤷

 

Leuk nieuws.... De kleine is volledig gezond en super happy. Over 2 maanden is hij 1 jaar 🎂

Leeuw in April waarschijnlijk 5.... Kan ook 6 zijn 🤪

Samen zijn ze echt zo leuk 🥰 Echt de dikke en de dunne. Kleine springt rap ergens op en dan komt grote met van die vetrollen/vel op en neer en dan springt hij er ook gewoon boven op terwijl de kleine er nog zit en schiet de kleine floep onder hem vandaan en valt de grote naar achteren🤣🤣 Soms is het net een cartoon hihi

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister een kleine klomp💩 maar bleef niks aan hem plakken. 

 

Door de Beaphar is het ook een stuk korreliger...als dat een woord is🤔🤪

 

Bij beiden zijn de Joepie poepies een stuk lichter van kleur en ik zie echt de structuur van de Beaphar erin. Voelen ook veel minder zwaar aan.  Alleen hun urine ruikt een stuk sterker sinds ze alleen maar de brok krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Kolino zei:

Drinken ze wel genoeg dan? Want op zich zouden ze niet heel erg moeten ruiken.

Ja ze drinken zoals altijd. Ze ruiken zelf heerlijk😜🥰 maar de toilet bak ruikt behoorlijk. Om de dag maak ik die schoon maar moet het nu elke dag doen omdat de kamer naar urine stinkt😖

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ook met houtkorrels?

Doe een klein laagje houtkorrels en daarover heen de back2nature sinds euhm...2maanden ongeveer.. Deze laatste 2 keer wel iets minder hout omdat het bijna op was.....zou dat het kunnen zijn? 🤔

Zal er op letten. Dankjewel

aangepast door Lappie2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lappie2 zei:

Zal er op letten. Dankjewel

Ik had in de rest van het hok naast de PeeWeebak stro gelegd. Daar wordt wel eens geplast en ik rook dat. Maar de PeeWeebak met die houtkorrels ruik ik absoluut niet. Ik heb het stro ook weer weggehaald. Nu zie ik een plasje eerder liggen. Gelukkig houden ze de vloer van de ren schoon. Soms een verdwaalde keutel maar dat is niet erg. Zandbak blijft helemaal schoon. Maar ik ben weg van de houtkorrels.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik had in de rest van het hok naast de PeeWeebak stro gelegd. Daar wordt wel eens geplast en ik rook dat. Maar de PeeWeebak met die houtkorrels ruik ik absoluut niet. Ik heb het stro ook weer weggehaald. Nu zie ik een plasje eerder liggen. Gelukkig houden ze de vloer van de ren schoon. Soms een verdwaalde keutel maar dat is niet erg. Zandbak blijft helemaal schoon. Maar ik ben weg van de houtkorrels.

De houtkorrels ruiken ook zo lekker☺️

 

 

Helaas vandaag weer 2 hompen op het kleed. Droog eromheen en zacht van binnen. Moet nog onder hem kijken of het daar schoon is. Hij zit zo lekker te chillen dat ik hem nu niet wil storen. 

 

Hij heeft niks anders te eten gekregen deze dagen. ..

Snap er niks van 🤷

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag grote homp met wat Joepies eraan. Lijkt een wekelijks dingetje te worden....

 

Niks extraas gekregen. Alleen de care+

Ik heb bij de laatste bestelling een poeder gekocht voor darmen wat ik over het voer moet strooien. Ga daar vanavond mee beginnen. 

Ben even de naam kwijt..🤔

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer 💩🥴. Nog steeds niks extraas. Alleen Beaphar

 

We hebben ze net gewogen. Leeuw is aangekomen maar dat kan ook door zijn wintervacht komen. 2,7Kilo(was paar maanden terug 2,5)

En de Rat ook flink gegroeid 1,8kilo.

Hij is nu even lang als Leeuw. Lange dunne en korte bolle hihi.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .