Ga naar inhoud

Tralieknagen


Lindaenluna

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb twee binnenkonijntjes. Toen ik alleen Luna had knaagde ze nooit aan de tralies. Boxxie wel. Dus sinds ze zijn gekoppeld, knaagt Luna nu ook aan de tralies. Alleen waar Boxxie zachtjes knaagt, gaat Luna gewoon met haar hele gewicht trekken. Het is nu zo erg dat ze me wakker houdt en ik geen oog meer dicht doe. En waarom.. geen idee. Ze hebben een ruime ren van 4m2. Zonder ren gaat niet, want ze slopen alles. Ik heb wilgentakken erin liggen, bruggen, houten huisjes, een wilgenrol. Van alles. Maar de tralies zijn favoriet. M'n vriend zegt dat plexiglas geen optie is, omdat je dan de hele ren moet gaan bekleden en dat gaat meer dan €1000 kosten. Een gedeelte knagen ze kapot zijn we bang. Ik ben een beetje ten einde raad. Iemand nog tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, niet echt tips. Ik heb ook konijnen gehad die dat deden en kreeg het ondanks een maatje, voldoende ruimte, speelgoed etc niet afgeleerd. Ik heb het toen geaccepteers en geleerd er doorheen te slapen🤯.

Volgens mij is het echt heel moeilijk om het af te leren en lukt dat bijna nooit. De ren aan de onderzijde bekleden zou dan nog een goede optie kunnen zijn, maar plexieglas zal inderdaad wel duur zijn. Ik zou zo ook even geen andere ideeën kunnen bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het echt specifieke plekken of telkens andere plekken? Lodewijk heeft het ook even gedaan - daarna is hij er mee gestopt.

Toen heeft mijn man hem ooit door het hek laten gaan - toen begon hij precies daar weer te knagen. Want toen wist hij weer dat het een exit is - dus hij wil gewoon verder in de tuin spelen. Na een week of 3-4 is hij er toen weer mee gestopt.

 

Als het echt specifieke plekken zijn - zou ik ze eens omwikkelen met raffia. Dat mogen ze gewoon veilig opeten, maar dat dempt wel het geluid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met iets anders bekleden dan plexiglas dat goedkoper is? Fleecekleedjes erover heen? Of bij de praxis of gamma hebben ze ook rollen stucloper die je aan de onderkant kan vastmaken? 

 

Ik zou wat verschillende dingen proberen en creatief zijn, hopelijk zit er dan iets tussen wat helpt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Sorry, niet echt tips. Ik heb ook konijnen gehad die dat deden en kreeg het ondanks een maatje, voldoende ruimte, speelgoed etc niet afgeleerd. Ik heb het toen geaccepteers en geleerd er doorheen te slapen🤯.

Volgens mij is het echt heel moeilijk om het af te leren en lukt dat bijna nooit. De ren aan de onderzijde bekleden zou dan nog een goede optie kunnen zijn, maar plexieglas zal inderdaad wel duur zijn. Ik zou zo ook even geen andere ideeën kunnen bedenken.

Ja precies. Ik ben ook een hele lichte slaper. Dus hopelijk leer ik er doorheen slapen. Nooit geweten dat konijnen zo'n herrie konden maken 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, bunnyempress zei:

Zijn het echt specifieke plekken of telkens andere plekken? Lodewijk heeft het ook even gedaan - daarna is hij er mee gestopt.

Toen heeft mijn man hem ooit door het hek laten gaan - toen begon hij precies daar weer te knagen. Want toen wist hij weer dat het een exit is - dus hij wil gewoon verder in de tuin spelen. Na een week of 3-4 is hij er toen weer mee gestopt.

 

Als het echt specifieke plekken zijn - zou ik ze eens omwikkelen met raffia. Dat mogen ze gewoon veilig opeten, maar dat dempt wel het geluid.

 

Nou elke keer als ik op het punt iets verzin, zoeken ze een ander stukje tralies op. Maar vooral bij het deurtje is favoriet. Daar zit ook wat ruimte en dat rammelt lekker hard. Dit hebben we al probeerd te blokkeren met knijpers ertussen. Dan kan het niet meer heen en weer. Maar dan zoekt ze gewoon een ander plekje uit. Ik zal eens kijken naar raffia. Wellicht kan dat een uitkomst zijn. Bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Miekmoek zei:

En met iets anders bekleden dan plexiglas dat goedkoper is? Fleecekleedjes erover heen? Of bij de praxis of gamma hebben ze ook rollen stucloper die je aan de onderkant kan vastmaken? 

 

Ik zou wat verschillende dingen proberen en creatief zijn, hopelijk zit er dan iets tussen wat helpt. 

Bedankt! Fleecekleed durf ik niet aan. Ze denken dat ze alles kunnen opeten. Inclusief m'n arm (daar wordt ik vaak aangevallen door Luna 😢) en stucloper vrees ik hetzelfde. Ik zal eens kijken of er niet omheen kan wat niet erg is als ze dat opeten. Bedankt voor de tip in ieder geval. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag je tussendoor, laat je ze wel eens uit de ren? Of heb je dat gedaan? Daar kan ook een deel van het probleem en de oplossing zitten. Konijnen die wisselen van ruimte hebben wel eens moeite dat ze ineens weer opgesloten zitten.

 

Hoe gaan ze om met karton? Anders zou je dat eens tijdelijk kunnen proberen, eten ze dit heel veel, dan is het natuurlijk geen optie.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik denk dat het daarmee erger is geworden. Heb ze er inderdaad uit gelaten. Of nou ja, ze lieten zichzelf eruit. Gooi hun hooi op de grond en de poepjes ruim ik elke dag op. Maar als ik even te traag ben, springen ze zo via het deurtje eruit. En dan liet ik ze even om de ren rennen. Dat doe ik voorlopig even niet meer. Vind het alleen zo sneu voor Boxxie. Dat vond hij echt helemaal geweldig. Hij is wat ouder dan Luna denk ik en hij zit vaak of eet hooi. Luna is ook in de ren mega actief en Boxxie iets minder. 

 

Karton kan Luna wel mee omgaan. Vind ze helemaal leuk en sloopt ze, maar Boxxie eet het op. Net als de zandbak. Luna graaft zich een ongeluk en Boxxie denkt dat het eten is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .