Ga naar inhoud

kwijlen?


rabbitPuk

Aanbevolen berichten

Even een vraagje. Als Tilly groente eet, loopt het vocht zo uit haar mond en ligt er een hele plas waar zij zit te eten (en ze hopt nog weleens naar verschillende plekken, dus wordt een zakie 😉 )Bij Puk heb ik dat nog nooit gezien. Tilly heeft het alleen bij groente, vooral bij witlof. Dan ligt er echt een soort bruinig plasje. Ze doet het niet met brokjes of hooi. Zal het gewoon komen door het vocht in de groente? Als ze haakjes zou hebben zou het toch ook moeten doen met brokjes en hooi? Ze eet prima, ze gedragen zich altijd alsof ze in geen weken eten hebben gehad hier. Dus ik maak me geen zorgen. Maar vond het wel apart.

Doen jullie konijnen dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou verwachten dat ze met haken inderdaad bij al het eten zou kwijlen. Maar dit is wel veel vocht, dat ken ik eigenlijk niet.

Heeft ze dit altijd al gehad of is het iets van de laatste tijd? Zeker als het iets nieuws is, zou ik het denk ik toch wel even laten controleren, of het bijvoorbeeld haken kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zie ik wel eens zoiets liggen net buiten de PeeWeebak. Bij mij is het denk ik urine. Ik vermoed dat er een van de konijnen dan te veel op de rand zit.

Dat is altijd het enige dat ik buiten de bak op moet ruimen en wat losse keutels. Het meeste komt in de bak terecht.

Vroeger dacht ik toen ik de ren maakte dat wordt elke keer een tegelvloer opruimen. Maar gelukkig vind ik daar alleen verdwaalde keutels en in de zandbak bijv. helemaal nooit iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze bij mij groente eten (andijvie, witlof, komkommer )en er zit veel vocht in dan morsen ze bij mij ook.  Nu heb ik buiten konijnen dus maakt niet zo uit. Als ze het op de groenteschaal morsen dan likt vooral Kushi het later weer op. Op de 1 of andere manier morst zij meer dan Micha maar zij heeft ook een spitser snoetje dan Micha's brede hangoor snuit. Dan is haar hele bekkie groen of bruin en gaat ze eerst uitgebreid met haar kleine tong haar lippen aflikken. Zo schattig. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-8-2023 om 19:36, Jamesthebunnybutler zei:

Bij mij doen ze dit ook als ze groenten eten, vooral als het wat meer is. Ik zou me er zelf geen zorgen om maken, tenzij ze ook gaan kwijlen als ze brokjes of hooi eten of als ze kwijlen terwijl ze niet eten. Zo lang er goed gegeten wordt, zou ik me sowieso geen zorgen maken om haakjes.

 

ze vreet als een malle dus in die zin maak ik me ook geen zorgen. Was meer dat ik dacht; is dat wel normaal? Omdat ik het van Puk niet gewend ben.

Op 31-7-2023 om 22:11, Cheeta26 zei:

Als ze bij mij groente eten (andijvie, witlof, komkommer )en er zit veel vocht in dan morsen ze bij mij ook.  Nu heb ik buiten konijnen dus maakt niet zo uit. Als ze het op de groenteschaal morsen dan likt vooral Kushi het later weer op. Op de 1 of andere manier morst zij meer dan Micha maar zij heeft ook een spitser snoetje dan Micha's brede hangoor snuit. Dan is haar hele bekkie groen of bruin en gaat ze eerst uitgebreid met haar kleine tong haar lippen aflikken. Zo schattig. 

 klinkt heel cute! Tilly heeft ook een veel spitser bekkie dan Puk, misschien heeft het daar dan idd wel mee te maken

 

Op 31-7-2023 om 22:02, To van de Veluwe zei:

Bij mij zie ik wel eens zoiets liggen net buiten de PeeWeebak. Bij mij is het denk ik urine. Ik vermoed dat er een van de konijnen dan te veel op de rand zit.

Dat is altijd het enige dat ik buiten de bak op moet ruimen en wat losse keutels. Het meeste komt in de bak terecht.

Vroeger dacht ik toen ik de ren maakte dat wordt elke keer een tegelvloer opruimen. Maar gelukkig vind ik daar alleen verdwaalde keutels en in de zandbak bijv. helemaal nooit iets.

Heel af en toe hangt er hier ook 1 met de kont over de rand heen denk ik, want dan ligt er ook een plasje. Maar dit zie ik echt haar bek lopen ook

aangepast door rabbitPuk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .