Ga naar inhoud

Derde ooglid blijvend zichtbaar


Evee

Aanbevolen berichten

Harold heeft al langere tijd zijn derde ooglid blijvend zichtbaar in een hoekje van zijn oog. Ik heb het al door de dierenarts laten nakijken (een keer toen het net was, en laatste keer bij de vaccinaties nogmaals benadrukt) en zij geeft aan dat hij geen hinder heeft met het knipperen / bewegen / gebruik van zijn oog verder, en dat als het rustig is er wat haar betreft niets aan hoeft te gebeuren.

 

Het ziet er wel wat droog uit, ten opzichte van hoe het normaal hoort te zijn, maar hij heeft er inderdaad verder geen zichtbare last van, geen traanoog, hij wast of krabt er niet. Kan inderdaad gewoon knipperen zijn oogjes dicht en open doen.

Ik heb wel konijnen gehad (met name de groter formaat konijnen) waarbij je het regelmatig zag, maar niet dat het permanent zichtbaar was.

Zijn er meer konijntjes die dit hebben? Heeft dit op termijn wel voor problemen gezorgd? Of is het inderdaad iets wat meer een schoonheidsfoutje is, en niet voor problemen zorgt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlekje heeft dit voor zo ver ik weet al heel haar leven. Zij heeft dan wel al traanogen maar daarvoor heeft ze het volgens mij ook al gehad. Haar ogen zijn meerdere malen bekeken door de dierenarts ook maar er is niet echt wat aan te doen dacht ik. Ik weet ook niet of dat haar traanogen dan komen door dat ze zo'n derde ooglid heeft. Ik heb ook niet het idee dat ze er last van heeft. Ik zal later nog wel even een foto hier plaatsten hoe het bij Vlekje eruit ziet, die heb ik nu even niet bij de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ollie heeft dit ook. Ik heb het idee dat dat regelmatig een dingetje is van wat oudere konijnen. Ollie lijkt er ook geen last van te hebben, soms is het een beetje rood en dan smeer ik af en toe met oogzalf. Zij lijkt er ook zeker geen last van te hebben en ik heb dit eigenlijk nooit met de dierenarts besproken. Ik sluit me ook aan bij de reacties hierboven. Zijn bovenste of onderste ooglid gaat niet naar binnen staan, toch? Als in dat hij last kan krijgen van wimpers in zijn ook/entropion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, er staan geen oogleden naar binnen, hij lijkt er geen last van te hebben, en hij heeft het nu al een paar maanden. Ik was gewoon even benieuwd of er op de lange termijn ervaringen met dit waren.

Hij is denk ik wel op leeftijd, maar ik weet niet precies hoe oud hij is. Hij is in 2017 bij ons komen wonen en kwam toen wel echt als een wat ouder konijntje over, ik denk dat hij toen al wel een jaar of 4 a 5 was. Hij is gevonden in een park, en ik heb hem via een asiel geadopteerd, dus geen idee precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .