Ga naar inhoud

Teek! En kale plek?


Sjaak en Fien

Aanbevolen berichten

Hoi, mijn sjaak had vandaag een (teek?)(spinnetje?) En een heel klein korstje met geïrriteerde huid. En een kale plek van ongeveer een cm groot, help? Ik ga dit denk ik 3 dagen afwachten, ik ben dan namelijk weg op vakantie, en als het er nog is ga ik naar de DA. Ik vind het een beetje eng!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Marjoleink:

Kun je er een foto van maken?

Helaas niet, het is nu te donker en morgen ben ik weg, hij red het wel tot zondag denk ik… de oppas kijkt ook naar hem dus komt denk ik wel goed. Het is geen wond en ik heb de teek of ander beest er met een pincet uitgehaald alleen de kop bleef zitten… hij vindt het wel vervelend als je er aan zit, ik denk doordat het een beetje open is gegaan door de pincet, er is geen bloed, misschien gestoken door een mug ofzo? De kale plek verbaasd mij namelijk zo…

aangepast door Sjaak en Fien
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sjaak en Fien:

Helaas niet, het is nu te donker en morgen ben ik weg, hij red het wel tot zondag denk ik… de oppas kijkt ook naar hem dus komt denk ik wel goed. Het is geen wond en ik heb de teek of ander beest er met een pincet uitgehaald alleen de kop bleef zitten… hij vindt het wel vervelend als je er aan zit, ik denk doordat het een beetje open is gegaan door de pincet, er is geen bloed, misschien gestoken door een mug ofzo? De kale plek verbaasd mij namelijk zo…

Als de kop is blijven zitten zou ik wel langs een dierenarts gaan. Als dat zelf niet lukt dan even iemand regelen die dat kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Mira11:

Als de kop is blijven zitten zou ik wel langs een dierenarts gaan. Als dat zelf niet lukt dan even iemand regelen die dat kan doen.

Dit wordt dan maandag, ik heb het wel ontsmet… als het maandag niet beter gaat ga ik naar de DA. Ik mag er ook niet aanzitten van Sjaak, terwijl hij dit normaal geen probleem vindt…

aangepast door Sjaak en Fien
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kop moet er ook uit! Dat is echt noodzakelijk. Mijn moeder heeft me dat altijd geleerd. De,pootjes en de kop moeten eruit. Of toch als het een teek is. Die kale plek. Ik zou niet weten hoe dat die daar komt. Ik zou toch al eens de DA proberen te bereiken. Niet per se er naar toe te gaan. Maar wel even bellen. En vragen wat het beste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Punky🐰:

De kop moet er ook uit! Dat is echt noodzakelijk. Mijn moeder heeft me dat altijd geleerd. De,pootjes en de kop moeten eruit. Of toch als het een teek is. Die kale plek. Ik zou niet weten hoe dat die daar komt. Ik zou toch al eens de DA proberen te bereiken. Niet per se er naar toe te gaan. Maar wel even bellen. En vragen wat het beste is.

Dank, als t maandag nog niet beter gaat. Ga ik naar de DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even voor je verplaatst naar het desbetreffende topic. Ik herken het niet echt als tekenbeet. Tenzij er nog een stuk teek in zit. Was je nog naar de dierenarts gegaan er mee? Of anders zou je misschien even kunnen bellen en vragen of je de foto's kan mailen, dan kunnen ze vast ook wel aangeven of het iets is waar je voor langs moet komen of niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je langs moet voor een consult, dan zijn er kosten aan verbonden. Ik vind het echter lastig om in te schatten of dat nodig is of niet in deze situatie. Je kan dus altijd naar de dierenartspraktijk bellen om dat na te vragen, even advies vragen. Daar sturen ze nog geen rekening voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Evee:

Als je langs moet voor een consult, dan zijn er kosten aan verbonden. Ik vind het echter lastig om in te schatten of dat nodig is of niet in deze situatie. Je kan dus altijd naar de dierenartspraktijk bellen om dat na te vragen, even advies vragen. Daar sturen ze nog geen rekening voor. 

Okee…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .