Ga naar inhoud

Lijnzaadbrokjes wel of niet?


Linke

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Van de opvang word ik geadviseerd om 1 lijnzaadbrokje(1gram) per dag per konijn te geven. (Dit staat ook in hun dagelijkse menu) Mijn konijnen hebben allebei geen mooie glanzende vacht. Ze zijn momenteel ook niet aan het verharen. Ik ben dus benieuwd of het goed is om elke dag lijnzaadbrokjes te geven, of is het alleen nodig tijdens de rui?

 

Bij voorbaat dank. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad het zelf alleen aan voor konijnen die gevoelig zijn voor verstopping, en dan inderdaad met name in de periodes dat ze verharen.

 

Ik geef het zelf bijna nooit aan mijn konijnen.  Omdat het enige konijn dat zo af en toe een beetje met de spijsvertering zit soms, eerder diarree heeft dan verstopping. En dan moet je dus juist geen lijnzaad geven. De rest zit prima in de vacht zonder toevoegingen aan de dagelijkse voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen regelmatig lijnzaadjes. Niet in een brokje, maar gewoon zo. Ze vinden het lekker en omdat mijn voedster gevoelig is voor verstoppingen kan het geen kwaad. Nu krijgen ze het af en toe, in de ruiperiodes dagelijks. Geen idee of het echt helpt, ze heeft nog wel soms verstopping tijdens de rui. Maar ze vinden het wel fantastisch lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .