Ga naar inhoud

Ram bouwt nest?


Avalon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ja je leest het goed. Mijn ram lijkt een nest te bouwen. En ja, het is echt een (gecastreerde) ram haha. 

 

Het valt me op dat hij vanavond hooi uit zijn hooibal haalt en daarmee in zijn bek rondloopt en ook met stukjes karton sjouwt. Zijn vriendin zit in de onderkant van zo'n vierkante kattenkrabpaal en daar brengt hij zijn vondst naartoe. Ik heb hem dit nog nooit eerder zien doen.

 

Iemand enig idee waarom hij dit doet? De voedster is recentelijk schijnzwanger geweest maar is dat nu niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei happy211:

Gewoon een goed geëmancipeerde ram 😂

Heb je misschien iets anders gedaan voor je voedster, dat hij hoopt dat ook te krijgen door haar na te doen?

Zitten ze binnen? Anders vond hij het misschien gewoon lekker warm, zo'n nestje?

 

Hahah ja misschien was hij gewoon voor zijn vriendin een nestje aan het maken. Ze zitten binnen dus het zal niet voor de kou geweest zijn. Het was wel een hilarisch gezicht. Die krabpaal is helemaal niet zo groot en de voedster zat er al in, dan stond hij ervoor, stampte en wurmde zich dan toch naar binnen. Dan was hij even in de weer en aan het graven en dan kwam hij er uit en begon het riedeltje opnieuw. De voedster verroerde geen vin. Ze zijn beiden op leeftijd en ik heb zelfs nog even gedacht van joh zou hij aanvoelen dat zij gaat overlijden en is hij haar vast aan het begraven ofzo? (Toen vond ik het toch wel weer erg spannend) Maar ze is nog altijd springlevend.

 

Hij is er zeker een uur zoet mee geweest, daarna was hij moe en lag languit te slapen 😂

 

Ik heb niks extra's gedaan voor de voedster. Hij kopieert wel vaker het gedrag van de voedster, misschien had hij haar dit zien doen en vond het ook wel een vermakelijk idee? Het zal een mysterie blijven vrees ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .