Ga naar inhoud

Konijnen schrikken van hond


Sjaak en Fien

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Mira11:

Voedsters zijn vaak territoriaal. Mijn konijn Liz is dat ook. Zelf zou ik ook niet blij zijn met een vreemde in mijn huis. 😉 Het lijkt me juist van belang dat Pluis zo min mogelijk stress krijgt omdat ze voernijd en territoriaal gedrag vertoond. Ik hoop dat ze de prioriteit krijgt en dat je voor de honden een andere oplossing gaat zoeken. Ik moet er niet aan denken dat er bij mij vreemde honden over de vloer komen. Mijn konijnen zijn dan van slag en er is een hondenverbod bij mij thuis. 

Ik houd meer van mijn oppashonden dan van Pluisje😬 en dan voornamelijk Brutus. Hij komt misschien bij ons in huis wonen, want ik volg met hem een training tot hulphond. Ik vind gewoon veel meer steun bij hem dan bij Pluisje. Ik ga proberen ze samen te houden, en anders gaat Pluisje weg, dat moet ze sowieso eigenlijk wel maar ik zoek elke keer excuses om het niet te hoeven doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eerlijker naar Pluisje dat je zo snel mogelijk een goed huis voor haar vind of haar naar een goede opvang brengt. Als ze veel last heeft van hoknijd is het misschien ook goed om eens contact op te nemen met "KANS Konijnen" van het Regionaal Voorlichtingsbureau Konijnen Amersfoort. Ilse Pos is erg goed met konijnen. Neem alsjeblieft je verantwoordelijkheid. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Brutus je hulphond wordt dan kan hij het gemis van Pluisje als ze naar Deeskuh gaat makkelijk compenseren. Brutus zal als je eerlijk en positief naar hem en jezelf bent je wel (bijna?) alles kunnen bieden wat je zoekt/nodig hebt. Pluis kan dat nooit dus er is niets om over te twijfelen wat het beste is voor Pluis. Hoe zou jij het vinden om ergens te leven waar je het gevoel hebt dat niemand je begrijpt, zich om je welzijn bekommert en je beschermt tegen alles wat je eng/moeilijk vindt? O, verhip, dat is precies de situatie waar jij je in bevindt...en dan heb jij nog het voordeel dat je dingen kunt beredeneren (soms). Het is moeilijk zulke beslissingen te nemen en ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta, maar je blijft jezelf maar tegenspreken en dat is gewoon niet eerlijk naar Pluisje, Brutus en jezelf.  Zet 'm op, hak de knoop door (alweer) en geef Pluis een liefdevol konijnenthuis bij Daisy. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijn van vrienden. Hun hadden een nieuwe hond en daar was hun konijn heel bang voor. En wij waren op zoek naar een konijn, dus wij kregen deze. Heel zielig, maar als hij nu een hond hoort van de buren dan is hij niet bang. Dus misschien is het een oplossing om hem weg te geven aan mensen die je kent en die er goed voor kunnen zorgen. 

 

Groetjes, mij en Beb!😘😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 7 maart 2020 at 16:21 zei Beb:

Ik heb mijn konijn van vrienden. Hun hadden een nieuwe hond en daar was hun konijn heel bang voor. En wij waren op zoek naar een konijn, dus wij kregen deze. Heel zielig, maar als hij nu een hond hoort van de buren dan is hij niet bang. Dus misschien is het een oplossing om hem weg te geven aan mensen die je kent en die er goed voor kunnen zorgen. 

 

Groetjes, mij en Beb!😘😘

Pardon, dit vind ik helemaal niet nodig en een overdreven opmerking wel bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Sjaak en Fien:

Pardon, dit vind ik helemaal niet nodig en een overdreven opmerking wel bedankt voor het meedenken.

Het is een goedbedoeld advies van iemand die de moeite neemt om mee te denken. Ik kan me indenken dat je dit voor jou geen optie vindt. Maar dat is het mooie van advies: je kunt ermee doen wat je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Marjoleink:

Het is een goedbedoeld advies van iemand die de moeite neemt om mee te denken. Ik kan me indenken dat je dit voor jou geen optie vindt. Maar dat is het mooie van advies: je kunt ermee doen wat je wilt.

het spijt mij als dit boos overkwam, ik schrok er een beetje van , bedankt voor het meedenken😀

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 28-3-2020 at 07:58 zei Sjaak en Fien:

het spijt mij als dit boos overkwam, ik schrok er een beetje van , bedankt voor het meedenken😀

 

Oh, ik heb een tijdje niet gekeken op de site. En nu zag ik dat dat je op mn opmerking had gereageerd. Geen problemen mee dat je je eigen mening verteld, daar is t forum ook voor. Ik vertelde ook gewoon mijn verhaal, en zo doet iedereen dat😀

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .