Ga naar inhoud

Pluisje eet heel veel


Hallo Hoi

Aanbevolen berichten

Je moet een oplossing vinden voor het hooi probleem, want dat moet ze echt eten. Het is haar hoofdmaaltje, dus logisch dat ze ellendig en boos wordt van de honger als ze op 30 gram brokjes en verder niks moet leven.

 

Waar heb je het hooi nu liggen? Kun je geen kleinere toilet bak nemen en het daar weer in leggen (in een hoekje)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Piku:

Je moet een oplossing vinden voor het hooi probleem, want dat moet ze echt eten. Het is haar hoofdmaaltje, dus logisch dat ze ellendig en boos wordt van de honger als ze op 30 gram brokjes en verder niks moet leven.

 

Waar heb je het hooi nu liggen? Kun je geen kleinere toilet bak nemen en het daar weer in leggen (in een hoekje)?

Ze heeft een kleine toiletbak... Maar ze moet er gewoon niks van hebben. Ik heb echt alles geprobeerd, met kruiden, met groente, met fruit, mixen, andere soorten, geen brokken, het lukt gewoon niet. In de ren was ze er trouwens ook al weer op uitgekeken na 2 dagen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Marjoleink:

Is haar gebit nagekeken onder narcose? Gebitsproblemen zijn vaak de oorzaak van slecht hooi eten. En zonder narcose kan de dierenarts niet alles zien.

Ze is wel geopereerd maar of ze toen ook naar haar tandjes hebben gekeken weet ik niet. Ze hebben wel zonder narcose gekeken maar Pluisje is een felle dame dus dat stelt ze niet op prijs. Wat zijn de symptomen? Dan houd ik het even in de gaten. Want haar brokken eet ze wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Hallo Hoi:

Ze is wel geopereerd maar of ze toen ook naar haar tandjes hebben gekeken weet ik niet. Ze hebben wel zonder narcose gekeken maar Pluisje is een felle dame dus dat stelt ze niet op prijs. Wat zijn de symptomen? Dan houd ik het even in de gaten. Want haar brokken eet ze wel. 

 

Geen hooi willen eten is een symptoom. Ik heb helaas ervaring met gebitsproblemen bij konijnen en het eerste wat ze dan vaak niet meer wilden eten was hooi. Groente en brok ging er vaak nog wel in, maar als ze dat ook niet meer willen eten, ben je eigenlijk al te laat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even zodat ik het begrijp: pluisje eet hooi wel uit de hamster bak maar niet als je het gewoon los in de kooi legt?

 

Of stop je het in zo’n balletje of ruif in de kooi, misschien vind ze dat gewoon vervelend?

 

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een konijn opmerkt, laat staat zich interesseert voor, waar het hooi in/op ligt als het gewoon voor haar neus ligt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Hallo Hoi:

Ze heeft een kleine toiletbak... Maar ze moet er gewoon niks van hebben. Ik heb echt alles geprobeerd, met kruiden, met groente, met fruit, mixen, andere soorten, geen brokken, het lukt gewoon niet. In de ren was ze er trouwens ook al weer op uitgekeken na 2 dagen 

 

Heb je verschillende soorten hooi geprobeerd? Die van mij (vooral Monster) lusten ook alleen maar Barn-i hooi. Voor de rest halen ze hun neus er voor op en ik heb echt van alles geprobeerd, van supermarkt hooi tot dierenwinkel hooi tot dure timothy hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Rifca:

Even zodat ik het begrijp: pluisje eet hooi wel uit de hamster bak maar niet als je het gewoon los in de kooi legt?

 

Of stop je het in zo’n balletje of ruif in de kooi, misschien vind ze dat gewoon vervelend?

 

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een konijn opmerkt, laat staat zich interesseert voor, waar het hooi in/op ligt als het gewoon voor haar neus ligt..

Het hooi ligt gewoon in de toiletbak. Los

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Piku:

 

Heb je verschillende soorten hooi geprobeerd? Die van mij (vooral Monster) lusten ook alleen maar Barn-i hooi. Voor de rest halen ze hun neus er voor op en ik heb echt van alles geprobeerd, van supermarkt hooi tot dierenwinkel hooi tot dure timothy hooi.

Ja, dat stond ook in mijn bericht. Ik heb die van de welkoop, barni, beaphar, ranzijn, allemaal al wel geprobeerd. Er zijn er nog wel meer maar weet niet van alles de naam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Marjoleink:

Zonder narcose kunnen ze de achterste kiezen niet zien. Dus als daar haakjes op zitten kan dat de reden zijn dat ze geen hooi eet. Aangezien hooi het hoofdvoedsel is van konijnen, is er altijd wel een reden voor als ze het niet eten.

Maar ik ga haar niet onder narcose laten brengen als het niet echt nodig is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor gebitscontrole kan een kort verdovingsmiddel ook prima voldoen, ipv echt een hele narcose. Maar het is inderdaad zo dat ze wel iets van een roesje / verdoving nodig hebben om goed naar het gebit te kijken. En zelfs dan zie je niet alle problemen, als het problemen zouden zijn met kieswortels, is er een gebitsfoto nodig om dat te kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .