Ga naar inhoud

Tips,


Momoxx

Aanbevolen berichten

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen. Ieder mens staat daar toch anders in. De een vecht tot het uiterste door, de ander wil geen lange lijdensweg volgen met onzekere uitkomst. Ik denk niet dat daar een goed of fout label op te plakken is, het is heel persoonlijk.

 

Ik stel altijd een aantal voorwaarden, voor ik mijn beslissing maak: Eet / beweegt het dier nog zelf, zonder al te veel problemen? Heeft het dier nog pit genoeg om zelf ook te willen vechten? Heeft het dier pijn? En zo ja, is dat tijdelijk of permanent? Is er uitzicht op genezing/verbetering, en zo ja, binnen welke termijn zou dat moeten zijn? 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond zit ik constant te overdenken wat ik moet doen. Ze is nog redelijk wakker en eet en drinkt nog zo goed. Zelfs als ze perongelijk ondersteboven terecht komt kauwt ze nog hooi :( dat maakt deze beslissing echt enorm moeilijk.

 

Mijn verstand zegt ze gaat vrijwel niet vooruit dus laat haar gaan, maar mijn gevoel wil haar echt niet kwijt. Ik hoop dat de DA toch vooruitgang ziet :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze nog wel zelf eet en drinkt vind ik wel enigszins hoopvol. 

Toch zou je binnenkort toch wel wat verbetering moeten gaan zien. 

Al zijn er konijnen die  3 maanden lang behandeling nodig zijn.

Hopelijk knapt ze toch nog wat op. Iig veel sterkte met je beslissing.

Ik denk dat wij hier goed doorheen gaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve reacties bedankt. Ben blij dat jouw konijn opknapt Karin! 

 

De dierenarts zag toch een heel klein beetje verbetering en ook het filmpje dat ik had gemaakt waarbij je ziet dat ze nog zo graag eet vond ze nog te hoopvol om nu de beslissing te nemen:D. We gaan dus nog een aantal dagen antibiotica erbij geven en het nog even proberen. Ik ben zo blij!!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Newby1981:

Hee Momoxx, hoe gaat het met je konijntje?

 

 

Heey, zou willen dat ik heel positief nieuws had maar helaas nog maar weinig verbetering. Ze krijgt om de dag antibiotica injecties die ik zelf mag geven en nog dezelfde hoeveelheid. Fenbendrops als bij starten.

 

Ze is wel alerter dan eerst heb ik het idee, maar haar evenwichtsorgaan betert gewoon eigenlijk amper. Weet ook niet of dit na 3,5 week nog opeens veel zal gaan verbeteren of ik nog eens moet gaan nadenken of ik niet te lang probeer.. blijf hopen op een klein wonder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels vier weken verder. Ze krijgt nog steeds twee keer per dag fenbendrops en antibiotica tegen oorontsteking. Ze oogt alert en eet als nooit te voren. Enige is nog steeds dat vele tollen en weinig bewegen, ze heeft haar plekje waar ze kan steunen en niet omvalt. Net de DA gebeld die vroeg opnieuw of ik het nog zag zitten. Ik wil het nog wel een aantal dagen proberen. Straks nog wat spuitjes antibiotica ophalen en dan moet het wel nog verbeteren komende tijd.

 

Ik vroeg me alleen af of er uberhaupt nog een kans is dat ze nog verder gaat herstellen na deze tijd behandelen? Scheef kopje kan ze wel mee leven maar ze moet ook wat kunnen rondlopen wil het konijnwaardig zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-5-2018 at 14:34 zei Momoxx:

Inmiddels vier weken verder. Ze krijgt nog steeds twee keer per dag fenbendrops en antibiotica tegen oorontsteking. Ze oogt alert en eet als nooit te voren. Enige is nog steeds dat vele tollen en weinig bewegen, ze heeft haar plekje waar ze kan steunen en niet omvalt. Net de DA gebeld die vroeg opnieuw of ik het nog zag zitten. Ik wil het nog wel een aantal dagen proberen. Straks nog wat spuitjes antibiotica ophalen en dan moet het wel nog verbeteren komende tijd.

 

Ik vroeg me alleen af of er uberhaupt nog een kans is dat ze nog verder gaat herstellen na deze tijd behandelen? Scheef kopje kan ze wel mee leven maar ze moet ook wat kunnen rondlopen wil het konijnwaardig zijn. 

 

Bij ons konijn duurde het veel langer dan 4 weken voordat dat het beter ging na EC.

 

Ons konijn is nu zo ver dat hij eindelijk naar buiten mag nadat in september EC is geconstateerd.  Een scheve kop heeft die nog steeds maar hij kan er alles mee dus wij zien er geen problemen in.

 

Persoonlijk ben ik van mening dat als hij goed eet dit een teken is dat het dier zelf nog verder wil.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds zondag gestopt met de behandeling (28d) en ons konijn lijkt volledig hersteld.

Mijn ervaring hier (want dit was de eerste keer dat ik te maken had met EC) is, hoe zwaarder het geval hoe langer en intensiever de behandeling,

maar het kan zeker nog goed komen. Wel dan niet met restschade. Blijf erbij dat de wil er is daar ze goed blijft eten. Veel sterkte 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas weinig vooruitgang. Er was een andere DA vandaag toen ik belde voor nieuwe antibiotica spuitjes en die zei beter te stoppen. Ik hoop dat ze niet weer terug valt.

 

Daarnaast zit ze steeds onder de urine en zie ik af en toe een vlieg in het hok (binnen). Kan ze nu al die aandoening krijgen met maden? Ben ik behoorlijk bang voor, maak haar dagelijks schoon met wat lauw water op een doekje maar of het voldoende is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is en blijft een lastige keuze, waar ik je helaas niet bij kan helpen.

Hoelang behandel je haar nu?  Eet en drinkt ze voldoende? Vind je dat ze een konijnwaardig leven kan lijden?

Denk dat je jezelf deze vragen zult moeten stellen om tot het juiste besluit te komen.

Ik weet wel dat het zelfs na maanden behandelen toch nog beter kan gaan, maar kans op restschade als een scheef kopje is aanzienlijk.

Ik denk dat je niet meer hebt kunnen doen dan je tot nu toe hebt gedaan, dus welke keuze je ook maakt. Je kunt er vrede mee hebben.

 

Wat betreft de urine kun je het alleen maar goed in de gaten houden, maar als dat niet verbeterd vind ik het niet erg konijnwaardig meer.

Niemand wil in zijn eigen urine zitten lijkt mij, zelfs een konijn niet, want die zijn ook behoorlijk schoon op zichzelf.

Blijf hopen op een wonder, zou toch fijn zijn dat  alle  moeite zich zou lonen. 

 

Heel veel sterkte 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik behandel nu bijna vijf weken en er is een kleine verbetering met eerst. Ze wast zichzelf soms behoorlijk goed. Is redelijk actief etc. Eerst bleef ze na tollen zeker een minuut liggen. Nu staat ze soms direct op zondet echt tollen als ze omvalt. Maar inderdaad nog steeds niet konijnwaardig.

De vervangende DA raadde dus aan het nu alleen met Fenbendrops verder te proberen 

 

Dit moet beter worden want ze kan zich amper verplaatsen. Doet wel de moeite als ze graag wil drinken en komt er dan wel. Ze plast inderdaad niet waar Ze zit maar soms per ongeluk onderweg naar de bak. Ik ben er niet de hele dag dus soms als ze gaat tollen dan rolt ze er door. Dit gebeurd wel minder dan eerst, maar om de dag nog wel.

 

ik wil haar heel graag nog even de kans geven omdat ze zo graag eet en nog heel dapper bijna opspringt als ze me ziet. Maar ik merk wel dat ik langzaam steeds mijn gestelde grens op schuif omdat ze nog alert is en er dan soms toch weer een mini verbetering is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sanne1993:

Ik vind alleen fenbendrops geven bij een konijn met verschijnselen geen optie. Er moet echt een ontstekingsremmer bij. 

Ze krijgt nog wel Meloxidyl, dit is denk ik alleen een pijnstiller? Zou ik dan toch nog moeten bellen voor antibiotica of iets anders?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit niet mee. Gisteravond kwam ik thuis en hoor ik gigantisch niezen uit de kooi komen :( . Even gaan kijken en ze had ook snot aan haar neus, arm beestje.. Vriend zei wel dat hij het nog niet eerder had gehoord gisteren. Nog maar eens de dierenarts bellen vandaag denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar dat er nu weer iets bij lijkt te komen. Ik had hier nog niet gereageerd, maar wil je in elk geval nog sterkte wensen en beterschap natuurlijk.

 

Ook zou ik nog willen zeggen dat het soms ook genoeg kan zijn, ook als een dier nog eet. De meeste mensen plaatsen hier de reactie dat je vol moet houden en dat EC altijd op kan knappen. Ik vraag me wel af wat je nu nog mag verwachten en hoe lang je vindt dat dat herstel zou mogen duren. Jij ziet natuurlijk het beste hoe het gaat met je dier en uiteindelijk is het jouw beslissing. Mocht jij vinden dat het genoeg geweest is, dan is dat zo, ook al blijft het een lastige knoop om door te hakken. Denk je echt dat het konijn nu niet teveel lijdt, dan kun je natuurlijk best nog even door. Volg je gevoel! Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .