Ga naar inhoud

Tips,


Momoxx

Aanbevolen berichten

Net weer medicijn gegeven lijkt wel of ze van het oppakken/geven ervan even helemaal van slag raakt en dan blijft ze op haar zij liggen in de kooi en daarna is het weer wat beter. Erg naar, ik ga het morgen ook even navragen bij de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Momoxx:

Net weer medicijn gegeven lijkt wel of ze van het oppakken/geven ervan even helemaal van slag raakt en dan blijft ze op haar zij liggen in de kooi en daarna is het weer wat beter. Erg naar, ik ga het morgen ook even navragen bij de DA.

 

Het is inderdaad normaal dat ze door oppakken meer last hebben van hun evenwicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de kooi geven lukt helaas niet omdat ze dan ervandoor gaat en de rand net te hoog is om haar goed te pakken. Maar ze werkt goed mee dus het kan gelukkig wel snel. Blijft wel naar om te zien dat tollen. Ik hoop dat het snel zal verbeteren.

 

Mijn ram piept het uit en heeft me vanavond behoorlijk hard gebeten ☹️. Hij vindt het dus echt niet leuk. Zat in een handdoek en kwam eruit los en beet in mijn been (blauw). Ik hoop echt dat het straks niet opeens een schuw/bijtend konijn wordt door deze periode? :o Ik denk dat ik hem maar op brood ga proberen te geven oid dit geeft teveel stress (geen symptomen ook nu) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn lieve voedster nu. Af en toe is haar hoofdje echt scheef (meer dan vorige week) en soms weer redelijk recht. Ze eet goed hooi en de kooi is iets kleiner nu omdat ze de trapjes niet echt goed op kon, maar ze valt niet constant om met lopen oid

6D0CA8F2-C946-4A44-94CF-CBD06BDE2962.jpeg

A53DA52A-FB54-4C20-AEFB-9F74F3BC3CE7.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Momoxx:

Dit is mijn lieve voedster nu. Af en toe is haar hoofdje echt scheef (meer dan vorige week) en soms weer redelijk recht. Ze eet goed hooi en de kooi is iets kleiner nu omdat ze de trapjes niet echt goed op kon, maar ze valt niet constant om met lopen oid

6D0CA8F2-C946-4A44-94CF-CBD06BDE2962.jpeg

A53DA52A-FB54-4C20-AEFB-9F74F3BC3CE7.jpeg

 

lijkt toch behoorlijk recht met andere foto's die ik wel heb gezien van konijnen met EC

vervelend dat het nog zo lastig gaat met je ram en dat hij daarbij zelfs bijt.

 

Bij het neerzetten van mijn konijn hou ik lichte druk op zijn zij en als hij rustig is laat ik rustig los en dat gaat de laatste dagen zonder tollen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Karin de Graaf:

 

lijkt toch behoorlijk recht met andere foto's die ik wel heb gezien van konijnen met EC

vervelend dat het nog zo lastig gaat met je ram en dat hij daarbij zelfs bijt.

 

Bij het neerzetten van mijn konijn hou ik lichte druk op zijn zij en als hij rustig is laat ik rustig los en dat gaat de laatste dagen zonder tollen

Klopt het is wel lastig te zien op de foto. Ze houdt m soms wel echt 90 graden. We gaan volhouden :)

 

Gaat jouw konijn een beetje vooruit? Ik houdt haar idd ook even recht in de kooi en dat helpt wel voor haar evenwicht nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb wel de indruk dat het beter gaat met zijn evenwicht, heb goede  hoop. 

Ben zondag 2 weken aan het behandelen.  Herstel gaat langzaam, moeten geduldig zijn.

 

Merk wel dat zijn vacht erg vettig wordt, maar denk daar niet veel aandacht aan te gaan besteden vanwege de stress.

 

Daar mijn konijnen koppel nog wel vrij vers is (3 weken) gaat dat best goed. Liggen tegen elkaar aan en wassen elkaar.

Wel rijdt de voedster soms op mijn rammetje, omdat ze denk ik wel merkt dat hij nu verzwakt is.

Wilde uiteindelijk er misschien nog een voedster bij plaatsen, maar denk dat ik daar nu van af zie.

Zal stress vanaf nu zoveel mogelijk uit de weg gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft hier ook last van gehad en had hierdoor een geiirriteerde huid (urinebrand). Haar heb ik toen regelmatig gewassen van onderen in een afwasteil, gewoon met lauw water. Dit hielp goed. Wel goed afdrogen daarna en alleen wassen waar het bodig is en proberen de rest zo droog mogelijk te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gelezen over urinebrand en dat schijnt behoorlijk vervelend te zijn. 

Geen idee wat je er aan kunt doen, ik denk proberen het zo goed mogelijk schoon te maken 

Misschien met een nat washandje? 

 

De mijne heeft er geen last van en dat verwacht ik nu eigenlijk ook niet meer.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik hier zoveel vragen stel, maar ik vraag me steeds zo af of ik er nog goed aan doe en of ze het zal redden :(

 

Twee weken geleden is bij de dierenarts te behandeling gestart onder andere met dexamethason en vitamine b antibiotica en panacur. Ze begon weer te eten en na drie dagen mochten ze terug. 

 

Thuis behandeling met panacur voortgezet en ze scharrelde wat meer door de kooi en zag er een stuk beter uit. Daarna begon ze wel om te vallen na het geven van medicijnen (gedesoriënteerd) oké dat herstelde met terugzetten in de kooi in een minuutje. 

 

Nu sinds een paar dagen valt ze veel vaker om en tolt regelmatig lang in de kooi. Ook laat ze weer urine lopen waardoor ze vandaag dus helemaal onder zat. Ik heb haar met een nat doekje geprobeerd wat schoon te maken en haar pootje ingesmeerd. Ze waste zichzelf net weer een beetje zag ik. 

 

Ze eet nog wel redelijk, maar dat tollen is heel heftig en dus ook een stuk erger geworden. Is dit een slecht teken? Ik lees overal dat tollen altijd is, maar kan dit ook erger worden terwijl er al behandeld wordt? Morgen zou ik normaal de dosis panacur gaan moeten halveren. Is dat nu wel verstandig? 

 

Het is zo naar mijn lieve konijn zo te zien en ze is ook nog zo jong (6 maandjes). Normaal rende ze altijd gelijk naar mij toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Sanne1993:

Krijgt ze geen medicijnen meer naast de panacur? Als ze zoveel verschijnselen heeft is het denk ik toch wel handig om nog dexamethason of metacam te geven. 

 

Ze heeft drie dagen dexamethason en vitamine injecties gehad toen ze bij de dierenarts zat. daarna is het omvallen erger geworden. Ze krijgt sinds ze thuis is Fenbendrops (zelfde als panacur?) en meloxidyl. Ik zal anders de DA zo nog eens bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gebeld morgenochtend een afspraak bij de DA. Ik hoop zo dat er nog hoop is :’( . Ze had het er over dat ze alleen nog antibiotica bij kunnen geven eventueel, omdat ze toen ook wat snotterde. Als iemand nog tips heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn eerste keer dat ik te maken heb met EC en veel ervaring heb ik er ook niet in.

Heb mezelf wel meteen voorgehouden dat wanneer ik geen verbetering zou zien binnen een maand, ik zou kiezen voor inslapen.

Behandel nu enkele dagen met halve dosering en status van mijn ram blijft stabiel. Hij tolt niet meer. 

Ben toch wel hoopvol.

 

Ik hoop dat jouw konijntje ook snel verbetering gaat vertonen. 

 

 

Mijn konijnen hebben slechts enkel fenbendrops gehad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

ik woon zelf in Zeeuws Vlaanderen dus dat is wel erg lang in de auto voor haar denk ik. Ga er even over denken.

 

Vanmorgen bij de DA geweest, ze schrok wel van de terugval/achteruitgang en vroeg of ik het nog zag zitten.

 

Ze zag wat meer etter in haar oor dus heeft als laatste kans weer antibiotica bij gegeven. Dit zou over twee dagen al verbetering moeten geven en dan een nieuwe shot.

 

Maar als er geen verbetering is, heeft ze aangegeven dat het dan misschien wel beter is de beslissing te maken haar te laten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een flink eind rijden met een ziek konijn. Echt balen dat hij niet goed op de behandelingen reageert. Altijd rot beslissingen om te moeten maken, maar het leven moet wel konijnwaardig blijven, en ook uitzicht hebben op genezing / kwaliteit van leven. Ik hoop zo dat je de beslissing niet hoeft te maken en dat de AB helpt. Ik duim voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

Dat is inderdaad een flink eind rijden met een ziek konijn. Echt balen dat hij niet goed op de behandelingen reageert. Altijd rot beslissingen om te moeten maken, maar het leven moet wel konijnwaardig blijven, en ook uitzicht hebben op genezing / kwaliteit van leven. Ik hoop zo dat je de beslissing niet hoeft te maken en dat de AB helpt. Ik duim voor je!

Dankjewel Evee, inderdaad een hele moeilijke beslissing :'(. Alles buiten de kooi (ook bij dierenarts) gaat ze op haar zij liggen en kan niks anders dan rollen. In haar kooitje heeft ze wel een positie gevonden dat ze redelijk recht blijft en eet dan zelf gewoon goed biks, witlofjes, hooi en verplaatst zich ook nog naar de drinkfles. Valt wel regelmatig om helaas. Ik heb nog wat hoop, maar ik moet wel reëel blijven natuurlijk het moet verbeteren wil het konijnwaardig zijn maar hoelang ga je door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .