Ga naar inhoud

Dom of eigenwijs? ;)


fiep

Aanbevolen berichten

Mijn twee nijntjes (6 mnd) dronken eerst uit waterflesjes, maar sinds kort heb ik ook een bakje water neergezet wat ik steeds bijvul. Nu drinken ze alleen nog uit het bakje. 

 

Alleen als soms het bakje leeg is, gaan ze niet automatisch naar het waterflesje (of ze hebben toevallig geen dorst). 

 

Nu vraag ik me af of ze zijn vergeten waar zo'n waterflesje voor is of dat ze gewoon eigenwijs zijn... ;)

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze het bakje prettiger vinden om uit te drinken, daaruit kunnen ze vaak wat lekkerder doordrinken, iets gulziger. Ze weten vast dat jij het waterbakje toch weer komt vullen en zien in de tussentijd het nut niet om aan de fles te beginnen. Ik denk dat ze het nog wel weten hoor, maar inderdaad gewoon eigenwijs zijn ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook schattig :D Ik vind het ook altijd wel leuk klinken. 

 

De grote stenen hondenbakken zijn hier de afgelopen jaren nog nooit omgegaan, dat gaat ook bijna niet. Een heel enkele keer banjeren ze er doorheen als het eten onderweg is, maar als je de bak langs de kant of in een hoek zet gebeurt ook dat bijna nooit. 

(ik heb geen aandelen in grote stenen hondenbakken trouwens...)

 

Edit: dat was ongeveer tegelijk met Evee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een watersilo, dat is ook een fijn ding. Die vul je helemaal met water, en als ze eruit drinken, vult die het drinkgedeelte zelf aan zeg maar. En daar gaat 2 liter in geloof ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens gaan kijken naar grote bakken dan.. maar geloof dat ze er dan ook doorheen lopen, dat deden ze met het iets grotere bakje nl ook. 

Nu heb ik een schoteltje met daarop een etensbakje en daarin een kleiner hoger bakje. Werkt nog het beste, alleen kan daar niet voor de hele dag water in. 

Als ik alleen een klein bakje neerzet (zoals vandaag ivm de bakjes in de vaatwasser), dan wordt het bakje expres omgegooid. Varkens zijn het! 8):o(l)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een beetje het probleem... het staat nu in de ren (binnenkonijntjes) op natuursteen, er is een stukje uit een tegel en om te voorkomen dat ze daar gaan knagen (ja, echt! 8)) zet ik daar het bakje op. Dus niet optimaal, maar ook niet helemaal in het midden van de ren hoor. Maar toch... :'D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf mocht kiezen of je uit een groot glas drinkt of onder een druppelende kraan als je dorst hebt, wordt het vast en zeker het grote glas! Ik vind een drinkflesje zo zielig. Toen ik nog niet zo lang konijnen had had ik ook zo'n flesje, hoe gefrustreerd Pooke daar dan tegenaan zat te trekken en te duwen als hij wilde drinken... 

Ik heb hier ook grote zwaardere bakken, en die staan dan in een hoek. Heel soms lopen ze er tegenaan zodat de helft eruit klotst, dan vul je hem weer bij. Bak omgooien maakt niet zoveel uit toch, ze kunnen echt wel even zonder water, dat is in de winter ook als het vriest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maar dat zij die menselijke gedachten niet hebben ;);) Ik ga in de winter echt niet als een of andere Pinokkio met een gieter naast de ren blijven staan als het water telkens bevriest. Ze krijgen dan 's ochtends en 's avonds nieuw water en dat weten ze ook, dan drinken ze goed. Dieren in de natuur hebben dat instinct ook, mensen weten niet beter dan dat ze een luxe kraan hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een of andere pinokkio :'D (zie @Rian nu voor zich met een blauw wordende van de kou, groeiende neus)

 

Ik heb ook een grote drinkbak die ik aan de tralie's kan hangen. En die gooien ze dus niet om, en ze lopen er niet doorheen.Het frame blijft hangen, en de waterbak kan je er uit tillen om schoon te maken. Nieuw water doe ik meestal met een kraf, als ik loop met een volle ewater bak knoei ik alles onder0;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rian van dat dweilen? ;)

Dus het is wel zielig als ze aan een flesje moeten likken, maar niet dat ze niet de hele dag water hebben? 

Ik vind zonder water erger dan water uit een flesje. 

 

Heb ze nu een iets groter bakje gegeven, ben benieuwd... 

@MichelleloveElmo ik vul ook bij uit een grote waterfles want anders gaat hier ook alles over de grond (kuche). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-10-2017 at 13:06 zei fiep:

 

Dus het is wel zielig als ze aan een flesje moeten likken, maar niet dat ze niet de hele dag water hebben? 

 

 

Precies! Eindelijk begrijp je het. 

De hele dag is natuurlijk zwaar overdreven, maar dat had je vast zelf ook al in de gaten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mannn, dat komt niet echt aardig over @Rian

 

Ik vind zelf flesjes ook zielig. Echter dit is een back up en zie niet in wat er mis mee is. De konijnen kunnen zelf kiezen of ze wel of niet er van willen drinken aan gezien ze een waterbak hebben.  Al zou ik zelf dan dus twee grote stevige waterbakken neer zetten of net als bij mij een aan de tralies hangen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nu weer? Wat is er niet aardig aan mijn reactie? Ik snap er niks van. Het enige wat ik zeg is dat dat ze het begrijpt, en dat het zwaar overdreven is wat ze zegt. Alsof mijn konijnen de hele dag geen water hebben, dat lijkt suggereren van nalatigheid bij mijn dieren,  dat is dan wel een aardige reactie?

Niet met twee maten gaan meten!

Hang jij lekker zo'n flesje bij je konijnen als je denkt dat ze daar blij van worden. Waarom kwam ik hier ook reageren eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei fiep:

Het voelt een beetje aanvallend, terwijl ik supergoed voor ze zorg, dus dat is niet zo leuk om te lezen.

 

Precies, dat bedoel ik Fiep! (Zo goed Michelle?) Dan weet jij ook hoe het voor mij voelde. En dan ga ik nu de negeerfunctie gebruiken want mannn.... vermoeiend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .