Ga naar inhoud

Waar hooi in geven?


Marjoleink

Aanbevolen berichten

Waarin doen jullie het hooi voor je konijnen? Die van mij hebben een metalen ruif, maar dat snappen ze niet. Ze eten het hooi dat er bovenuit steekt, maar hebben niet door dat ze er aan de onderkant ook bij kunnen. Ik heb een bakje (koelkastdoos) geprobeerd, die werd omgegooid en weggesmeten.  Nu zit het in een grotere bak (toiletbak uit de webshop) maar daar gaan ze inzitten om te eten, en dus keutelen ze in het hooi. Ik heb ook weleens een gevlochten mand geprobeerd, die was de volgende ochtend helemaal weg.

Hebben jullie nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze het uit een staande houten hooiruif, die staat in de onderbak van een binnenkooi , tussen 2 toiletten in.  Maar ik leg ook altijd een pluk in de toiletbakken.  Ze eten hier ook graag hooi terwijl ze keutelen, dus dat helpt bij de zindelijkheid.  Op onderstaande foto zie je het wel:

puurhooistick (5)klein.jpg

 

@Deeskuh88 heeft een hele mooie ruif/toiletbak combi voor haar konijnen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, komt van een Duitse website. Plueschnasen. Uit zelfbescherming: Kijk er niet te lang op... :lol: Maar hij is voor een Handige Harry hier prima na te maken. Is eigenlijk een heel eenvoudig ontwerp. Plastic bak, houten ombouw en hooiruif op poten die ertegenaan te schuiven is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat de plastic-tassendispenser van Ikea, de Variera, maar dan horizontaal. Voor de prijs hoef je het niet te laten...Altijd leuk als iets multifunctioneel is! Ik vraag me wel af of konijnen dat plastic niet kapot vreten? Of opeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, geen dank!

Het is inderdaad gewoon te proberen. Ik zou hem dan zelf overdag ophangen, zodat je kunt zien of ze er aan gaan knagen. Volgens mij vinden konijnen vooral wat zachter plastic fijn om aan te knagen en ik denk dat dit vrij hard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens staat de naam gewoon onder het plaatje bij jouw pinterestlink...;-) Dat zag ik ook pas toen ik mijn bericht al had geschreven en verstuurd. Daarna kon ik hem nog bewerken en heb toen de naam even toegevoegd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan hier leuke ideeën voor hooi ruiven tussen! Voor mijn grote buitenkonijnen ben ik ook nog steeds zoekende voor mooie ruif ideeën. Best lastig omdat het hooi buiten vaak nat/ vochtig wordt. Mijn beste ideeën tot nu toe; grote metalen lampenkap omspannen met kippengaas zodat het hooi erin blijft en deze ophangen, en uit de kringloop retro metalen krantenrekje / tafeltje. Deze gebruik ik ook als opstapje om de ren in en uit te komen. Heb ik aan beide kanten van het hek een staan. Het volgende plan is om een bierkrat om te bouwen tot hooi ruif. Wil hem zo maken (verzwaren) dat ze er ook op kunnen gaan zitten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .